"חוסר אחריות, המשך המחדלים בחודשים האחרונים": ההודעה הערב (רביעי) על שחרורו מצה"ל של תת-אלוף עופר וינטר, שנחשפה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", והפכה הערב לרשמית, עוררה סערה במערכת הפוליטית.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את שר הביטחון יואב גלנט על ההחלטה, והאשים אותו ב"התנהלות רשלנית וחסרת אחריות". בן גביר הוסיף לדבריו, וטען כי "לוותר על קצין מצטיין זה המשך ישיר של ההתנהלות הלקויה שלו, ושל המחדלים במשך כל החודשים האחרונים".
3 צפייה בגלריה
 בן גביר, וינטר וגלנט
 בן גביר, וינטר וגלנט
בן גביר, וינטר וגלנט
(צילום: אוהד צויגנברג, דנה קופל, שלו שלום)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא להחלטה, ואף מתח ביקורת פעם נוספת על סבב המינויים בצה"ל בזמן המלחמה. בחשבון ה-X שברשותו כתב סמוטריץ' כי "הדחת וינטר זו טעות בכל כך הרבה רמות. אסור היה לרמטכ"ל לעסוק במינויים וחילופי תפקידים, מי שאחראי לכישלון הצבאי מהגדולים שידענו לא יכול לבנות את הצבא של הדור הבא. וינטר הוא קצין התקפי שלא היה שותף לקונספציה, והוא מוצא את עצמו מודח באמצע המלחמה. עולם הפוך".
גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט התייחס לשחרורו של וינטר מהצבא, אך נמנע מביקורת על צה"ל: "אני מבקש, בשם עם ישראל, להודות לתא"ל עופר וינטר על עשרות שנות שירות בצה"ל. אני מכיר את עופר 34 שנה, משירותנו בסיירת מטכ"ל ואחר כך ביחידת מגלן. מאוחר יותר שירת עופר כמזכיר הצבאי שלי, בעת ששימשתי שר הביטחון, וביצע תפקידו בצורה מעולה.
"מדובר באחד ממפקדי השדה הטובים של צה"ל. בכל תפקיד יצא לו להילחם באויב - ולנצח. כמפקד סיירת גבעתי, מפקד דובדבן, מפקד גדס"ר גבעתי ומפקד חטיבת גבעתי, עופר הקפיד להוביל את חייליו בתחבולה, באומץ לב ובנחישות אל מול האויב. אין לי ספק שעופר עוד יתרום רבות למדינת ישראל", כתב.
3 צפייה בגלריה
    סמוטריץ' לרמטכ"ל: "אסור לו לעסוק במינויים"
    סמוטריץ' לרמטכ"ל: "אסור לו לעסוק במינויים"
סמוטריץ' לרמטכ"ל: "אסור לו לעסוק במינויים"
(צילום: לע"מ, רפי קוץ)
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ביקר גם הוא את ההחלטה, ואת התנהלות הצבא, ואמר כי "הדרך בה ראשי הצבא תדרכו במשך ימים שלמים כנגד תא״ל עופר וינטר, תדרוכים שהובילו לבסוף לשחרורו מצה״ל, נוגדת את כל הנורמות המקובלות בצה״ל מאז היווסדו. מדובר בשערורייה. אני מכיר היטב את עופר וינטר, עוד מהתקופה בה שימש כמזכיר הצבאי שלי במהלך כהונתי כשר הביטחון. מדובר בקצין אמיץ, ערכי ועתיר זכויות. דבר אחד בטוח - לו היה אלוף פיקוד הדרום בשבעה באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש".
בתחילת השבוע הביעו פוליטיקאים רבים מהימין ביקורת על המהלך. גם אז טען סמוטריץ' כי "אסור לפיקוד שכשל לעצב את דור העתיד של הצבא", ואף הוסיף: "אחד הלקחים הראשונים מ-7 באוקטובר היה צריך להיות מינוי מיידי של עופר וינטר לפיקוד הבכיר".
בעקבות הפרסום על שחרורו, שנחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", הודיע השר בן גביר כי יציע לווינטר להתמנות לתפקיד ניצב במשטרה. השר שוחח עם המפכ"ל המיועד ניצב אבשלום פלד, שנתן את הסכמתו לפנות לתא"ל וינטר ולהציע לו להצטרף למשטרה. עם כניסתו לתפקיד של ניצב פלד, שאמור לעבור את הוועדה למינוי בכירים, צפויים לפרוש מספר ניצבים, בהם מפקדי מחוזות וראשי אגפים, מה שיוביל לבניית סגל פיקוד בכיר חדש.