X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קובע ה"וול סטריט ג'ורנל" על בסיס הודעת החברה ככל הנראה, החשדות נגד קומברס הם על אודות backdating, משחק בתאריכי הקצאות אופציות, שנועד להגדיל את הרווח ממימוש אופציות אם אכן בוצעו מניפולציות, בכירי קומברס עלולים להיות חשופים לתביעה בגין הונאה
▪  ▪  ▪

התפתחויות חדשות בפרשת האופציות בחברת קומברס טכנולוג'י: החברה הגישה אתמול מסמך לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) ובו הודעה על כך שהיא קיבלה לפני יומיים צו זימון לבית משפט ממשרד התובע המחוזי בניו-יורק בהקשר להקצאת אופציות בחברה ב-11 השנים האחרונות. קומברס לא פירטה מעבר לכך, אך ב"וול סטריט ג'ורנל" כבר פירשו את הצו כחשדות נגד החברה בדבר ביצוע עבירות פליליות. להבדיל מעבירות אזרחיות, ענישה ביחס לעבירות פליליות נוטה להיות מחמירה יותר.
קומברס לא ציינה מהם החשדות המופנים נגדה, אך ברור כי מדובר ב-backdating - משחק בתאריכי הקצאות אופציות שנועד להגדיל את הרווח ממימוש אופציות. משחק כזה כולל בחירת תאריכים בהם מניית החברה נמצאת במחירים נמוכים כך שהפרש גדול בין מחיר המניה למחיר המימוש יוצר רווח גדול יותר עבור מממש האופציות.
בתחקיר שערך ה"וול סטריט ג'ורנל" ופורסם באמצע מארס, הוכח כי קיים סיכוי אפסי לפיו קובי אלכסנדר, מייסד ועד לפני יומיים יו"ר ומנכ"ל קומברס, קיבל הקצאות בתאריכים מקריים. אלכסנדר מימש אופציות בעשור האחרון כאשר כמה וכמה פעמים מדובר היה במחיר מימוש נמוך במיוחד.
משחק בתאריכי האופציות טומן בחובו מספר בעיות משפטיות עבור חברות ובעלי תפקידים בכירים בהן. ראשית, מדובר בבעיות מיסוי וחשבונאות, ולראיה, קומברס כבר הודיעה כי עליה לתקן את דוחותיה ב-6 השנים האחרונות.
מעבר לכך, מנהלים בכירים בחברה ציבורית כמו קומברס מדווחים לרשות לניירות ערך על נושאים הקשורים באופציות והגשת מסמכים כוזבים, אם היתה כזו, היא עבירה פלילית לכל דבר.
בנוסף, בכירי קומברס עלולים להיות חשופים לתביעה על הונאה בשל ביצוע מניפולציות בדוחות החברה כדי להעשיר את עצמם.
המסמך שהגישה קומברס חושף צרות נוספות. נגד בכירי החברה הוגשו בינתיים 6 תביעות נגזרות, המאשימות את אלכסנדר ואחרים כי הפרו את חובתם המשפטית ב-12 השנים האחרונות. הסיבות להפרה כוללות בקדייטינג, שימוש במידע פנים במסחר במניות החברה, גרימה לכך שהחברה תגיש מסמכים לא נכונים לרשות לניירות ערך וחשיפת החברה לתביעות אזרחיות.
המשמעות של תביעה נגזרת היא שהמשקיעים תובעים את אלכסנדר ונושאי משרה בכירים אחרים במקום שקומברס תעשה זאת. התביעה הנגזרת נגד הבכירים היא עניין אחד, ועניין אחר לגמרי הוא בקשות לתביעות ייצוגיות נגד קומברס עצמה שזורמות בשבועות האחרונים בקצב מהיר.
מוקדם יותר השבוע הודיעו אלכסנדר, דיויד קריינברג, סמנכ"ל הכספים, וויליאם סורין, מזכיר החברה על התפטרותם. מהלך זה רמז יותר מהכל על אחריות אישית של השלושה בנוגע לפרשת האופציות.
המסמך מפרט את תפקידיהם החדשים של השלושה ותנאי העסקתם. אלכסנדר, שייסד את קומברס לפני 25 שנה, והפך אותה מסטארט אפ קטן לחברת ענק גלובאלית, התפטר מכל תפקידיו בקומברס טכנולוג'י והחברות הבנות, ורינט ואולטיקום. אלכסנדר ישמש כיועץ בכיר לחברה לתקופה של חצי שנה בשכר שנתי של 25 אלף דולר. על אלכסנדר נאסר מעתה כל מימוש של אופציות או מניות של החברה. אלכסנדר מחזיק כיום ב-2.2% מקומברס, 4.5 מיליון מניות ואופציות בשווי של 108 מיליון דולר. ברשימת 500 העשירים של TheMarker הוערך הונו בשנה שעברה ב-250 מיליון דולר, לא מעט מהם נובעים ממימוש אופציות של קומברס והחברות הבנות.
אלכסנדר גם חותם על הסכם העסקה ובו סעיף אי-תחרות, המגביל את יכולתו לעבוד עבור חברה מתחרה בקומברס. סעיף מבזה במיוחד הוא האיסור על אלכסנדר לדבר בתקשורת בשם החברה, או לדבר עם עובדי קומברס בשם הנהלתה.
פרשת האופציות בקומברס החלה באמצע מארס כאשר החברה דחתה במפתיע את פרסום דוחות הרבעון הרביעי של 2005 והודיעה על הקמת ועדה לבדיקת נושא האופציות. ככל הנראה, הטריגר להקמת הוועדה היה תגובה שביקש הוול סטריט ג'ורנל לתחקיר שלו בנושא האופציות. תחקיר זה פורסם מספר ימים לאחר הודעת החברה. הוועדה כבר מצאה כי התאריכים בהם נרשמו האופציות בספרי החברה לא תאמו את תאריכי ההענקה המקוריים, מה שאומר שיד אנושית התערבה בעניין. עקב אי הגשת הדוחות הכספיים מועמדת קומברס למחיקה מהמסחר בבורסת נאסד"ק ומעבר לרשימת ה-Pink Sheets הנחותה.

תאריך:  05/05/2006   |   עודכן:  05/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
הושקה גרסא 6 של תוכנת התרגום Babylon המאפשרת כעת גם תרגום של טקסטים שלמים
שלומי דיאז
נורה במרכז מסחרי    המשטרה מחפשת אחר שלושה חשודים    הרקע למעשה פלילי    הוארך מעצרו של חשוד ברצח בחוף עתלית
יואב יצחק
אדרי מגלה: "ראיתי דברים, תופעות לא פשוטות"    דורש: "כל אדם שנוגע לעניין ושיש לו אינטרס אסור שיהיה שם"    פרופ' מרדכי שני: "אין כוח אדם, פגים מתים"
מחלקה ראשונה
מאיימים באינתיפאדה חוצת גבולות שתשנה את מאזן הכוחות באזור    ממשלת החמאס: לא נכיר בקיום ישראל    שר פלשתיני: "לא נכיר בהימצאות התליין על האדמה המבורכת"
אריאל שמידברג
לראשונה מאז פרשת איפא"ק עלתה לכותרות באוגוסט 2004, עורכי הדין של ההגנה מנסים לשבור את שתיקתה של הקהילה היהודית ולגייס את תמיכתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il