סגור
מימין: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' רה"מ בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ', בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר (צילומים: יואב דודקביץ, אוראל כהן)

איומים בימין: "ללא מתקפה נרחבת על רפיח - לנתניהו אין מנדט להמשיך כראש ממשלה"

עוצמה יהודית והציונות הדתית שוקלות את המשך דרכן בקואליציה. כך, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מכנס מפלגתו להתייעצות בנושא והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר איים הבוקר על רה"מ שנסיגה מהרצועה עלולה להוביל לבחירות. הדברים מתרחשים בהמשך לכעס המפלגות החרדיות על היעדר פשרה בחוק ההשתמטות

סיעות הימין עוצמה יהודית והציונות הדתית שוקלות את המשך דרכן בקואליציה, בלעדי אחת מהן אין לראש הממשלה בנימין נתניהו רוב בכנסת.
יו"ר עוצמה יהודית השר לביטחון איתמר בן גביר הודיע הבוקר (ב') כי "אם ראש הממשלה יחליט לסיים את המלחמה ללא מתקפה נרחבת על רפיח על מנת להכריע את חמאס לא יהיה לו מנדט להמשיך לכהן כראש הממשלה". זאת בזמן שיו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כינס את חברי סיעתו לדון במה שהוגדר "עדכונים והתייעצות דחופה", לאחר מכן שיגר מכתב דחוף לראש הממשלה ובו קרא לו לכנס במיידי את הקבינט המדיני-ביטחוני.
במכתב כתב השר סמוטריץ׳, ״אני דורש לכנס עוד הערב דיון מיוחד של הקבינט המורחב בו נקבל עדכון מלא ואת כל המידע על מצב המלחמה. הפורום היחיד המוסמך לקבל החלטות מכריעות בזמן מלחמה זהו הקבינט המורחב, אך לצערי לא כך פועלים הדברים ואנו רואים כי החלטות מתקבלות בקבינט המצומצם ללא אישור או עדכון הקבינט המורחב תחת לחצים בינלאומיים שפוגעים במומנטום המלחמה ובאינטרסים הביטחוניים שלנו. אני כבר מתריע שבועות ארוכים שבמקום להוריד את הרגל מהגז אנו צריכים להגביר את הלחץ על חמאס בעזה, וזו הדרך היחידה בה נוכל להשיב את החטופים ולהשמיד את חמאס - לכן אני חוזר על דרישתי לכנס את הקבינט המדיני המורחב עוד הערב לדיון דחוף בנושא״.
בשתי המפלגות דורשים להכריע את החמאס ולהיכנס לרפיח - זאת על רקע ידיעות על נסיגת כוחות צה"ל מהרצועה, ואפשרות לקיום עסקה עם חמאס שתכלול נסיגה מעזה והפסקת אש.
האיומים הללו מתווספים למשבר בין הליכוד ליהדות התורה וש"ס בעניין חקיקת חוק ההשתמטות. נתניהו כינס אתמול ישיבה עם החרדים לדון בחקיקה. בין היתר הועלתה הצעה לחוקק חוק השתמטות, ואם הוא יפסל בקיץ על ידי בג"ץ - יוקדמו הבחירות. החרדים מתנגדים לחוקק חוק הכולל מכסות כפי שדורשת היועצת המשפטית לממשלה. נתניהו הבהיר לשותפיו כי בלעדיו אין להם מה לחפש בחוץ.
בליכוד כועסים על שר הביטחון יואב גלנט שהודיע שיגיש הצעת חוק בעניין רק בהסכמה עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. גנץ קרא בשבוע שעבר להקדמת הבחירות לספטמבר 2024.
יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד השוהה בימים אלה בארה"ב צייץ בתגובה לאיומים: "מזכיר לרה"מ מול שותפיו המשיחיים כי יש עתיד מוכנה לתת בכל רגע נתון רשת ביטחון מלאה לעסקת חטופים. 24 אצבעות זה הרבה יותר ממה שיש לבן גביר וסמוטריץ'. הגיע הזמן להחזיר אותם הביתה".