לקראת טקס המשואות ביום העצמאות, שרת התחבורה מירי רגב חשפה הערב (יום רביעי) בהר הרצל לראשונה את המשואה ה-12, שתוקדש ל-132 החטופים שבשבי חמאס ברצועת עזה. במהלך תדרוך לעיתונאים, רגב אמרה כי ״מצד אחד אנחנו חזקים ומצד שני התקווה תמיד קיימת, והרצון להחזיר את מי שאינם תמיד נמצאים בליבנו ובעשייה שלנו. לכן החלטתי שתהיה משואה חסרה. היא תודלק כי האש והלהבה היא הכוח שלנו, והיא מייצגת את 132 החטופים". רגב ציינה כי "השמחה לא מלאה, החגיגה לא שלמה״.
1 צפייה בגלריה
מירי רגב טקס המשואות
מירי רגב טקס המשואות
מירי רגב טקס המשואות
(צילום: יובל חן, יואב דודקביץ')
השרה רגב הוסיפה כי "גם הבוקר דיברו איתי חלק ממשפחות החטופים, והבטחתי להן שנעשה הכל כדי להחזיר את כל החטופים הביתה. גם הפעולה ברפיח מבוצעת כדי ללחוץ על חמאס להחזיר את החטופים. הם לא רוצים עסקה, הם לא רוצים באמת להחזיר את החטופים, ובכל יום שעובר אנחנו צריכים לעשות מעשה ולהחזיר אותם הביתה".
לגבי נאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע, שיוקלט מראש וישודר במהלך הטקס, רגב אמרה כי ״ראש הממשלה ישלח את ברכתו לאזרחי מדינת ישראל במסגרת סרטון קצר בן כ-2 דקות. כל החלק הטקסי הצטמצם״. רגב התייחסה גם לעימות עם יו״ר הכנסת אמיר אוחנה, שהודיע כי לא יגיע לטקס עקב ביטול נאומו המסורתי. רגב, שהודיעה לאוחנה כי יישא רק נאום קצר במעמד הדלקת המשואה, ציינה כי הוא חבר מפלגתה, ותקפה כי "התעסקות התקשורת מיותרת ואפילו מביישת. מתכונת הטקס השתנתה. הטקס ארוך, ואמרתי בתחילת הדרך שיו״ר הכנסת ינאם וישיא משואה".
עימות חריף בנושא פרץ בסוף השבוע שעבר בין רגב לאוחנה. לאחר שרגב הודיעה לאוחנה שהיא מבקשת לבטל השנה את נאומו המרכזי בטקס, ולהשאיר רק נאום קצר במעמד הדלקת משואת הכנסת, אוחנה הודיע לה שאם כך יהיה - הוא לא יגיע לטקס וגם לא משמר הכנסת. אוחנה אף הורה אז למשמר הכנסת לעזוב את החזרות לטקס. גורמים בכנסת הסבירו כי מאז קום המדינה וגם בשנות מלחמה יו"ר הכנסת תמיד נשא את הנאום המרכזי: "זאת מסורת. זה מה שתמיד היה. הנאום שלו יהיה גם מאחד את העם בשעות הקשות שלו".