האם מסוכן לטוס לגיאורגיה בעקבות המחאות? בדקנו

לפי דיווחים רבים מתקיימות בימים אלו מחאות והפגנות בטביליסי, במיוחד באזורים מסוימים בעיר • "למחאות אין קשר לישראל, הגיאורגים אוהבים את ישראל ומדובר בעניין פוליטי פנימי שלהם"

טביליסי. צילום: אלון מלמד

גיאורגיה הפכה למדינה מבוקשת מאוד בקרב תיירים ישראלים ומספר ההמראות היומי מישראל לגיאורגיה מגיע לעתים ל-10 ואף מעבר לכך. אחת הסיבות לעליית הביקושים, מעבר להיותה מדינה תיירותית אטרקטיבית, היא היציאה של טורקיה מהמשוואה והפיכתה ללא רלוונטית לתייר הישראלי.

כעת, ישנם לא מעט דיווחים על מחאות והפגנות בטביליסי, בירת גיאורגיה, וכדי לעשות סדר, בדקנו האם ישנה השפעה על התייר הישראלי. בשיחה עם ישראלים שגרים בטביליסי הם מסבירים: "המחאות מתמקדות בעיקר באזור בניין הפרלמנט, זה קורה כמה פעמים בשבוע ואין להן קשר לישראל, הגיאורגים אוהבים את ישראל ומדובר בעניין פוליטי פנימי שלהם. עם זאת, יכול להיות שהמחאות יורגשו מדי פעם גם באזורים אחרים", מספר עודד, ישראלי שחי בעיר.

טביליסי בירת גיאורגיה, צילום: איי.פי

"המחאות מתרחשות בעיקר בשעות הערב, אם כי לעתים ישנן מחאות מסוימות גם בשעות היום. ההמלצה היא פשוט להתרחק מהן ולהמשיך בשגרה, אנחנו לא מכירים כאן הפרעה משמעותית לחיי היום יום, למעט סגירת כבישים באזורים שבהם יש מחאות, אבל לא הרגשנו סכנה מסוימת או עוינות כלפי ישראל, אין קשר בין המחאה לישראל או לישראלים", מספר ישראלי אחר שחי בעיר.

על פי הדיווחים, מדובר במחאה שקשורה לחוק חדש שמשפיע על יחסי רוסיה-גיאורגיה וכאמור, אין למחאה כל קשר לישראל או לישראלים. עם זאת, מומלץ להתרחק מאזורי ההפגנות שלעתים עשויות להסתיים בפינוי משטרתי. תיירים ישראלים שמבקרים שם בימים האחרונים מספרים על התנהלות די שגרתית בעיר והפרעה מינימלית כאשר נתקלים באזורי ההפגנות. "חשוב לדעת איפה מתקיימת הפגנה ופשוט לא להגיע לשם, לתכנן את היום באזורים אחרים, לא הרגשנו סכנה או עוינות בביקור שם, להיפך, הרגשנו שאוהבים את ישראל", מספר תייר ישראלי שחזר לאחרונה מטביליסי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר