אויב מבית: הישראלי שמוביל קמפיין להדרת הנבחרת מפיפ"א

בלי בושה: מיקו פלד, פעיל שמאל רדיקלי, קורא לזרוק את ישראל מהמפעלים הבינלאומיים בכדורגל • "זה יהיה צעד גדול למנוע מהם להשתתף גם באולימפיאדה"

מיקו פלד. קורא להדיר את ישראל. צילום: רויטרס

אויב מבית: מיקו פלד, פעיל שמאל רדיקלי אמריקני-ישראלי, אנטי-ציוני ופרו-פלשתיני, מקדם קמפיין שקורא להדרת ישראל מפיפ"א, על רקע הקונגרס שהתקיים בתאילנד.

בסרטון שהוא מפיץ ברשתות החברתיות קורא פלד להצטרף למאבק של התאחדות הכדורגל הפלשתינית נגד ישראל: "אנחנו צריכים להפעיל לחץ על פיפ"א, ישראל מתנהגת באלימות, ברוטליות וכוח נגד פלשתינים ברצועת עזה". פלד מצהיר ללא בושה: "ישראל עוברת על החוק הבינלאומי מאז 1947, אם פיפ"א תרחיק אותה מהתחרויות שלה - זה יהיה צעד גדול גם למנוע מישראל להשתתף באולימפיאדה".

פלד, שנולד וגדל בירושלים, אף התגייס לתפקיד לוחם בחטיבת הצנחנים לפני שעבר לשרת כחובש. הוא היגר מישראל, תחילה ליפן ואחר כך לארה"ב, שם הפך לפעיל BDS. אביו, מתי פלד, היה אלוף בצה"ל. סבו, אברהם קצנלסון, היה מחותמי מגילת העצמאות.

במהלך ראיון שקיים ב-20 בדצמבר 2023, פלד לא הסכים לגנות את חמאס על טבח 7 באוקטובר. הוא טען שזה מעשה התנגדות לגיטימי ואין סיבה לגנותו. כשנשאל על הראיות של הטבח (הסרטונים, התמונות, העדויות) פלד טען שזה שקר מוחלט ושאין שום ראיות לטבח.

מיקו פלד, צילום: צילום מסך

בקונגרס המדובר שנערך בתאילנד פיפ"א החליטה לדחות את ההחלטה בנוגע לישראל ופנתה לייעוץ משפטי בנושא. ל"ישראל היום" נודע, כי חלק מיושבי ראש ההתאחדויות באירופה נחשפו בימים האחרונים לעברו של ג'יבריל רג'וב בכלא הישראלי בעקבות מעורבות בפעילות טרור, כולל ניסיון לרצוח את ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל.

הדברים הללו זעזעו את אנשי הכדורגל באירופה, שכלל לא הבינו איך אדם כזה השתחל לעולם הכדורגל ומייצג את ההתאחדות הפלשתינית. האירופאים תהו בחדרים סגורים "כיצד אדם עם עבר כזה יכול להגיע הנה ולהציג דברים נוראיים, בשעה שהוא אחראי לפעילות נוראית אחרת".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות, בקונגרס בתאילנד, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר