כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
בסיור במטולה

הח"כ: "אם צריך לתפוס שטח בלבנון - נתפוס שטח"

ח"כ צבי סוכות במטולה: "אם צריך לתפוס שטח בלבנון - נתפוס שטח בלבנון". עוד אמר: "חיזבאללה מקיפים את המקום הזה. להרחיב את רצועת הביטחון"

הח"כ: "אם צריך לתפוס שטח בלבנון - נתפוס שטח"
חה"כ צבי סוכות בסיור צילום: באדיבות המצלם

חבר ועדת הנגב והגליל ח"כ צבי סוכות סייר היום (ראשון) במטולה, יחד עם יו"ר הוועדה ח"כ חיים ביטון. השניים ביקרו בחמ"ל העיר, ושמעו סקירה מראש המועצה המקומית מטולה דוד אזולאי על פינוי התושבים ומצב המושבה בעקבות המלחמה. 

במהלך הסיור אמר ח"כ סוכות: "אני כאן מאחורי בית של חבר כיתת הכוננות במטולה שחטף פגיעה ישירה. אני רואה כאן הרבה בתים שנפגעו וכל שבוע יש עוד ועוד כאלה. צריך להבין, חיזבאללה מקיפים את המקום הזה, ועכשיו יושבים תצפיתנים של חיזבאללה, מתצפתים עלינו, רוצים להבין מה קורה כאן וכל הזמן יכולים לירות עוד ועוד נ"טים על המקום הזה". 

חה"כ צבי סוכות בסיור במטולה צילום: באדיבות המצלם

"מדינת ישראל חייבת להסיר את האיום", הוסיף, "לא יעזור הסכם מדיני, ואם צריך לתפוס שטח בלבנון נתפוס שטח בלבנון. רצועת הביטחון צריכה להיות קילומטרים רחוקים מכאן כדי שלא יהיה שום מצב שמדינת ישראל תראה ככה". 

יו"ר המועצה דוד אזולאי הוסיף: "אנחנו לא נקבל הסכם ולא לחימה, צריך להרחיק אותם ולגרום להם לא להיות פה על הגדרות. ראינו מה קרה בשביעי באוקטובר, ואנחנו צריכים שזה לא יקרה פה בצפון. לכן אני אומר לממשלת ישראל: הגיע זמן צפון, תתחילו לדאוג לצפון".

בהמשך הסיור קרא ח"כ ביטון לממשלה להקצות תקציבים לתכנית שיקום לעיר, וח"כ סוכות הוסיף: "אני נפעם מאנשים ששבעה חודשים גרים כאן כדי לשמור ולטפח את המקום הזה, ומרגיש בושה אדירה כחבר בהנהגת המדינה, שאנחנו מגיעים לכאן ורואים מקום נטוש בו אין כמעט תושבים, וזה לא ישתנה בלי שנכריע את חיזבאללה ורצועת הביטחון תהיה קילומטרים מפה. אין סיכוי שזה יסתיים בזה שחיזבאללה יכולים לתצפת על הבתים של האנשים פה. צריך להכריע את חיזבאללה".

צבי סוכות מטולה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד