500 מטר של צמרמורת: אוהדי הפועל באר שבע מנציחים את קורבנות 7 באוקטובר

ארגוני האוהדים מבירת הנגב הקימו שדרת הנצחה מדהימה לזכרם של אלו שאהדו את הקבוצה ונרצחו ונפלו בשבת השחורה • עשרות ציורי קיר של הקורבנות מלווים את הבאים לאצטדיון טרנר, והמראה גורם ללב להחסיר פעימה • ראש העיר רוביק דנילוביץ': "המועדון הוא הרבה מעבר לכדורגל"

שדרת ההנצחה של אוהדי הפועל באר שבע / אולטרסאוט

בין אוהדיה של הפועל באר שבע יש מספר לא מבוטל של נרצחים בשבת השחורה של 7 באוקטובר, ובהם גם אנשי כוחות הביטחון שלחמו בגבורה טרם נפלו בקרבות עם המחבלים של ארגון הטרור חמאס. גם מספר החטופים גבוה, אך בעוד חלקם שוחרר, רבים אחרים עדיין נמקים במנהרות בעזה, ומצבם אינו ידוע.

ארגון האוהדים של הפועל באר שבע, שתמיד מצא דרך להפתיע ולעורר השראה עם תפאורות מדהימות במגרשי הכדורגל, בארץ ומעבר לים, התגייס גם כדי להנציח את אירועי הזוועה של אותה שבת מקוללת במחווה יוצאת דופן למען הנרצחים והחטופים.
הם עשו זאת על ידי הקמתה של שדרת ההנצחה, 500 מטר אורכה, ובה עשרות ציורי קיר של הקורבנות, והכל בסמוך לאצטדיון של הקבוצה, טרנר. מדובר בדרך שאותה עובר כל אוהד בדרכו לאצטדיון, והמראה גורם ללב להחסיר פעימה.

המחווה של אוהדי הפועל ב"ש, צילום: עוזי ניסים


תחילתה של היוזמה המבורכת היא ברצונם של חבריו של שי אל קנפו ז"ל מארגון האוהדים "הקאמלס". הוא נפל בעת מילוי תפקידו ב־7 באוקטובר וזכה להנצחה על קיר "גיבורים" בסמוך לטרנר. ההתגייסות למשימה היתה מדהימה והושלמה במבצע לילי. כל מי שמגיע לאצטדיון לא יכול לפספס. ברגע שהקיר היה מוכן ומשפחתו של שי אל הגיעה, הרגש השתלט. זה היה רגע עוצמתי ומיוחד גם עבור המשפחה, והכוח שזה נתן להם היה פשוט מדהים.

התגובה לקיר לזכרו של שי אל קנפו הובילה להחלטה להנציח את כל אוהדי הקבוצה, נרצחים, נופלים וחטופים. אל החברים מארגון "הקאמלס" הצטרפו אוהדי ארגון "האולטרסאוט" . הם עשו לילות כימים, צבעו וציירו קיר אחרי קיר, עד שהשלימו כאמור 500 מטר של הנצחה נדירה. בשלב זה הצטרפה גם עמותת האוהדים "וסרמיליה", שסייעה בפרסום הרעיון ובגיוס כספים, שאליו נרתמו בעלי עסקים מקומיים ואוהדים רבים.

התגובות היו מרגשות מאוד. משפחתו וחבריו לקבוצת הריצה של ג'יי.אר דוידוב הגיעו להצטלם ליד הקיר שלו. גם שאר המשפחות הודו בלי הפסקה והגיעו פעם אחר פעם לשדרת ההנצחה. זו למעשה אמירה שלנו, אוהדי הפועל באר שבע, שאנחנו תמיד שם כדי לתמוך ולזכור. בכל צעד לעבר אצטדיון טרנר הם, הגיבורים שאינם איתנו ומשפחותיהם, יהיו איתנו בראש ובלב.

המחווה של אוהדי הפועל ב"ש, צילום: עוזי ניסים


כל מי שהשתתף בפרויקט דיבר על תחושת שליחות למען חברינו, שכל אחד מהם נכנס אלינו ללב, כולל אוהד מונדר בן ה־9, ששוחרר משבי חמאס וזכה למחוות עוד כשהיה שבוי בעזה. גם הוא הגיע להצטלם ליד הקירות, כולל זה שלו. תמיד האמנו, האוהדים, שכל החטופים יחזרו. חלקם כבר בבית, לאחרים נמשיך לחכות. איתנו בפרויקט גם ראש העיר רוביק דנילוביץ', שאמר: "כולנו אחד, באדום! הגרפיטי המצמרר שמקבל את פניהם של הבאים לאצטדיון טרנר ממחיש יותר מכל עד כמה הפועל באר שבע היא הרבה מעבר לכדורגל, עד כמה זה גדול יותר מספורט".

דנילוביץ' המשיך: "הזיכרון והנגיעה בלב של האנשים, בתוך הנשמה, מבטאים משפחתיות ואהבה ללא גבולות וללא תנאים. אם כואב למישהו, כואב לכולנו. העצב והתקווה שזורים בקיר ההנצחה האדום. הוא גורם לנו להרכין ראש ולזכור את אחינו ואחיותינו ולהביט קדימה בתקווה, לא לוותר. הקיר שממיס את הלב ומחבר בין הלבבות. אדום בלב ובנשמה. יהי זכרם של הנרצחים ברוך. מי ייתן ונזכה לראות במהרה את כל חטופינו בביתם, אמן".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אוהד מונדר, אביה של נועה ארגמני ואלונה ברקת, באצטדיון בטרנר, צילום: דני מרון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר