סגור
כנס חוסן ישראל קרן הלפרין
(צילום: סיני דוד, נמרוד גליקמן)

ועידת החוסן
"ההייטק הוא לא רק קטר הצמיחה - הוא יכול לסייע בשיקום המדינה"

קרן הלפרין, מנכ"לית place.il, אמרה בוועידת החוסן של כלכליסט: "מאז 7 באוקטובר אנו רותמים מאת חברות ההייטק לעשות את מה שהן יודעות - לספק תעסוקה איכותית למען תושבי הנגב המערבי והצפון"

כיצד משלבים בין תקופה לא קלה למשק הישראלי שיצרה תושבים עקורים ובין תעשיית ההייטק הישראלית? המשימה אינה קלה אבל החברות מוכנות לשינוי. כך ציינה קרן הלפרין, מנכ"לית place.il בוועידת החוסן הישראלי של כלכליסט והפניקס. לדברי הלפרין: "אנו מיזם טכנולוגי חברתי ללא כוונות רווח המחבר את תעשיית ההייטק לגיוס ושילוב של מועמדים מאוכלוסיות בייצוג חסר בהייטק, כל מי שלא משתלב בהייטק מכיוון שלא הגיע מהרקע של שירות ביחידה טכנולוגית ולימודים באוניברסיטה יוקרתית. אלה אנשים עם מוטיבציה אדירה שלא מצליחים למצוא הזדמנות להיכנס לתעשיה".
כיצד התקופה כעת משפיעה על פעילותכם?
"אנו פועלים זה שנתיים ועם כל האוכלוסיות שבייצוג חסר: חרדים, ערבים, תושבי פריפריה. תושבי הדרום והצפון מעסיקים אותנו מאוד כמובן, כי ההייטק הוא לא רק קטר צמיחה, הוא יכול לסייע בשיקום המדינה. מאז ה-7 באוקטובר אנו רותמים מאת חברות ההייטק לעשות את מה שהן יודעות - לספק תעסוקה איכותית, למען תושבי הנגב המערבי. כשחברות הייטק נותנות את ההזדמנות הזאת, זה נפלא. אלה אנשים שעובדים קשה מאוד, הם חדשנים, יצירתיים, כולם מרוויחים. המדינה, התעשיה ובטח שתושבי הנגב והצפון".
אילו פרויקטים חשובים יש לכם?
"אנו בודקים אילו משרות פתוחות יש בהייטק. חברות ההייטק כמובן לא נמצאות בשיא הגיוס כעת - אנו מוצאים משרות ג'וניור ואז אנו מציעים לחברות ההייטק להסתמך על המודל המוכח שלנו. תנו לנו למיין את המועמדים ולמצוא את האיכויות שלהם ואתם תקבלו טאלנט, כוח אדם טוב ומוכשר. אנו מציעים את המועמדים לחברות ואנו יודעים גם להשתתף במימון השכר של העובדים האלה בתחילת העסקתם הודות לגופים שעובדים איתנו כמו רשות החדשנות. העובדים הם מאוד איכותיים ויש להם פשוט זווית אחרת של הדברים. והחברות מגיעות בזכותנו למועמדים שחושבים אחרת והם נפלאים. והם תורמים המון".
כיצד אתם תומכים באנשי הדרום ומה האתגרים?
"מן הסתם תושבי הנגב המערבי ובמיוחד העוטף הם אנשים שעברו טלטלה. אנשים נמצאים במצב שונה מבחינת מידת הפניות שלהם לעבודה. אבל חלק ניכר מהם מחפשים עבודה כעוגן ואופק כלכלי. אתגר נוסף הוא חוסר ניסיון כי עובדים הוכשרו במכללות ולא באוניברסיטאות ויש חברות הייטק שעדיין תקועות בתפיסה של חיפוש אוניברסיטאות מסוימות או כישורים מסוימים מאוד. אבל הכול ביחד מראה שכאשר התעשייה עובדת ביחד אז יש כאן כוח אמיתי לשיפור של פני החברה הישראלית וצמיחת הנגב המערבי".
למה חשוב לסייע דווקא כעת?
"בשנה האחרונה למדנו היטב שחיבור חלקי החברה הישראלית היא מטרה עליונה. האוכלוסיות שונות אבלן המטרה משותפת וזה מקדם את כולנו ברמה אנושית, עסקית וכלכלית ואם העובד שונה מהרגיל אז החברה מרוויחה בגלל שיש לו ידע שונה, גישה שונה. זה ווין ווין מרובע לחברה ולאוכלוסייה".