X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשטרה השתלטה על בית שפירא

כל המתבצרים פונו מהבית

15 שוטרים ו-7 מתנחלים נפגעו שני בקבוקי תבערה הושלכו לעבר השוטרים 21 מתפרעים נעצרו הפריצה לבית שפירא נמשכה כשלוש שעות
▪  ▪  ▪

סמוך לשעה 10:00 (יום א, 7.5.06) סיימה המשטרה לפנות את בית "שפירא" בחברון. עם השלמת הפינוי יאטם הבית עד להחלטה אחרת שתתקבל בנושא.
כפי שדיווחנו כאן אמש, למרות שניתנה אפשרות ליושבי הבית להתפנות מרצון, החליטו כבר אמש כוחות הביטחון להערך לאפשרות לפנות את יושבי הבית כבר היום. זאת לאחר שמפקדי הכוחות, מפקד משטרת מחוז ש"י, ניצב ישראל יצחק ומפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף יאיר גולן, ניסו להדבר עם ראשי הישוב היהודי והבינו כי לא יהיה פינוי מרצון.
הבוקר לקראת 07:00 החלה הפריצה לבית. הכוחות הגיעו עם כלים כבדים והחלו לחתוך סורגים, ניסו להוריד חלונות כבדים וניסרו את הדלת המרכזית - דלת ברזל כבדה. הם נתקלו בהתנגדות מצד דיירי הבית וצעירים, שהשליכו לעברם שקיות עם צבע וקופסאות שימורים. בבית התבצרו כ-80 בני אדם, רבים מהם בני נוער.
הכוחות הצליחו לשבור את הדלת ואז נתקלו בציוד שפוזר לצורך הפרעה ובדלת נוספת. גם מכשול זה הוסר על-ידי הכוח. בתוך זמן קצר יצאה אחת המשפחות, מתוך השלוש, מהבית, מרצונה החופשי. בהמשך הוצאה משפחה נוספת בכוח, יחד עם שלושת ילדיה. שוטרות לקחו את הילדים ובהן תינוק ואילו האם פונתה בכוח על-ידי שוטרים שגררו אותה החוצה. סמוך לשעה תשע הוצאה המשפחה השלישית.
הכוחות המשיכו לפעול להוצאת עשר נערות שהשליכו לעבר הכוחות ביצים, צבע וקופסאות שימורים ובהמשך פונו עשרות נערים שהתבצרו.
בסמוך לשעה תשע וחצי נותרו בשני חדרים במבנה כ-15 נערים ועשר נערות. בתוך פחות מחצי שעה הוצאו כולם אל מחוץ לבית. שבע נערות ושלושה נערים עוכבו לחקירה. במהלך פינויים נפצע שוטר באורח קל בפניו לאחר שספג חבטה מקופסת שימורים.
ביתר העימותים בבית ובסביבתו נעצרו הבוקר חמישה מתנחלים, בהם צעירה, נעצרו לאחר שניקבו צמיגים בג'יפ של כוחות הביטחון והשליכו צמיגים בוערים לעבר הכוח המשטרתי.
גורמים בכירים במשטרה העריכו בסוף השבוע כי פינוי בית שפירא בחברון לא יתבצע מרצון, ויהיה עימות עם עשרות צעירים ובני נוער שינסו להתבצר במקום. ואכן, הלילה נפגעו כ- 13 שוטרים, מרביתם קל, בעימות אלים עם צעירים. שיבעה שוטרים פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.
העימות פרץ כאשר שוטרים, בפיקוד מפקד מרחב חברון נצ"מ אלי זמיר, שהגיעו עם כוח של חיילים, ביקשו להשתלט על גג בית שפירא - כחלק מההיערכות לביצוע הפינוי. הצעירים שהיו במקום ניסו לסכל את ההשתלטות. הם זרקו אבנים, השליכו לעברם שקיות עם נוזלים, וכן ביקשו לעצור בגופם את טיפוס השוטרים לגג המקום. שני בקבוקי תבערה אף הושלכו לעבר כלי רכב, אך למרבה המזל אלה לא נדלקו. צה"ל והמשטרה עצרו 11 צעירים. חמישה מהם נעצרו כאשר ניסו לנקב צמיגיו של ג'יפ.
במהלך פינוי הצעירים מהבית ובעימותים מסביבו נפצעו שבעה מתנחלים. שישה מהם קיבלו טיפול רפואי במקום. בישוב היהודי בחברון טוענים כי צעירה נפצעה לאחר שנפלה מגג מבנה סמוך עליו טיפסה וזאת לאחר ששוטרים רדפו אחריה. הצעירה פונתה לבית החולים.
נמסר, כי במהלך הפינוי עצרה המשטרה את ברוך מרזל, לדבריה כיון שסירב להתפנות מהמקום. גם איתמר בן גביר עוכב לחקירה. צעירים אחרים נהדפו מהאיזור לאחר שקראו קריאות נאצה לעבר השוטרים. אחד הצעירים צעק לעבר שוטר "אתה נאצי". הוא הוצא מהמבנה והורחק ממנו.
היערכות מוקדמת לפינוי בכוח
פיקוד המשטרה ופיקוד צה"ל באיזור קיימו אתמול דיון היערכות בנושא, ובסיומו התקבלה החלטה להיערך לפינוי יושבי הבית בכוח כבר ביום א', ולא להמתין עד ליום שני - המועד בו נקבע על-ידי בג"צ כמועד סופי לפינוי המקום.
בפינוי הבית אמורים ליטול חלק כ- 600 מאות שוטרים ואנשי מג"ב, כשמסביב מספר דומה של כוחות צה"ל יאגפו במחסומים כדי להרחיק מהמקום מתנחלים שינסו להפריע למבצע.
כפי שדווחנו כאן, בעימותים באיזור בית שפירא ביום שישי נפצעו שני שוטרים מידוי אבנים ובקבוקים. בחברון ובקריית ארבע הסמוכה הוקמו מחסומים על-ידי הצבא והמשטרה כדי לעכב ולהרחיק מהעיר "מסתננים" מקרב פעילי הימין.
בתום הדיון, שכאמור נערך בפיקוד המשטרה ובצבא, הוחלט כי בבוקר יום א' בשעה 09:00 בבוקר יתרכזו כוחות הפינוי סביב בית שפירא. למשפחות ולצעירים שנכנסו לבית תינתן אפשרות לצאת מן הבית תוך מספר שעות. אם לא יתפנו מרצון, יקבלו הכוחות הוראה לפנותם בכוח. על הכוחות במקום מפקדים ניצב משנה עמוס יעקב, מפקד משמר הגבול בצפון וניצב משנה רוני אוחנה, מפקד מג"ב דרום. עוד נודע כי ההחלטה לפנות הוצגה לשר הביטחון החדש, עמיר פרץ.
גורמים במשטרה הביעו חשש משימוש באלימות. במקביל, ידיעות מודיעיניות הצביעו על אפשרות של תקריות ירי מצד פלשתנים לעבר המפנים והמפונים ומתגובה באש חיה מצד מתנחלים כלפי פלשתינים. הכוחות קיבלו הנחיה לפעול נגד ירי וכחות מיוחדים התפרסו סביב בית המריבה על גגות כדי לסכל ירי. במקביל ניתנה לעצור כל מפר סדר.

תאריך:  06/05/2006   |   עודכן:  07/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
בעלת כלב נורתה בשעה שניסתה למנוע מכלב אחר לתקוף את כלבה    אושפזה במצב קל עד בינוני    החשוד טרם נעצר
Nfc
ההערכה היא שבאל-קאעידה נערכים להכריז על הקמת אמירות איסלאמית (דגם מוקטן יותר של הח'ליפות) באזור בצרה-מוצול    יותר משיש בזה אקט של ממש מדובר בקריאת תיגר נגד ארה"ב
שלומי דיאז
האיש התהפך עם טרקטור עליו נסע    ביגור נפצעו שניים קשה    החשד הוא שאחד הנהגים היה תחת השפעת אלכוהול
מחלקה ראשונה
המטרה: לבטל את ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל במתכונתה הנוכחית ולהקים תחתיה מסגרת חדשה, מעין פרלמנט ערבי; שייח' סלאח: יש לקיים בחירות ישירות לוועדת המעקב
מחלקה ראשונה
במידה והמינוי יאושר על-ידי הסנאט, יחליף היידן את פורטר גוס, שהתפטר במפתיע מתפקידו ב-CIA ביום חמישי לאחר שהפסיד במה שתיארו מקורות מודיעיניים כמאבק הכוחות עם נגרופונטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il