X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כל מניות המעו"ף מטפסות מדד הבנקים עולה ב-2.2% מדד הנדל"ן 15 מטפס ב-2.3% מחזורי המסחר הסתכמו ב-100 מיליון שקל בתוך פחות מחצי שעה
▪  ▪  ▪

עסקת ברקשייר האת'ווי-ישקר לא מותירה היום לבורסה לניירות ערך בתל אביב הרבה מקום להתלבטויות והמדדים המובילים באחד העם ממשיכים במסע צפונה ומזנקים לרמות שיא עם עליות של כ-2% בפתיחת המסחר.
וורן באפט, אלוהי הכסף וההשקעות בארה"ב, משקיע 4 מיליארד דולר ברכישת החברה הישראלית של משפחת ורטהימר וכשכותרות העיתונים מבשרות על עסקת העשור, על הבעת אמון בכלכלה הישראלית ועל תנופה למשק הישראלי, באחד העם נערכים לחגוג.
השקעתו של באפט, גם אם בחברה פרטית, נתפסת בעיני המשקיעים לא רק כהבעת אמון במשק הישראלי אלא גם כהצהרה לפיה מחירי החברות בארץ - בטח ובטח הציבוריות שבהן - עדיין זולים ויש מקום לצמיחה.
מדד תל אביב 25 מזנק הבוקר ב-2% ל-890.1 נקודות - רחוק כדי 1% מרף 900 הנקודות. מדד תל אביב 100 עולה ב-2% ל-914.3 נקודות. התל טק 15 נהנה גם הוא מהסנטימנט החיובי הבוקר ועולה ב-1.3% ל-423.1 נקודות.
מחזורי המסחר מסתכמים ב-100 מיליון שקל עוד בטרם עברה מחצית השעה מאז הפתיחה. זאת, על אף היעדרם של הזרים מזירת המסחר המקומית. זאת, כיוון שנראה כי המשקיעים המוסדיים לא יהססו לנצל את הבעת האמון של באפט וגם המשקיעים מקרב הציבור הרחב עשויים לנהור היום לאחד העם בעקבות הדיווחים הנרחבים על העסקה.
גם את השקל אמורה השקעתו של המיליארדר האמריקני לחזק היום, גם כן על-רקע הבעת אמון במשק הישראלי, במטבע שלו ובנוסף על-רקע כניסה של דולרים לשוק המקומי. ההשפעה על שוק המט"ח המקומי תיבחן מחר, שכן היום לא נקבעים שערים יציגים.
בימים כתיקונם עשוי היה הדיון בממשלה היום על תקציב 2006 להכביד על הסנטימנט באחד העם - אבל מי זוכר תקציב כשמיליארד דולר - מס על העסקה - בדרכם לקופת המדינה וכשהכסף עתיד לשמש להורדת נטל החוב ביחס לתוצר ב-0.8%?
חוץ מבאפט שואבת היום הבורסה עידוד גם מוול סטריט, שם נחתם המסחר בסוף השבוע בעליות שערים. בדואליות של המעו"ף, פערי ארביטראז' מעורבים אך כולן נסחרות הבוקר בעליות - כמוהן מניות המעו"ף כולן.
טבע עולה ב-0.3% אחרי שדיווחה בסוף השבוע על עלייה של 29% במכירות הקופקסון ברבעון הראשון לכ-329 מיליון דולר. אלביט מערכות קופצת ב-1.4%. כור שנפלה בשבוע שעבר ב-7% בעקבות רכישת השליטה בה על-ידי אי.די.בי, מתאוששת הבוקר עם עלייה של 2%.
עוד בולטות במעו"ף: מניות שני הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי - עם עליות של כ-2% בכל אחת. מדד הבנקים עצמו מזנק ב-2.2%. מניות חברות האחזקות אפריקה ישראל עם קפיצה של 2.9%, החברה לישראל עם עלייה של 2.9% וקבוצת דלק עם עלייה של 2.4%.
בענף הנדל"ן, המדד עולה ב-2.3% ומשלים זינוק של 45% מתחילת השנה. בין מניות המדד שבולטות במיוחד: אלביט הדמיה ושיכון ובינוי עם עליות של 1.3% ודלק נדל"ן עם תוספת של 3.2%.
מעבר לעסקת ישקר - ממשיכים הדיווחים השוטפים וטפטופי הדוחות הכספיים. וואלה מציגה היום חזרה לצמיחה ברבעון הראשון של 2006. בתגובה, עולה המניה בשלב טרום הפתיחה בכ-2%. החברה דיווחה על גידול של 12% בהכנסות ברבעון הראשון לכ-24 מיליון שקל.
מניה נוספת שבולטת בשלב טרום הפתיחה ואשר מעניין יהיה לעקוב אחריה ב-10:30, אז נפתח המסחר במניות היתר, היא זו של נסווקס. החברה סיימה היום בהצלחה את השלב הראשון של הניסויים הקליניים בחיוסנים הניתונים דרך האף ובשעה זו היא מזנקת ב-5%, טרם הפתיחה.

תאריך:  07/05/2006   |   עודכן:  07/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
"שומן תינוקות" - אין דבר כזה טוענים חוקרים וממליצים לטפל בבעיית ההשמנה כבר בגיל צעיר מאחר שלא מדובר לטענתם בתופעה חולפת
ענבל אביב
בפעם הראשונה כראש הממשלה הרשמי של מדינת ישראל, כינס אהוד אולמרט את שרי הממשלה לישיבה, הוא ישב בכסאו של אריאל שרון ואף נכנס ללשכת ראש הממשלה
מירב לוי
טקסים חגיגיים יתקיימו במהלך היום ב- 25 משרדי ממשלה    אולמרט נכנס ללשכת ראש הממשלה לראשונה מאז האירוע המוחי של שרון
יפעת גדות
חומציות מנת ירקות שהוכנה בצלייה בתנור, הזהה לזו של מספר משקאות תוססים שנצרכו בהגזמה, תורמת להתפתחות ריקבון השיניים
גיא רולניק, אומהה-נברסקה
"מדוע החלטנו להשקיע? זהו עסק מדהים המנוהל על-ידי אנשים מדהימים, אין לך הרבה הזדמנויות להשקיע בחברות כאלה"    הראיון המלא - בעיתון TheMarker
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il