X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התקפה חריפה של יו"ר יהדות התורה על שס:

"אלי ישי הפקיר את הציבור החרדי"

ליצמן: "ישי נכנס מהר לממשלה וזנח את הנושאים לשמם נבחר. הוא ויתר על קיצבאות הילדים ולא השיג כספים לישיבות" המגעים בין יהדות התורה לקדימה ימשכו בשבוע הבא
▪  ▪  ▪
אלי ישי. שס ויתרה על קצבאות הילדים, טוען ליצמן. "אפילו את ה- 290 מיליון לישיבות שקיבלנו בקדנציה הקודמת הם לא השיגו"

למרות שהמגעים הקואליציוניים עם יהדות התורה אמורים להימשך בתחילת השבוע הבא, תוקף יו"ר הרשימה, יעקב ליצמן, את שס על כך שנכנסה לממשלה, ואומר כי אלי ישי עשה משגה שהחרדים יצטערו עליו. "עם זאת", אומר ליצמן, "הדלת שלנו עדיין פתוחה מבחינת הכניסה לממשלה".
לחברי יהדות התורה זה ברור: בלי קצבאות הילדים אין כניסה לממשלה. יש להם גם דרישות נוספות, כמו תוספת של סגן שר וראשות עוד ועדה בכנסת בנוסף לוועדת הכספים. הם גם ממש לא אוהבים את תוכנית ההתכנסות, ואת הכוונה למצוא פתרון חוקי לפסולי החיתון.
אבל עיקר נקודת המחלוקת היא עניין קצבאות הילדים. יו"ר המפלגה יעקב ליצמן, אומר כי כשהגיעו למסקנה שקדימה מתנגדת להחזרת הקצבאות, באופן עקרוני, אין להם מה לשבת איתם. ליצמן: "התחלנו משא-ומתן וחשבנו שנוכל להתקדם בקלות. הרי בקואליציה הקודמת ישבנו בממשלה. אבל תוך כדי המשא-ומתן הובהר לנו כי על נושא קצבאות הילדים אין על מה לדבר".
לדברי ליצמן, הסירוב של קדימה היה עקרוני, לא תקציבי. "כשניסינו להראות שיש כסף לקצבאות, הם אמרו לנו שכלל לא מדובר בכסף. מדובר מבחינתם בעניין עקרוני. הם לא מוכנים להחזיר את הקצבאות. נקודה. מצידם שנקבל תקציבים ייחודיים, רק לא קצבאות", אומר ליצמן.
יו"ר המפלגה מוסיף, כי עניין הקצבאות אינו הנושא היחידי הנתון במחלוקת. ביהדות התורה מעריכים, עם זאת, כי ניתן יהיה לגשר בקלות יחסית על שאר הדברים. "הרבנים הורו לנו באופן מפורש שלא להיכנס לפי שעה לקואליציה בתנאים הנוכחיים", הוא אומר. "אנחנו מתנגדים לפגיעה בסטאטוס-קוו שמתכננת הממשלה. אנחנו מתנגדים לחקיקה בעניין פסולי החיתון, חקיקה שתעשה לא על-פי ההלכה. ואנחנו גם מתנגדים לתוכנית המדינית של אולמרט".
לליצמן גם בטן מלאה על אנשי שס, שמיהרו להיכנס לקואליציה, והותירו אותם בחוץ. "שס ויתרה על קצבאות הילדים", אומר ליצמן, "היא אומנם מציגה את העובדה שהקיצוץ בקצבאות לא ימשך כהישג, אבל לא מדובר בהישג. הרי קדימה גם יכלו לומר שהקיצוץ בקצבאות היה מתוכנן בשיעור של 2 מיליארד שקלים. מי יודע. מניעת קיצוץ, זה לא כסף. עם מספר המנדטים שלהם, הם יכלו להשיג הרבה יותר. אפילו את ה- 290 מיליון לישיבות שקיבלנו בקדנציה הקודמת הם לא השיגו. ואנחנו היינו אז חמישה מנדטים. הם היום 12. שס נכנסה לקואליציה והפקירה את החרדים. הפקירה את הציבור שלה. את מי שבחר בה".
בתחילת הדרך עוד ניסו שס ויהדות התורה ללכת בחזית אחת למשא-ומתן. אלא שאז דרשה ש"ס ללכת יחד גם בנושא הדרישות לתפקידים. לכך סירב ח"כ משה גפני מיהדות התורה. גפני: "מאוד רצינו בלוק עם שס. נפגשנו איתם והתחלנו להתקדם. אבל אז דרשו שס שנלך למו"מ משותף גם בנושא התיקים. לכך לא הסכמנו". לשאלה האם הוא כעת מתחרט על כך, משיב גפני: "לא. אני לא מצטער. אנחנו נמשיך לשרת את הציבור החרדי גם מהאופוזיציה. אם כי כלל לא בטוח שלא נהיה לבסוף בממשלה".
קדימה החליטו להשאיר את ח"כ ליצמן בראשות ועדת הכספים, כדי לאותת לו על כך שהם רציניים בכוונתם לצרף את יהדות התורה לקואליציה. בקדימה גם ביקשו מיהדות התורה לא להצביע נגד מינוי השרים אמש. יהדות התורה החליטו לנהוג לפי שעה כאופוזיציה לכל דבר והצביעו נגד. "נמשיך להצביע נגד הממשלה כל עוד אנו באופוזיציה", אומר ליצמן.
כאמור, גם בקדימה וגם ביהדות התורה אומרים כי המגעים ימשכו בין הצדדים. אולמרט אף הזכיר את הרצון לצרף את יהדות התורה בנאומו במליאת הכנסת, בשעה שהציג את קווי היסוד של הממשלה החדשה בראשותו. כפי הנראה כבר ביום ראשון יפגשו נציגי המפלגות. בשס העדיפו שלא להגיב להתקפותיו של ליצמן.

