המדריךהמלאלהגנהמהשמש

2 0

באדיבות:  ד"ר להבית אקרמן – מומחית לרפואת עור

אנשים רבים לא יודעים שאנו חשופים לקרינת השמש כל הזמן, בעיקר בקיץ הישראלי, גם בישיבה בצל, גם בנסיעה במכונית, אפילו אם מדובר בשהות קצרה בחוץ, ולכן  חשוב להגן על עצמנו מנזקי הקרינה.

ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור מסבירה לקוראי "השבוע בנתניה": "נזקי השמש מצטברים לאט עם השנים. אם בהתחלה הגוף יכול לתקן אותם ולמנוע את נזקיהם, עם השנים, יכולת התיקון של העור נפגעת ונחלשת ואז מתחילים להיווצר סממנים של נזקי שמש שיבואו לידי ביטוי בסרטני עור, כתמים, קמטים ושינוי כללי בגוון העור – 30% מיכולת ההגנה של העור מנוצלת בשנות הילדות."

עוד מוסיפה ד"ר אקרמן: "הקרינה המזיקה מתחלקת לשני סוגים- UVA ו- UVB. ה- UVB שבעבר נחשבה לקרינה היחידה המזיקה גורם לשיזוף, כוויות וסרטן עור והכנה ממנו באה לידי ביטוי בגובה  ה- SPF. UVA גורמת לשינוי בדנ"א, הזדקנות מוקדמת של העור ורגישות לשמש."

51356320 – profile protrait of a beautiful woman with afro style hair silhouetted against golden sun flare on a summer evening

"ההמלצה היא למרוח קרם הגנה על העור כל יום, גם בימים בהם אין שמש ישירה. זה מסייע לשמור על העור מפני נזקי השמש ומסייע במניעת נזקים עודפים בקרבת השמש. גם בימי עננים או גשם, הקרם מסייע להגן על העור מפני קרני השמש שעדיין עוברות דרך העננים או שהעור נחשף אליהן דרך החלונות."

כיום מדפי רשתות הפארם מוצפים באינספור סוגי תכשירים של הגנה משמש, אך  לא כולם בעלי יעילות גבוה . קרמי הגנה הם מוצרים שמיועדים להגן על העור מנזקי השמש. כשבוחרים בקרם הגנה, חשוב לבחון את מדד ה-SPF (פעם ביממה) המציין כמה זמן הגנה המוצעת מנוגדת לקרני UVB, ולוודא שהקרם גם מספק הגנה נגד קרני UVA.

טיפים חשובים מד"ר להבית אקרמן:  כיצד לבחור את קרם ההגנה הנכון לקיץ הישראלי:

  • מסנן קרינה צריך להיות של חברה/מותג מוכר, ולבדוק שהוא עומד  בתו תקן איכותי ואמין. יש להקפיד שיהיה רשום על האריזה גם SPF (על מנת שיגן בפני UVB) וגם את המשפט מסנן קרני UVA/.
  • ה-SPF  צריך להיות בין 35 ל 50,  אין צורך במקדם גבוה מכך. לא מומלץ לבחור מסנני קרינה עם SPF פחות מ- 30 זה יסנן פחות מ 93% מהקרינה- וצריך לזכור שהחישובים נעשו על מריחה בכמות הרצויה ובתנאי מעבדה, בפועל אנחנו תמיד מורחים קצת פחות ומזיעים קצת יותר.
  • יש להתאים את מרקם התכשיר לגיל וסוג העור ולאופי הפעילות. למשל, אם ננסה למרוח תכשיר לבן וסמיך על גבר שעיר, זה לא ימרח כראוי ולא ייתן כיסוי מלא. אם ננסה למרוח תכשיר דביק על ספורטאי מזיע תוך דקה,  יתחיל לנזול על העור ולהראות רע. כלומר- יש תכשירים היום במגוון מרקמים, צבעים והרכבי חומרים אשר יכולים להתאים במדויק לאופי הפעילות.
  • מומלץ לחזור על המריחה כל שעתיים אם נמצאים בפעילות מחוץ  לבית, ולמרוח את ההגנה משמש כחצי שעה לפני היציאה מהבית.
  • לילדים מומלץ להשתמש בתחליב הגנה ייעודי לילדים
  • לרוב, אחת הבעיות בקרב נשים זה מה למרוח קודם- לחות או הגנה- מומלץ לאחד שכבות, פחות להעמיס בהרבה שכבות ולמרוח תכשיר שמכיל חומרי לחות יחד עם הגנה משמש. 
  • לאלו הסובלות מפיגמנטציה חייבות להשתמש במסנן קרינה גבוה- ובנוסף לשלב טיפול המסייע בתיקון כתמי פיגמנטציה בשלבים השונים של התפתחותם: מתהווים, מושרשים, חוזרים ונישנים, בכדי לאזן את גוון העור.  שיהיה קיץ בריא.

Related Post

מה בכפר יונה: גינה לי

Posted by - 26 ביולי 2022 0
הרשות לביטחון קהילתי בכפר יונה קיימה מפגש תושבים בשכונת גבעת אלונים, לקראת הקמת גינה קהילתית בשכונה. תהיה זו הגינה הקהילתית השנייה בעיר, שתתווסף ל"גינת…

מה זה עיבוד שבבי

Posted by - 1 בינואר 2024 0
עיבוד שבבים הוא היבט מכריע בטכנולוגיה מודרנית, המאפשר ייצור של מכשירים אלקטרוניים מתקדמים ביותר. במאמר זה אנו מתעמקים בטכניקות ובחידושים…

הפריחה בשיאה

Posted by - 7 בפברואר 2018 0
פרח אירוס הארגמן הקדים את פריחתו השנה בשמורת האירוסים, הציבור מוזמן ליהנות מטיול רגלי בחיק הטבע. גשר השמורות מאפשר מעבר…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות