כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
מכל רחבי הארץ

תפילה מרגשת למען החטופים בהילולת רבי חיים ויטאל של מוסדות יצחק ירנן

ההילולא השנתית של רבנו חיים ויטאל שמקיימים מוסדות יצחק ירנן אשקלון בראשות הגאון המקובל הרב יצחק ברדא שליט''א, היא שם דבר בכל אזור הדרום, בכל שנה מתכנסים למעלה מאלף איש לאולמי 'גני הצבי' בברכיה, למעמד ההילולא בהשתתפות ראש המוסדות שליט''א ורבנים ואשי ציבור מכל רחבי הארץ.

תפילה מרגשת למען החטופים בהילולת רבי חיים ויטאל של מוסדות יצחק ירנן
הילולת ענק צילום: חיים וידאו סיטי

השנה בחרו במוסדות לתת את דגש הערב על המלחמה שמדינת ישראל שרויה בה ואזור הדרום ספג בה יותר מכל, במוסדות יצרו מעמד תפילה ייחודי ומרגש שהיה החלק העיקרי של האירוע.
 במעמד רבנים ובהשתתפות שר האוצר מר בצלאל סמוטריץ' וסגן השר הרב אורי מקלב 
יחד עם פלוגת חיילים שהגיע במיוחד, וגם הורים ממשפחות החטופים שהרגישו צורך וחלק בלתי נפרד והגיעו למעמד התפילה. 
המעמד נפתח ע''י ראש המוסדות שליט''א כאשר הקהל העצום שגדש את האולם עמד על רגליו ובכוונה עצומה נשא תפילה למען חיילי צה''ל ולהשבת החטופים. 
ביד אמן שמות כל החטופים היו על מסכי האולם משל גם הם עצמם נמצאים באולם ברגעים המרוממים. 
את מעמד התפילה חתם ראש המוסדות בקבלת עול מלכות שמים שהרעידה את קירות האולם, התרוממות הנפש שהורגשה באולם הפיחה תקוה בלב כולם שבעז''ה בקרוב ממש נראה אותם שוב איתנו. 

הגאון הרב צמח מאזוז שליט''א שהשתתף באירוע דיבר על כוחו של בעל ההילולא ועל זכותו לברכה וישועה לכל המשתתפים והמסייעים למוסדות. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שהוא כידוע אורח קבע במעונו של הגאון הרב ברדא שליט''א, על אף העומס הרב בתקופה זו לא ויתר והגיע לאירוע, בדבריו ציין את כל ברכותיו של הרב ברדא ובנוסף לא חסך מלהזכיר את הנושא החשוב ביותר השלמת המלחמה עד תומה. 

אייטם מעניין שהיה באירוע הוא הדלקת הנר המרכזי, מדי שנה נמכר הנר לכמה שותפים יקרים כשהשנה הגיע מחירו למספר שיא של כל השנים - למעלה ממיליון ש''ח! וזכו לשותפות בישיבת יצחק ירנן ולסיוע למוסדות דוקא בעת הזאת אל מול בעיות התקציב, אף היא נלקחה על ידי המשתתפים לכבד ולפאר את לומדי התורה. 

תזמורת מזרחית בניצוח הפייטן אחיעד חודפי הנעימה את האירוע בטוב טעם. 

את שולחן הכבוד באירוע פיארו הרבנים הגאונים: הרב צבי חורי, הרב חננאל הכהן, הרב שלמה סעדון, הרב יוסף עמוס, הרב דניאל מכלוף, הרב נתנאל מלכה, הרב מרדכי מלכה, הרב יעקב בן שמעון, הרב אברהם רייזמן. סגן השר הרב אורי מקלב, מר אדיר נעמן ראש מועצה אזורית שפיר ועוד. 

את האירוע חתם מורנו ראש המוסדות שליט''א בדברי ברכה למשתתפים ובשבח בעל ההילולא, תוך הבטחה שכל העוזרים והמסייעים ה' יחזיר להם בכפל כפליים לתושיה.

בסיום האירוע התקיימה ההגרלה הגדולה על ספר התורה הקדוש בו זכה יאיר בן עזרא.

יצחק ירנן הרב ברדא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד