יותר מ-15 מחבלים חוסלו בתקיפה בבית ספר של אונר"א במרכז הרצועה

צה"ל ושב"כ תקפו באופן ממוקד חדר לחימה הממוקם בבית ספר של ארגון הסיוע במחנה הפליטים נוסייראת • על פי הודעת צה"ל המקום שימש מפקדים בזרוע הצבאית של חמאס במשך תקופה ארוכה לתכנון וביצוע פעולות טרור • דובר צה"ל: "ארגון הטרור מנצל באופן שיטתי מוסדות בין לאומיים ואוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי נגד מדינת ישראל"

מורים מעודדים טרור. בית ספר של אונר"א בעזה. צילום: אי.אף.פי

דובר צה"ל מסר היום (שלישי) כי צה"ל ושב"כ תקפו באופן ממוקד חדר לחימה הממוקם בבית ספר של אונר"א בנוסיראת, ששימש מפקדים בזרוע הצבאית של חמאס במשך תקופה ארוכה לתכנון וביצוע פעולות טרור. עוד מסרו מצה"ל כי יותר מ-10 מחבלי חמאס חוסלו בתקיפה.

תיעוד מלחימת צוות הקרב של חטיבת הנח״ל (ארכיון) // דובר צה"ל

לפי הודעת צה"ל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו על בסיס מודיעין מדויק של שב״כ ואמ"ן, בשיתוף חטיבת האש של אוגדה 99, חדר לחימה מרכזי של חמאס הממוקם בבית ספר של אונר"א בנוסיראת, בו שהו מחבלים מהזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס.

עוד נמסר מצה"ל כי "התקיפה תוכננה ובוצעה בקפידה תוך שימוש בחימוש מדויק והימנעות ככל הניתן מפגיעה באזרחים".

אינפוגרפיקה של חדר הלחימה ששימש את חמאס הממוקם בבית ספר של אונר"א, צילום: דובר צה"ל

חדר הלחימה שהותקף שימש כתשתית טרור מרכזית, ממנה תוכננו בשבועות האחרונים מספר פעולות טרור לעבר כוחות צה״ל במרכז הרצועה. מחבלי הנוח'בה שנתקפו לקחו חלק פעיל במתקפת ה-7 לאוקטובר ובנוסף אחראים גם על מארבים ופעולות כנגד כוחותינו ברצועה.

בתקיפה חוסלו כ-15 מחבלים מארגוני הטרור ברצועה, בהם יותר מ-10 משויכים לארגון הטרור חמאס. חמאס מנצל באופן שיטתי מוסדות בין לאומיים ואוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי לפעולות טרור נגד מדינת ישראל.

הפלשתינים מפנים הריסות במחנה הפליטים נוסיראת אחרי תקיפות צה"ל, צילום: אי.פי.אי

הלילה, הפלשתינים דיווחו על לפחות 20 הרוגים בהפצצת בניין בן שלוש קומות במחנה נוסיראת במרכז הרצועה.

כזכור, במחנה הפליטים נוסיראת הסתתר מרואן עיסא, ראש הזרוע הצבאית של חמאס שחוסל במתקפה אווירית של צה"ל לפני קצת יותר מחודש. עיסא היה מספר 3 בארגון הטרור ושימש כסגנו של מוחמד דף. הוא היה אמון על הפעילות הצבאית של הארגון, מאדריכלי טבח 7 באוקטובר ומעורב בארגון חטיפת גלעד שליט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר