X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קורא לפלשתינים: נתיב הדמים הזה לא יוביל אתכם לדבר.

השר בן-אליעזר רומז: הפלשתינים עברו ל"שלב חדש" במאבק האלים
▪  ▪  ▪

אין לישראל רצון לכבוש שטחים שנמסרו לפלשתינים; לא נתפשר במאבק בטרור; המדיניות שלנו היא להימנע, ככל שהדבר תלוי בנו, מהסלמה; המפתח לשלום נותר בשטח, בידי הצדדים עצמם ולמעשה בנכונות הפלשתינית לחזור לעקרונות שביסוד תהליך השלום. דברים ברוח אלה מסר ראש הממשלה אריאל שרון, בנאום מדיני במושב הקיץ הפותח של הכנסת.
בנאום תקיף בכנסת אמר שרון, כי מדינת ישראל נמצאת בשעת מבחן מהגורליות והחשובות בתולדותיה. זו שעת מבחן לנכונותנו להגן על עצמנו במערכה אלימה שנכפתה עלינו.
שרון ציין, כי המערכה שלפנינו היא מורכבת ביטחונית ומדינית, ושלושה תנאים להצלחה במערכה: נחישות ועקביות במאבק בטרור; שמירה על התמיכה והתיאום עם בעלי בריתנו בעולם בכלל ובעולם החופשי בפרט; ושמירה על האחדות הלאומית. שרון ציין, כי ממשלות ישראל בכלל, וראש הממשלה אהוד ברק בפרט, הציעו לפלשתינים ויתורים מרחיקי לכת. למרות זאת, נכונותנו לשלום לויתורים נענו בטרור ובאלימות.
גל הטרור, טוען שרון, תוכנן כתוצאה מהחלטה אסטרטגית של הרשות הפלשתינית מיד לאחר ועידת קמפ-דיויד. מנגנוני הביטחון של הרשות, הפכו בעצמם למעורבים בטרור באופן פעיל. "חזינו במעשי לינץ' ובהוצאות להורג, בהם השתתפו כוחות הביטחון של הרשות הפלשתינית. תנועתו של ראש הרשות הפלשתינית - ה'פתח', חזרה לדרך הטרור. השימוש בנשק אסור לפי ההסכמים, כמו מרגמות, הפך תופעה יומיומית. מאמצי הרשות הפלשתינית להבריח כלי נשק קטלניים יותר - בניגוד להסכמים עליהם חתמה - היא מטרתה המרכזית בימים אלה.
שרון חזר על עמדתו, לפיה לא יינתן לטרוריסטים שום כל הישג. "לא יהיה משא-ומתן להסדרים מדיניים תחת אש. במאבק הזה נזדקק לאורח רוח, לשיקול דעת ולכושר עמידה".
שרון קרא לפלשתינים להפסיק את האלימות: "נגזר על עמינו לחיות ביחד בארץ הזאת. כל ההישגים שהיו לכם הושגו במשא-ומתן. כל הטרגדיות - נבעו מאלימות וטרור. נתיב הדמים הזה לא יוביל אתכם לדבר. כולנו יכולים להינות משכנות טובה, המבוססת על שיתוף פעולה וכבוד הדדי, שתביא שגשוג ורווחה לשני העמים" - אמר.
ראש הממשלה אמר עוד, כי ישראל פועלת לשמירת לביסוס יחסיה עם ירדן ועם מצרים. במקביל פועלת הממשלה כדי להגן על עצמה מפני הסכנות האורבות לה, הן מצד מדינות כעירק ואירן והן מצד טרוריסטים הפועלים באמצעות לבנון.
שר הביטחון בנימין בן-אליעזר, שהתבטא בישיבת סיעת מפלגת העבודה בכנסת, רמז כי בקרוב מאוד, אולי כבר בשעות הקרובות, ניווכח כי הפלשתינים עברו משלב של ירי מרגמות, למה שהוא מכנה "שלב חדש".
דבריו של השר בן-אליעזר עוררו, מטבע הדברים, עניין רב. למרות הפצרות המשתתפים, נמנע בן-אליעזר ממסירת פרטים נוספים. ואולם, בכנסת כבר החלו להתרוצץ שמועות, לפיהן הצליחו הפלשתינים להשיג כלי נשק נוספים, ובהם על-פי החשש משגרי קטיושות.

תאריך:  07/05/2001   |   עודכן:  07/05/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
כך על-פי דו"ח של חברת דן אנד-ברדסטריט; חברת גזית גלוב הציגה את הגידול המרשים ביותר השנה מבין כל החברות המופיעות בסקר
יואב יצחק
הוועדה מקבלת למעשה את דרישתם/קבילתם של הדתיים ומגזרים אחרים, שקובלים במשך שנים כנגד אי מינוי מועמדים ממגזרים אחרים
יואב יצחק
עמי אראל ימונה למנכ"ל; ההתפטרות - לאחר שזוהרו של טורבוביץ הועם בעקבות ההפסדים; טורבוביץ יקבל משכורת עד יוני 2002
יואב יצחק
נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק, קיים היום (7.5.01) פגישה עם כ-25 אורחים - עורכים ועיתונאים. הוא תקף פוליטיקאים המציעים להקים בית משפט לחוקה, ולא חסך ביקורת ממשפטנים התומכים בכך;
רק בקשה "קטנה אחת" היתה לו מאורחיו: השיחה כולה לא לציטוט ולא לייחוס.
יואב יצחק
ועדת הכנסת מחדשת פעילותה במלוא הקיטור: "חוק דרעי" שוב במוקד פעילותה; עניינים נוספים: טיפול במשרד החינוך באלימות בבתי הספר, פניות ציבור בנושא קשיים בהחזרי משכנתאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il