"אוהב אותך, נסיך": התמיכה המרגשת שמקבלות משפחות הנופלים

הפועל ת"א שיחקה עם חולצה שעיצב נאור לוי ז"ל שנרצח ב"נובה", צלם בית"ר ירושלים איבד את אחיו סמ"ר אריאל צים בעזה, והוריו של אופיר צרפתי קיבלו את ההודעה על מות בנם כשליוו את מכבי חיפה למשחק בחו"ל • קבוצות הכדורגל בישראל איבדו מאות אוהדים במלחמה, ומלוות את משפחותיהם מקרוב: "זו זכות גדולה עבורנו"

החולצה איתה תעלה הפועל ת"א שעוצבה על ידי נאור לוי, שנרצח ב-7 באוקטובר / הפועל תל אביב

מחלקות המדיה במועדוני ליגת העל הורגלו לאורך השנים לערוך כמה כתבות לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, אך מאז 7 באוקטובר הכל השתנה.

למכבי חיפה, למכבי ת"א, להפועל ת"א, לבית"ר ירושלים ולהפועל ב"ש יש כעת באתר הרשמי עמוד מיוחד לזכר הנרצחים והנופלים, בעיקר משום שהמספרים בלתי נתפסים. יותר מ־100 אוהדים של מכבי ת"א, 90 אוהדים של מכבי חיפה, 90 אוהדים של הפועל ב"ש ו־85 של בית"ר ירושלים נפלו במלחמה. הפועל ת"א איבדה 38 מאוהדיה, הפועל ירושלים - 7, הפועל חיפה - 4, וכך גם מכבי נתניה, הפועל חדרה ומ.ס אשדוד.

מדובר בחיילים ובאזרחים שאהבו כדורגל, שרובם הגיעו למשחקי הקבוצות שאהדו, אך חייהם נקטעו בידי מרצחים ארורים. "אי אפשר לנתק את הכדורגל ממה שקורה במדינה שלנו", מסביר מנכ"ל מכבי חיפה, איציק עובדיה, ל"ישראל היום".

"אנחנו מבינים עד כמה הקבוצה היא חלק מהנופלים בכל בית או הלוויה שבה ביקרנו". אגב, הבקשה השכיחה ביותר מהמועדון הירוק מצד משפחות של חללים או נרצחים היא לשמור על המינוי בסמי עופר. "זו בכלל לא שאלה", מבהיר עובדיה, "אנחנו כאן עבורם, מחבקים אותם כמה שרק אפשר, וכל מה שביכולתנו לעשות - אנחנו עושים".

אוהדי מכבי חיפה מנציחים את נדב סלימן ז"ל, צילום: אלן שיבר

גם האוהדים מנציחים

מעבר לפעילות המועדונים, גם האוהדים ביציעים לא שוכחים את אלה שעד לא מזמן ישבו לצידם ואינם עוד. התפאורה ביציע הצפוני במשחק העונה בין מכבי חיפה למכבי ת"א היתה לזכרו של סמל נדב סלימן ז"ל, שהיה לוחם בגדוד 51 של גולני ושנהרג בתאונה. לא מזמן, אוהדי הפועל ת"א ובית"ר ירושלים עמדו יחד ומחאו כפיים לזכרם של האוהדים האדומים שנפלו בקרבות ונרצחו ב־7 באוקטובר.

אצטדיון בלומפילד היה במה גם לקטעי המוזיקה של די.ג'יי נאור לוי, שנרצח ב"נובה", והפועל ת"א שיחקה עם חולצה מיוחדת שעיצב לפני מותו. אתמול הובא למנוחות סמ"ר אריאל צים, אחיו של צלם בית"ר ירושלים יעקב צים. ביום הזיכרון הזה, עמותת "אחים לסמל" דואגת לפקוד 250 קברים של אוהדי הקבוצה, וגם המועדון נרתם לנושא.

משפחתו של נאור לוי ז"ל. עם שם הבמה שלו על החולצה שעיצב, צילום: הפועל תל אביב

"היינו בהלוויות, השתדלנו שלכל הלוויה יגיע גם שחקן, ביקרנו בשבעות, שמרנו על קשר, הענקנו תשורה קטנה", מסביר דניאל לוי, הסמנכ"ל המסחרי של מכבי ת"א. "יש אנשים שכל מהותם היא לדבר עם המשפחות, להיות בקשר רציף, לשאול אם צריך משהו. שיחקנו העונה עם חולצה כחולה שעליה מגן דוד שהורכב משמות הנופלים והנרצחים.

אנחנו מרגישים שהחיזוק שלנו למשפחות עוזר להן. אחרי הניצחון בחיפה, אביו של אלון שמריז ז"ל שלח לי: 'אוהב אותך, נסיך, תודה על אתמול. שום דבר לא מובן מאליו, אתם באמת עוטפים אותנו בחום ובאהבה וזה נותן לנו כוח לעבור את החרא הזה'". אגב, מכבי ת"א עברה עם משפחת שמריז את התהליך הקשה. תחילה הוא הוגדר נעדר ולאחר מכן חטוף, ואז התברר כי הוא נפל חלל.

אלון שמריז ז"ל, צילום: מהאלבום המשפחתי

הקשר בין המועדונים למשפחות היה כה חזק, עד שנוצר מצב הזוי שבו משפחה שומעת על רצח בנה במהלך שהייה עם הקבוצה במשחק בחו"ל. חנן ורישל צרפתי המריאו עם מכבי חיפה למשחק הקבוצה בבודפשט נגד ראן, והיו אורחי המועדון. עם הנחיתה, כשהם עם הקבוצה בבית המלון, התקבלה ההודעה כי בנם אופיר ז"ל נרצח.

איתן גונן, אביה של רומי שנמצאת בשבי חמאס בעזה, מגיע לכל משחקי הפועל חיפה עם חולצה שעליה תמונה של בתו בקריית חיים. יש עוד אינספור דוגמאות למה שבחודשים האחרונים, מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, הפך למשהו שאין שני לו בעולם. "אנחנו נדהמים בכל פעם מחדש עד כמה חשוב למשפחות לחיות את חיי ילדיהן דרך הקבוצה", מסכם עובדיה. "זו זכות גדולה עבורנו כמועדון לעטוף ולחבק, לתת מהמעט שאנחנו יכולים, וזה מדהים לראות עד כמה זה חשוב למשפחות, אז על אחת כמה וכמה עבורנו".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
רוני לוי עם איתן גונן, צילום: פרטי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר