X

אין פתרונות קסם: 17 מוצרים שמוכרים לכם חלום ולא מקיימים

בעולם הפרסום התחרותי, יש מי שמתקשים להפריד בין עובדות לבדיון. מוצרים מסוימים, במיוחד אלה המבטיחים שיפורים מהירים לבריאות, למראה ולרווחה הכללית שלנו, לרוב אינם מקיימים את הבטחותיהם. הנה מבט מקרוב על 17 מוצרים פופולריים כאלו

מוצרי צמיחת שיער בין לילה: האם הם באמת עובדים?. צילום: freepik

עולם הצרכנות גדוש במוצרים המבטיחים פתרונות קסם לכל בעיה. מוצרים אלו, המוצגים לרוב באריזות אטרקטיביות ובפרסומות מפתות, מושכים אליהם צרכנים תמימים, לא מנוסים או לא חכמים, שמקווים לשיפור משמעותי בחייהם. אך המציאות לעתים קרובות טופחת על פניהם. מוצרים אלו, המכונים לעתים קרובות 'מוצרי שרלטנות' או 'מוצרי פיקציה', לא רק שאינם מקיימים את הבטחותיהם, אלא עלולים אף להזיק, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה בריאותית. היו צרכנים חכמים! 

מוצרי צמיחת שיער בין לילה

מוצרי צמיחת שיער רבים מבטיחים תוצאות מהירות ודרמטיות, תוך שימוש במונחים כמו 'צמיחה בין לילה' או 'הוספת סנטימטרים בודדים תוך שבועות'. הבטחות אלו מוגזמות ואף מטעות. צמיחת השיער היא תהליך טבעי התלוי בגנטיקה, בתזונה ובבריאות הכללית. 

תה ניקוי רעלים

תה ניקוי רעלים מתיימר לנקות את הגוף ולקדם ירידה מהירה במשקל. אמנם ירידה מסוימת במשקל יכולה להתרחש, אך היא בדרך כלל זמנית וקשורה למשקל מים ולצואה. שימוש ארוך טווח עלול לשבש את איזון האלקטרוליטים ולהוות סיכון בריאותי פוטנציאלי.

גלולות לירידה במשקל

גלולות לירידה במשקל משווקות לעתים קרובות כקיצורי דרך להשלת קילוגרמים, אך לעתים קרובות הן מכילות חומרים מזיקים. כל ירידה ניכרת במשקל היא בדרך כלל קצרת מועד. ירידה בת קיימא במשקל צריכה לכלול תזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה.

זה לא גלולות, זה כושר גופני. השחקן ג'רמי אלן ווייט 

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Calvin Klein (@calvinklein)

קרמים אנטי אייג'ינג

למרות שחלק מהקרמים האנטי אייג'ינג יכולים להזין את העור, הם לא יכולים להפוך לחלוטין את תהליך ההזדקנות. גישה מקיפה לבריאות העור - כולל דיאטה, פעילות גופנית, שינה והגנה מפני השמש - יעילה הרבה יותר.

התקני שיפור יעילות דלק

מכשירים המתיימרים לשפר את יעילות הדלק של המכונית הופרכו במידה רבה מחקרית. השיטות האמינות ביותר לשיפור קילומטראז' הדלק הן אימוץ הרגלי נהיגה יעילים ותחזוקת הרכב שלכם באופן קבוע.

גאדג'טים להאצת אינטרנט

גאדג'טים המבטיחים להגביר את מהירות האינטרנט מוגבלים בדרך כלל על ידי מכסת המהירות של ספק שירותי האינטרנט שלכם. העריכו את הגדרת הרשת הביתית שלכם לפני רכישת מכשירים כאלה.

שיטות שונות להתעשרות מהירות

מעוקץ פירמידה ועד קורסים מקוונים מפוקפקים, שיטות 'התעשרות' אלו לרוב מועילות למשווקים אותן יותר מאשר למשתתפים. השגת הצלחה כלכלית דורשת בדרך כלל זמן, מאמץ ותכנון פיננסי נכון.

מוצרי הקלת כאבי בקיעת שיניים

חלק מהמוצרים להקלה על בקיעת שיניים המשווקים כטבעיים נקשרו לסיכונים בריאותיים חמורים. התייעצו תמיד עם רופא ילדים לקבלת פתרונות בקיעת שיניים בטוחים ויעילים.

משחת שיניים עם פחם

למרות הטענות על הלבנה טבעית, משחת שיניים פחם יכולה להיות שוחקת ולהזיק לזגוגית השן לאורך זמן. התייעצו עם רופא שיניים לקבלת אפשרויות בטוחות ויעילות להלבנת שיניים.

חיוך הוליוודי מושלם כמו של אן האת'ווי קשור בדרך כלל לאורתודנט טוב

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Anne Hathaway (@annehathaway)

מכשירים לתיקון יציבה

מכשירים המבטיחים יציבה מושלמת לרוב לא מצליחים לטפל בבעיה הבסיסית: שרירי יציבה חלשים. שיפור יציבה הוא תהליך הדרגתי הדורש מודעות, תרגול חיזוק שרירי הליבה, תרגילים למתיחה, תרגילים ליציבה, ועקביות.

בשמי פרומון

בשמי פרומון (פרומון הוא חומר כימי המופרש על ידי יצורים חיים במטרה להשפיע על ההתנהגות החברתית או המינית של פרטים אחרים מאותו המין) מתיימרים להפוך את המשתמשים לבלתי ניתנים לעמוד בפניהם, ומפשטים יתר על המידה את המדע המורכב של משיכה אנושית. משיכה הדדית מסתמכת על גורמים רבים מעבר לריח בלבד.

כבלי HDMI יקרים

כבלי HDMI במחירים גבוהים מקודמים לעתים קרובות כמעולים, אך רוב המשתמשים לא יבחינו בהבדלים משמעותיים בביצועים בהשוואה לכבלים סטנדרטיים. התמקדו בעמידות ובתאימות המכשיר במקום זאת.

קרמי צלוליט

קרמים המתיימרים לחסל את הצלוליט בדרך כלל לא מצליחים להשיג את מטרתם. 'עור התפוז' הזה הוא משקעי שומן מתחת לעור, וזהו מצב טבעי ותקין אצל נשים רבות. אין פתרון קסם לצלוליט. הפחתת צלוליט יעילה דורשת בדרך כלל פעילות גופנית סדירה ותזונה מאוזנת.

דוגמנויות הלנז'רי פה נולדו עם ירכי ברזל

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Victoria's Secret Fashion Show (@vsfsoutfits)

מדבקות וכריות דטוקס לרגליים

מדבקות וכריות כף הרגל לניקוי רעלים המשווקות גם בשם 'מדבקות דטוקס' הן מוצר פופולרי המכיל חומרים טבעיים, כמו ג'ינג'ר, עשב לימון ותבלינים אחרים שמבטיח למשוך רעלים מהדם דרך עור כפות הרגליים. בעוד שאין ראיות מדעיות התומכות בטענות אלו, הגוף מסיר רעלים ביעילות דרך איברים כמו הכבד והכליות.

תכשיטים מגנטיים לשיכוך כאבים

צמידים ומחרוזות למיניהם המציעים שיכוך כאבים באמצעות שדות מגנטיים לרוב אינם עומדים בהבטחותיהם. בעוד שחלק מהאנשים מדווחים על שיפורים סובייקטיביים, רוב המחקרים אינם תומכים ביתרונות משמעותיים.

מנורות מלח ההימלאיה

מנורות מלח ההימלאיה מספקות זוהר חם ואסתטי, אך הטענות שלהן על טיהור אוויר ורמות אנרגיה מוגברות אינן נתמכות על ידי כל מחקר מדעי.

מים גולמיים

שוחרי טרנדים וקונספירציות מתלהבים מרעיון ה'מים הגולמיים' שלא עשו את דרכם אל הצרכן בתשתית ממסדית, אך בפועל המים האלה עלולים להכיל פתוגנים ומזהמים פוטנציאליים הנמצאים לעתים קרובות במקורות מים לא מטופלים ולא מסוננים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר