יו"ר הסוכנות אל"מ (מיל') דורון אלמוג פגש את השכול ב-7 באוקטובר, וזו לא הייתה הפעם הראשונה או אפילו השנייה. במלחמת יום הכיפורים נהרג אחיו ערן שלחם ברמת הגולן, ובפיגוע במסעדת מקסים ב-2003 נרצחו דודו ודודתו זאב ורותי אלמוג, עם בנם משה וילדיו אסף ותומר. במתקפת חמאס בשמחת תודה נחטפה בת דודו חן אלמוג גולדשטיין מכפר עזה עם בתה אגם ובניה טל וגל, אחרי שבעלה נדב ובתה ים נרצחו בבית המשפחה. בראיון בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" היום (רביעי) הוא אומר: "אנחנו צריכים פה עוד מיליון עולים בחמש השנים הקרובות. אנחנו נביא". צפו בראיון המלא:

בבוקר 7 באוקטובר, אחרי תחילת המתקפה, הוא התקשר לכפר השיקומי שהקים "נחלת ערן" שבנגב, ושם מרגיעים אותו: "לא נכנסו מחבלים, ואנחנו יודעים בדיעבד שזה נס גדול. הם חלפו על פני הכפר, נכנסו לאופקים ורצחו 52 עובדים, בהם גם אחת העובדות שלנו, עדנה מלכה, שחזרה ממשמרת ונרצחה בפתח ביתה.
"אני מתקשר לרמטכ"ל, ולמפקד פיקוד, ולמפקד אוגדת עזה, ואף אחד לא עונה. באיזשהו שלב התקשר עומרי אלמוג, אח של חן. הוא אומר לי אין קשר עם חן ונדב. כמה ימים אחר כך הגעתי לכפר עזה וראיתי זוועה, גוויות.
"חן חזרה אחרי 51 יום עם אגם והבנים וכשנפגשנו שמעתי את הסיפור, השעות עם המחבלים, הירי בנדב וים, ואיך הם נלקחו לשבי במכונית שלה. 51 הימים האלה היו בשבילי סיוט מתמשך. תקופה שלא יכולתי לישון בה".
אני רוצה להיכנס לדברים שאתה עושה בסוכנות היהודית מזווית אישית. אתה מגיע למקומות ומצליח לחזק, איך עושים את זה? "אמא שלי הייתה אומרת 'אני לא יכול לשנות את מה שקרה. עכשיו צריך להביט קדימה ולהיות חזקים. אל תישבר לי פה, אצלנו לא בוכים'. היא הייתה חזקה יותר מהפלטות ברזל של הטנק המחורר של ערן אחי".
אנחנו צריכים קצת מהחומר הזה של המשפחה שלכם. "הבוקר שמעתי על אמא שאומרת 'אני לא יכולה להיות פה ביום העצמאות, כל כך כואב, אני עוזבת'. אז אני רוצה לומר לכולכם: כל אחד מאיתנו לוקח לכל מקום שהוא הולך את כל המכאוב והעצב. זה לא משנה לאן תברח. זאת המדינה היחידה שלנו. אין לנו מקום אחר.
"הסוכנות היהודית זה הסיפור של כולנו. היא בנתה את המדינה הזאת. אני אומר לך עכשיו: אנחנו צריכים פה עוד מיליון עולים בחמש השנים הקרובות. אנחנו נביא צעירים וצעירות. אנחנו עושים את זה כבר עכשיו. הגיעו לפה 16 אלף צעירים מתחילת המלחמה ואנחנו נביא לכאן עוד הרבה כדי להמשיך ולבנות את מדינת ישראל יותר חזקה, יותר גאה, יותר דמוקרטית".