פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד 12 חברים בארגון הפשע של ערן חייא, בגין מעורבותם ברצח שמעון רביבו ובניסיונות הרצח של אלי מוסלי ובן כהן.
לפי כתב האישום, רצח רביבו וניסיונות ההתנקשות הנוספים התרחשו במסגרת סכסוך בין ארגונו של חייא לארגון של מוסלי. בנוסף מואשמים ה-12 גם בעבירות פשיעה חמורות שביצעו נגד יריבים עבריינים. בפרשה גויסו גם שני עדי מדינה - א"א וב"ב - שהיו מעורבים בעצמם באישומים.

כתב האישום הוגש באמצעות עורכות הדין דליה ויסברג ופנינה לוי מפרקליטות מחוז תל אביב ובו מתואר כיצד קשרו הנאשמים, יחד עם ערן חייא ושני עדי מדינה שגויסו בפרשה, כדי לגרום למותם של חברים בארגון הפשע של מוסלי. במסגרת זו, נטען כי ביצעו עבירות פליליות חמורות נגד עבריינים שמסוכסכים עם ארגונו של חייא. בין השאר הם מואשמים בירי, השלכת רימונים והנחת מטעני חבלה לעבר בתיהם ובתי העסק שלהם.
בבקשת המעצר נכתב: "מדובר בחבורה רצחנית מאורגנת, שפעילותה הפלילית אינה יודעת שובע, ומטרתה יצירת דמוניזציה עבריינית וצבירת כוח ועליונות על פני יריביה העבריינים - תוך סיכון ודאי לשלום וביטחון הציבור. צבר העבירות החמורות, שבוצעו על-ידי חבורה עבריינית גדולה ומאורגנת בעלת התנהלות אלימה, כוחנית, מניפולטיבית וחסרת עכבות, מצביע על מסוכנותה הרבה - ולא רק כלפי בעלי הסכסוכים העברייניים. לראייה, נגישותה של החבורה העבריינית בנקל לכמות גדולה של כלי נשק, חומרי נפצץ ורימונים להגשמת מטרותיה".
3 צפייה בגלריה
ערן חייא ואלי מוסלי
ערן חייא ואלי מוסלי
ערן חייא ואלי מוסלי. מאבקים בתוך עולם הפשע
(צילום: יריב כץ)
ברצח של שמעון רביבו מואשמים שלמה ניאמצ'יק, שמוגדר כאחד מראשי הארגון של חייא ולצידו אבי ניסני, אביב פרץ, עידן פרץ, רועי עמרה, חן שבתאי וליאור קונסטנטיני.
הנאשמים, נכתב, החליטו להטמין מטען חבלה רב-עוצמה באופנוע של רביבו ולגרום למותו. הם דאגו לתצפיות קבועות על ביתו, וקודדו שלט לחניה שלו - שבאמצעותו הטמינו את המטען ולצידו מכשיר מעקב. בנוסף, הם דאגו להטמין מכשיר מעקב גם ברכב המאזדה של המנוח. הם הסתירו את הרכב ששימש אותם לצורך התצפיות והמעשה, ועקבו אחר תנועותיו של רביבו עד שהפעילו את מטען החבלה שגרם למותו. "כתוצאה מפיצוץ המטען מצא המנוח את מותו במקום, ונגרם הרס סביבתי רב וסיכון כלפי חפים מפשע שהיו בקרב מקום", נכתב.
ניאמצ'יק נאשם גם בניסיון הרצח של בן כהן, לצד אליה סלומון - ובמעורבות אופק הרוש ואבי ניסני. גם במקרה זה קודדו העבריניים מראש שלט שיאפשר כניסה לחניון הבית של כהן, והצמידו מכשיר מעקב לרכבו ב-12 בנובמבר. יום לאחר מכן כבר הטמינו הרוש וסלומון מטען חבלה ברכב, אך בהמשך הצליחה המשטרה למנוע את הפעלת מטען החבלה ולנטרלו.
3 צפייה בגלריה
שמעון רביבו הנרצח מאור יהודה
שמעון רביבו הנרצח מאור יהודה
שמעון רביבו וזירת הרצח באור יהודה
( צילום: יאיר שגיא)
בניסיונות הרצח של אלי מוסלי מואשמים רועי עמרה וחן שבתאי, במעורבות של עדן חתויל, אופק הרוש, שלמה ניאמצ'יק, אבי ניסני, אליה סלומון ועידן חן.
לפי כתב האישום, בעקבות סכסוך בין חייא למוסלי, קיבלו בארגון החלטה להמיתו - ואף התחלקו לחוליות. חוליה ראשונה, בהנחייתם של חייא וניאמצ'יק, הייתה אמורה לאסוף מודיעין מקדים על מוסלי. החוליה השנייה, בהובלתו של ניאמצ'יק, הייתה אמורה לספק אמצעים, כלי רכב, מטען חבלה וכוח אדם למימוש תוכנית הרצח.
הם ערכו סימולציות שדימו את ההתנקשות, כולל דרכי המילוט מהזירה, וב-4 בינואר עודכן חייא בכך שניתן להוציא לפועל את התוכנית.
ב-8 בינואר הם ניסו להטמין את מטען החבלה, אך לא איתרו את הקטנוע. ב-16 בינואר הם איתרו את הקטנוע סמוך למלון שבו שהה בתל אביב. בשעה 09:23 עדכן עד המדינה א.א את חייא ואת אופק הרוש שמוסלי עתיד לצאת בשעה 09:50 מהמלון, ומיד לאחר מכן נעצר על-יד המשטרה. במקביל, אופק הרוש ועידן חן נסעו לרחוב יהודה הצעיר בתל אביב, שם התפללו להצלחת תוכנית הרצח. הרוש החליף את נעליו, לבש בגדים שחורים, עטה מעיל של שליח "וולט" וחבש מסיכת סיליקון. הוא עלה על קטנוע, חבש קסדה ויצא לאסוף את מטען החבלה - אבל נעצר על-ידי המשטרה. בהמשך ניסו חבריו להסתיר את מטען החבלה סמוך לבית כנסת בבת ים ולטשטש ראיות.
בין השאר מיוחסים לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, גם אירועים של הפעלת מטען חבלה בפתח תקווה, זריקת רימון בבאר יעקב ובבת ים, ירי לעבר בתי עסק ועוד.

ניסיונות החיסול הגיעו עד למלזיה

משפחת מוסלי, שעלתה על הרדאר המשטרתי כבר בשנות ה-90, מסוכסכת בין היתר גם עם חייא וגם עם ראש ארגון הפשע קוטייר עודה - המרצה בימים אלו עונש מאסר. בראש המשפחה עומד האב ניסים, ובניו אלי, יוסי ושי שהטילו, את אימתם באזור המרכז במשך שנים, התעשרו מהלוואות בשוק האפור, גביית דמי חסות וגביית חובות. היום (חמישי) האריך ביהמ"ש השלום בראשל"צ בשבעה ימים את מעצרו של יוסי מוסלי, החשוד במעורבות בהשלכת רימון בחולון ובפיצוץ מטען ברמת אפעל, וזאת במסגרת סכסוכים בין ארגוני פשע.
3 צפייה בגלריה
שלום אביטן שנעצר במלזיה
שלום אביטן שנעצר במלזיה
שלום אביטן שנעצר במלזיה
בשנת 2017 ברחו האחים מוסלי לדרום אפריקה, לאחר שכמה עבריינים איתם עבדו בשיתוף פעולה - בהם עודה - נעצרו כחלק מחקירת פרשת "אביב ערבי" שנחקרה בימ"ר תל אביב. יוסי מוסלי שב לישראל בחודש אוגוסט 2022 לקראת חתונת בתו, ונעצר בנתב"ג בחשד לרצח אביחי וקנין, שחוסל ב-2017, ולניסיונות רצח העבריינים איציק כהן ויענקל'ה אמסלם. אחיו שי נותר בדרום אפריקה. באפריל האחרון, יוסי שוחרר ממעצר, לאחר שבמהלך שהותו בכלא קיבל מסרים מאיימים מעבריינים אחרים. מאז חזרתם של האחים מוסלי לארץ חלה הסלמה במעורבותם באירועים שמחוללים פשיעה באזור המרכז.
חייא עצמו שוהה במלזיה, ועל-פי דיווחים בתקשורת המקומית נעשו ניסיונות של גורמי פשע בישראל לחסל אותו גם שם. בין היתר נעצר אדם בשם שלום אביטן שהגיע למדינה במטרה לחסל אותו, אך נכשל במשימה.