תאריך:  05/05/2006   |   עודכן:  05/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
בנאום שנשא במפגש עם מנהיגי האזור הדגיש אחמדינג'אד כי תוכנית הגרעין היא למטרות שלום    קרא למעצמות העולם לא לחזור על טעויות העבר ולכבד את עמו
מחלקה ראשונה
הפת"ח דוחף למשאל עם בדרישה להקדים את הבחירות ולהפיל ממשלת החמאס; מצרים לחמאס: "לא נתמוך במי שמנסה להחזיר את מחוגי הזמן לאחור, המשא-ומתן הוא הדרך היחידה לפתרון הסכסוך"
אריאל שמידברג
מיד לאחר ההפסד הצורם של מפלגת הלייבור בבחירות המקומיות, מבצע טוני בלייר שינוים נרחבים בהרכב הממשלה
מתי טוכפלד
גדעון סער: "לעג לרש"    יחימוביץ': "הדבר מטיל צל כבד על כנותו של ראש הממשלה"    יצחק לוי הגיש הצעה לסדר בנושא    הליכוד הגיש הצעת אי אמון בממשלה
גלית יצחק
ילדה בת 3 הובהלה לבית חולים קפלן לאחר ששתתה חומר הדברה נגד ג'וקים שהיה מצוי בתוך בקבוק מים מינרלים    הילדה אושפזה בטיפול נמרץ
רשימות נוספות
בג"צ פסק: בית שפירא יפונה ביום שני  /  יואב יצחק
אולמרט מתגונן: הממשלה אינה מנופחת  /  מ' טוכפלד, ע' שיקלר
אולמרט לטיפולך: תוכנית 100 הימים  /  עומר שיקלר
אין "עבודה" בממשלת ישראל  /  יצחק ג'קי אדרי
לכבוד הממשלה החדשה  /  צבי מרום
קואליציה חדשה או גועליציה  /  ישראל אמיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il