X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפת"ח דוחף למשאל עם בדרישה להקדים את הבחירות ולהפיל ממשלת החמאס; מצרים לחמאס: "לא נתמוך במי שמנסה להחזיר את מחוגי הזמן לאחור, המשא-ומתן הוא הדרך היחידה לפתרון הסכסוך"
▪  ▪  ▪

הפת"ח דוחף לבחירות מוקדמות כדי להפיל את ממשלת החמאס, ומדבר על "פיצוץ" קרוב בין מוסד הנשיאות לבין הממשלה הפלשתינית בראשות איסמאעיל הנייה. לדברי אחמד עבד א-רחמאן, דובר הפת"ח ומקורבו של יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), אם לא ייצא עשן לבן מהדיאלוג הפנים-פלשתיני שמתוכנן להיערך בעוד כשבועיים, אזי ארגונו עשוי לדרוש משאל עם להקדמת הבחירות למועצה המחוקקת (פרלמנט) ולממשלה.
"דעת הקהל הפלשתינית איננה רוב דומם אלא דעת קהל אפקטיבית. ביכולתו של הרחוב הפלשתיני לאלץ את החמאס לשנות את עמדותיו ומגמותיו. מדובר באחד האמצעים הדמוקרטיים שנפנה אליו במטרה להציל את המצב הפלשתיני", הבהיר עבד א-רחמאן (יום ו', 5.5.06) בראיון לעיתון 'אל-קודס אל-ערבי' היוצא בלונדון. עזאם אל-אחמד, ראש סיעת הפת"ח בפרלמנט, הוסיף, כי הפת"ח מוכן לקיים בחירות מוקדמות כדי "לשפר את המצב".
סבב השיחות בין הארגונים הפלשתינים השונים צפוי להיפתח ב-20 במאי על-רקע הבידוד הבינלאומי של ממשלת החמאס החדשה. העיתון מדווח עוד, כי החמאס מנסה להעביר מיקום השיחות לקהיר או לדמשק, על-מנת לאפשר למנהיגי הארגונים בחו"ל ליטול בהן חלק.
בימים האחרונים ניכר שהפת"ח מנסה להכשיר את הקרקע לקראת אפשרות של עריכת בחירות מוקדמות. באיגרת ששיגר לסוכנות הידיעות הפלשתינית 'מען' הביע ד"ר ג'מאל נזאל, דובר הפת"ח בשטחי יהודה ושומרון, התנגדות לסיסמה "כן לרעב" שמניף החמאס בראש חוצות. כמו כן, מבין הטענות שמפיץ באחרונה הפת"ח ניתן לשמוע על אפליה בחלוקת האספקה ומצרכי המזון ("אספקה לאנשי חמאס בלבד"), וכן רכש של תחמושת על-ידי החמאס בשווי רבע מיליון דולר, "על חשבון העם הפלשתיני הגווע ברעב".
ואם לא די בכך, חסן ח'רישה, סגן יו"ר הפרלמנט הפלשתיני, מתריע בראיון לעיתון 'א-שרק' היוצא בקטר, מפני עימות קרוב בין עבאס להניה. היום מתוכננת פגישה בין השניים בלשכת היו"ר הפלשתיני בעזה. 'אל-קודס אל-ערבי' כותב כי אבו מאזן חותר לזרוע פילוג בין שורות הפת"ח ולהקים מפלגת "קדימה" פלשתינית.

מצרים הסירה החרם מהחמאס

מצרים הסירה, לפי שעה, את החרם שהטילה על החמאס ובא לידי ביטוי בהתעלמות הגורמים הרשמיים בקהיר משר החוץ הפלשתיני, ד"ר מחמוד א-זהאר, בעת ביקורו שם בחודש שעבר. ביום חמישי השבוע הואיל שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-ריט, להיפגש עם א-זהאר אך הבהיר לו בזו הלשון: "לא נתמוך במי שמנסה לחזור אחורה בזמן, לתקופה שלפני אוסלו. המשא-ומתן הינו הדרך היחידה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני".
א-זהאר שמע מעמיתו המצרי דרישה חד-משמעית: להכיר בהסכמים שחתמה בעבר הרשות עם ישראל וכן לאמץ את היוזמה הערבית לשלום ואת מפת הדרכים. הוא, מצידו, הבטיח שממשלת החמאס תיתן דעתה בנושא היוזמה הערבית כבר בקרוב. בחמאס שוקלים עתה לקבל את היוזמה הערבית ולו על-מנת להפחית במעט את נטל הבידוד הבינלאומי.

בירדן עוסקים בחוליה שתיכננה פיגועים

בירדן עדיין עוסקים בחוליית הטרור של החמאס שנתפסה באחרונה בשטח הממלכה. זו התכוונה להתנקש בבכירים ירדנים ולבצע פיגועים בשורה של מתקנים חיוניים בעמאן.
לפי דיווחים ירדניים, משלחת פלשתינית צפויה להגיע לעמאן עוד השבוע, בניסיון ללבן את הסוגיה. המשלחת תכלול אנשי חמאס - נציגים מטעם הממשלה הפלשתינית וכן גורמי ביטחון פלשתינים.
פרסומים לפיהם יו"ר הלשכה המדינית של החמאס, ח'אלד משעל, הוא שהכווין את החוליה מדמשק, לא הוזמו על-ידי הצד הירדני. לא ברור אם במשלחת הפלשתינית יהיו חברים גם שרים מממשלת החמאס.

תאריך:  05/05/2006   |   עודכן:  05/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
מיד לאחר ההפסד הצורם של מפלגת הלייבור בבחירות המקומיות, מבצע טוני בלייר שינוים נרחבים בהרכב הממשלה
מתי טוכפלד
גדעון סער: "לעג לרש"    יחימוביץ': "הדבר מטיל צל כבד על כנותו של ראש הממשלה"    יצחק לוי הגיש הצעה לסדר בנושא    הליכוד הגיש הצעת אי אמון בממשלה
גלית יצחק
ילדה בת 3 הובהלה לבית חולים קפלן לאחר ששתתה חומר הדברה נגד ג'וקים שהיה מצוי בתוך בקבוק מים מינרלים    הילדה אושפזה בטיפול נמרץ
יואב יצחק
בכך שינו השופטים את החלטתם שחייבה פינוי הבית ביום שני - אם מרצון ואם בכוח    תושבי הרובע היהודי נערכים לעימות    דיירי הבית הודיעו שלא יסכימו לפינוי
ניר וייס
מפעילת התוכנה תשלם את סכום העתק כדי להימנע מתביעה אפשרית על הפרת זכויות יוצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il