X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רכשו 8 מרכזי קניות מחברת הונרבך, שתשכור את המרכזים חזרה בתשואה של 6% לראשונה - עסקת נדל"ן בשתי מדינות בו-זמנית אלקטרה גם קנתה בקנדה ב- 89 מיליון שקל
▪  ▪  ▪

אלקטרה נדלן, חבס וקמור (בשליטת דני ברנר) קנו בסוף השבוע מחברת הורנבך 8 מרכזי קניות בגרמניה ובשוויץ ב- 1.22 מיליארד שקל, כולל הוצאות. הנכס רכש ע"י חברה אירופית, שהוקמה לצורך העסקה, ומניותיה בידי אלקטרה נדל"ן 45%, חבס 30% וקמור 25%. זהו שיתוף פעולה עסקי ראשון בין החברות.
מרכזי הקניות נמצאים בברלין (ככל הנראה 2 בעיר זו), מינכן, נירנברג, ציריך, בזל ולוקרנו. שטחם הכולל הוא 125,000 מ"ר, כך שהיזמים משלמים כ- 9,800 שקל, או כ- 1,750 אירו למ"ר מבונה. חברת הורנבך, שהיא אחת החברות המובילות בענף "עשה זאת בעצמך", התחייבה לשכור את שמונת המרכזים ל- 15 שנה, עם אופציה להארכה. היא תשלם 73 מיליון שקל לשנה, תשואה של כ- 6%, הנחשבת לסבירה בתנאי השוק הגרמני.
אלקטרה, חבס וקמור יקבלו הלוואה של 1.04 מיליארד שקל מבנק מקומי, למימון 85% מההשקעה. ההלוואה היא לטווח ארוך, בריבית 4.5%. מכאן, שהרווחיות על ההשקעה אינה גדולה, פער של 1.5% בין הריבית לבין דמי השכירות. אולם דמי השכירות צמודים למדדי המחירים לצרכן בגרמניה ובשוויץ, והדבר מבטיח שהתשואה תעלה בהדרגה לאורך התקופה. יתר על כן, כל הוצאות הניהול והתחזוקה של הבניינים יחולו על הורנבך.
בשלב ראשון קונות החברות 3 מרכזי קניות קטנים יחסית בברלין ובנירנברג, ב- 326 מיליון שקל, כולל הוצאות. החברות יקנו את חמשת המרכזים האחרים, הנמצאים בבניה, עם גמר בנייתם, הצפויה החל מהמחצית השניה של 2007. גם ההלוואה הבנקאית תנתן בהדרגה, על-פי קצב מימוש העיסקה.
זוהי עיסקה גדולה ראשונה של חבס בחו"ל בשנים האחרונות. אלקטרה נדל"ן, לעומת זאת, פעילה זה שנים ברכישת נדל"ן בארה"ב, קנדה ואירופה.
השווי בקנדה זינק ב- 65%
אלקטרה נדל"ן הודיעה היום, במקביל, כי רכשה את 30% הנותרים במגדל משרדים בן 25 קומות, 33,600 מ"ר, בסיטי של טורונטו, קנדה. אלקטרה תשלם 89 מיליון שקל. החברה קנתה לפני כשנתיים 60% מהבנין, ועתה הגיעה לבעלות מלאה. 50% מהבנין מושכרים לממשלת קנדה, ו- 30% לסניף הקנדי של חברת ביטוח המשנה הידועה ציריך-רי, בחוזים ל- 9-8 שנים.
אלקטרה קנתה 70% מהבנין, בינואר 2004, לפי שווי של 43 מיליון דולר קנדי. עתה קנתה את ה- 30% הנותרים לפי שווי של 71 מיליון דולר קנדי. מכאן, שמחירי משרדים בטורונטו זינקו ב- 65 אחוז בתוך שנתיים ורבע. אלקטרה משלמת יותר בעד 30%, אך נהנית מרווחי הון (תיאורטיים לפי שעה) על ה- 70% שקנתה בעבר.
לאור העליה בשווי הבנין, עשתה אלקטרה מימון-מחדש של האשראי הבנקאי שממנו מימנה את עיקר ההשקעה. ההלוואה הוגדלה ל- 230 מיליון שקל. אלקטרה השקיעה בבניין, בשני השלבים של העיסקה, כ-260 מיליון שקל, כך שההלוואה החדשה מממנת עתה 85% מההשקעה הכוללת.

תאריך:  07/05/2006   |   עודכן:  07/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ג'ונבלט בז לצו    לדברי הפרקליט הסורי אם ג'ונבלט לא ימלא את הצו, הוא יישפט שלא בנוכחותו
מירב לוי
חוברת לימוד חדשה "מחזון למציאות" הופצה בבתי הספר    בבתי הספר הדתיים לא מלמדים על חוזה המדינה    שרת החינוך תפעל ללימוד הנושא בכל ביה"ס כבר בשנה הבאה
גלית יצחק
נבחר לקדנציה שלישית כיו"ר סניף חיפה והצפון של איגוד הפסיכיאטריה לישראל
הדר פרבר, שלומי דיאז
השריפה פרצה במכון לווי בקומה השלישית של בניין בן ארבע קומות ברחוב בן אביגדור 1, פינת המסגר    לא ידוע על נפגעים
אריאל נוי
בעיית סוכני רשות הדואר עוברת להחלטת בג"צ בהרכב של שלושה שופטים, בהחלטה יוצאת דופן של שופט בית משפט העליון    השופט גרוניס אף קובע כי על דואר ישראל להימנע ממינויים, מביצוע מכרזים ועוד    מעקב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il