X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סבן אמר לאחר ביטול מכירת פרוזיבן לחברת אקסל שפרינגר, כי אין בכוונתו למכור את החברה, אך עתה, לפי דיווחים, הוא נמצא במגעים עם חברות KKR ופרמירה, כמו גם חברת הטלוויזיה הצרפתית TF1
▪  ▪  ▪

מניות חברת הטלוויזיה הגרמנית פרוזיבן סאט1 (סימול PSM.DE), שבבעלותו של איל המדיה הישראלי לשעבר חיים סבן, עולות ב-2.9% לאחר דיווח כי סבן קיים מגעים עם רוכשות אפשריות. מקור דיווח לרויטרס כי סבן, בעל השליטה בפרוזיבן, קיים מגעים לבחינת אפשרות מכירה של החברה, לאחר התמוטטות העסקה עם המו"ל הגרמני אקסל שפרינגר בפברואר. אקסל שפרינגר הציע לרכוש את פרוזיבן ב-2.5 מיליארד יורו (3.17 מיליארד דולר), אך נחסם על-ידי רגולטורים בגרמניה.
אך המקור, מנהל בכיר בחברת השקעות פרטית, אמר כי המגעים אינם בשלבים קרובים למכירה. "הם ממשיכים לתור אחר רוכשים אחרים, אך אין הליך רכישה המתקיים ברגעים אלה", אמר המקור, שביקש לשמור על עילום שם. "אם סבן ימצא קונה, הוא ימכור באופן מיידי. הבעיה היא שאף אחד לא מוכן לקבל את הרעיון שלו למחיר החברה", אמר המקור. סבן ושותפיו מחזיקים ב-88% ממניות פרוזיבן הרגילות ו-13% מהמניות המועדפות.
השבוע דיווח העיתון הגרמני "סוד-דויטשה צייטונג" כי סבן נפגש עם נציגי חברת הטלוויזיה הצרפתית TF1, שבחודש שעבר הביעה עניין בפרוזיבן. עוד דיווח העיתון הגרמני כי סבן קיים מגעים עם חברות ההשתלטות KKR ופרמירה, וכן עם נציגים מגולדמן סאקס ומאייפקס. העיתון גם אמר כי סבן דורש עתה סכום גדול יותר עבור פרוזיבן לעומת ההצעה שקיבל משפרינגר - כ-30% יותר במונחים של יורו למניה. הצעת שפרינגר היתה לרכישת פרוזיבן ב-23.37 יורו למניה.
"סוד-דויטשה צייטונג" דיווח כי מכירת פרזיבן מתוכננת בספטמבר או אוקטובר, וציין כי משקיעים ככל הנראה מעוניינים לראות דווקא מיזוג בין פרוזיבן לחברת הטלוויזיה בתשלום פרמייר בגרמניה. "יש היגיון בטלוויזיה בתשלום ובחינם בחברה אחת. אך חייבים לשאול את עצמנו האם לטלוויזיה בתשלום יש מקום כיום, על-רקע מיזם הטלוויזיה באינטרנט של דויטשה טלקום", אומר האנליסט פטר-תילו האסלר מ-HVB.
דויטשה טלקום משקיעה 3 מיליארד יורו ברשת פס רחב חדשה, שתהיה מהירה מספיק לאספקת טלוויזיה High Definition ו-VOD (וידאו לפי דרישה). הפרויקט יושק השנה ב-10 ערים גדולות בגרמניה, אך חברת הטלקום שמה לעצמה כיעד לחבר 50 ערים בגרמניה לרשת עד סוף 2007.
בחודש שעבר דווח כי NBC יוניברסל מחפשת מועמדות לרכישה באירופה, ומגדירה את פרוזיבן סאט1 של חיים סבן כחברה אטרקטיווית. כך אמר בכיר בחברה ל"פייננשל טיימס דויטשלנד". NBC יוניברסל, חטיבה של הקונצרן ג'נרל אלקטריק (סימול GE), מחזיקה בכמה ערוצים באירופה.
לאחר התמוטטות עסקת ההשלטות של אקסל שפרינגר, סבן אמר כי הוא ושותפיו החליטו שלא למכור את פרוזיבן סאט1. גם פרוזיבן וגם משרדו של סבן בגרמניה לא מסרו תגובה לדיווח ב"סוד-דויטשה צייטונג".
סבן רכש את פרויזבן יחד עם קבוצת קרנות השקעה פרטיות ב-2003 מקירש פושטת הרגל. סבן הוביל בפרוזיבן מהלך התייעלות נמרץ, אשר שיפר את מצבה הפיננסי. פרוזיבן מפעילה היום 6 ערוצי טלוויזיה, שהעיקריים שבהם הם ערוץ פרוזיבן וערוץ סאט1. בפברואר אמרה פרוזיבן כי היא צופה עלייה במכירות וברווחים ב-2006, אך הוסיפה כי שוק הפרסום בטלוויזיה בגרמניה צפוי לצמוח רק ב-2% השנה - תחזית שמרנית לטענת אנליסטים.
ב-2005 רשמה החברה רווח נקי של 220.9 מיליון יורו (264 מיליון דולר) - גידול של 65% לעומת 2004. הכנסות החברה ב-2005 צמחו ב-8% לעומת השנה הקודמת ל-1.99 מיליארד יורו (2.3 מיליארד דולר). פרוזיבן ייחסה את עיקר הצלחתה ב-2005 לערוץ סאט1, שרווחיו גדלו בשני שליש על-רקע גידול בנתח שלו בשוק הגילאים 49-14. לחברה חמישה ערוצים נוספים, בהם ערוץ פרוזיבן, ובכוונתה להשיק שני ערוצים נוספים בתשלום בכבלים.

תאריך:  05/05/2006   |   עודכן:  05/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירלי יום-טוב
כך קובע ה"וול סטריט ג'ורנל" על בסיס הודעת החברה    ככל הנראה, החשדות נגד קומברס הם על אודות backdating, משחק בתאריכי הקצאות אופציות, שנועד להגדיל את הרווח ממימוש אופציות    אם אכן בוצעו מניפולציות, בכירי קומברס עלולים להיות חשופים לתביעה בגין הונאה
אסף גדות
הושקה גרסא 6 של תוכנת התרגום Babylon המאפשרת כעת גם תרגום של טקסטים שלמים
שלומי דיאז
נורה במרכז מסחרי    המשטרה מחפשת אחר שלושה חשודים    הרקע למעשה פלילי    הוארך מעצרו של חשוד ברצח בחוף עתלית
יואב יצחק
אדרי מגלה: "ראיתי דברים, תופעות לא פשוטות"    דורש: "כל אדם שנוגע לעניין ושיש לו אינטרס אסור שיהיה שם"    פרופ' מרדכי שני: "אין כוח אדם, פגים מתים"
מחלקה ראשונה
מאיימים באינתיפאדה חוצת גבולות שתשנה את מאזן הכוחות באזור    ממשלת החמאס: לא נכיר בקיום ישראל    שר פלשתיני: "לא נכיר בהימצאות התליין על האדמה המבורכת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il