X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארגון טרור חדש ברצועת עזה: "צבא ירושלים" הכפוף לארגון אל-קאעידה היעד המוצהר של הארגון: ג'יהאד בלתי מתפשר נגד היהודים והנוצרים ארגון אל-קאעידה משקיע מאמצים רבים בפיתוח תשתית טרור ברצועת עזה ובגדה המערבית
▪  ▪  ▪

אל-קאעידה ברצועת עזה - קבוצה פלשתינית נוספת הכריזה רשמית (8.5.06) על הקמת ארגון חדש ברצועת עזה הכפוף לארגון אל-קאעידה. בכרוז שהופץ ברצועה תחת הכותרת "צבא ירושלים - ארגון אל-קאעידה באדמת אל-ריבאט" (שטחי הכינוס לקראת היציאה לג'יהאד) נאמר, כי הצבא האיסלאמי הוקם כמימוש לקריאתם של אוסאמה בן-לאדן, איימן זוואהירי ואבו מוסעב א-זרקאווי.
היעד המוצהר של "צבא ירושלים" הינו מלחמה ללא פשרות ביהודים ("האויב שגזל האדמות") ובנוצרים ("עבדי הצלב"). "שמנו למטרה כל אויב של האיסלאם והמוסלמים, אנו נכה ביד ברזל את כל מסעות הצלב האמריקניים והציוניים, נפוצץ את גופנו בעמדותיהם ונרעיד את האדמה מתחת לרגליהם", נאמר בהודעה. הארגון החדש הבטיח להציג בקרוב את תמונות לוחמי הג'יהאד בתחנות הטלוויזיה על-מנת להוכיח את "רצינות כוונותיו".
אל-קאעידה מנצלת את השלטון האיסלאמי החדש של החמאס, מצב האנדרלמוסיה ברשות הפלשתינית וצפיפות האוכלוסיה על-מנת להקים תאים ברצועת עזה. הפעילות בשטחי הרשות הפלשתינית הינה חלק מהשינוי האסטרטגי במדיניות אל-קאעידה המפנה מזה מספר חודשים את מאמציה להקים תשתית ארגונית ענפה גם באזור "אל-שאם" (סוריה, לבנון, ירדן וישראל). לצורך זה מינתה אל-קאעידה אחראי מטעמה ("אמיר") על אזור "אל-שאם" לו כפופים הפעילים באזור כולו.
עובדת הימצאותם של פעילי אל-קאעידה בשטחי הרשות הפלשתינית ידועה זה מכבר. באוגוסט 2000 חשף השב"כ רשת טרור מסועפת הקשורה לארגון אל-קאעידה בראשה עמד נביל עוכל, פעיל חמאס מרצועת עזה, שבמהלך השנים 97-98 עבר אימונים צבאיים במחנות של רב המחבלים אוסאמה בן-לאדן, בפקיסטן ובאפגניסטן.
ביולי 2005 שגרה חוליה של אל-קאעידה רקטות קסאם לעבר נווה דקלים ואף הפיצה סרטו וידאו המתעד את פעולותיה. ב- 7 באוקטובר פרסמה סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" כרוז שהופץ בחאן יונס, ובו מודיע ארגון אל-קאעידה על הקמת שלוחה ברצועת עזה.
לא מכבר עצרו גורמי הביטחון הישראלים שני פעילי אל-קאעידה משכם. נגד השניים, עזאם אבו אל-עדס ובלאל חפנאווי, הוגש כתב אישום על גיוס פעילים לבצע פיגועים מטעם אל-קאעידה ורקימת תוכנית לבצע פיגוע משולב של מחבל מתאבד ומכונית תופת בירושלים. פעילי החוליה שהופעלה על-ידי תשתית אל-קאעידה בירדן נעצרו בידי גורמי הביטחון הישראלים ב-10 בדצמבר 2005 נעצרו בגשר אלנבי, בשובם מירדן.

תאריך:  09/05/2006   |   עודכן:  09/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
כוח מיוחד של מג"ב עצר שלושה מבוקשים בהם בכיר בתנזים האחראי לרציחת חמישה ישראלים    נעצרו בדירת מסתור בחלחול
יוסי עבדי
אתר NRG פרסם ידיעה על שיגור אסטרונאוט מוסלמי לחלל    הגולשים - לא חסכו את דעתם בנושא, והרבו "להזכיר" את שמו של הנביא מוחמד    ארגון לזכויות אדם: זו פגיעה חמורה בכבוד הנביא    דורשים לחשוף את שמם של עורכי האתר    המכתב כבר ממתין על שולחנו של מזוז
עומר שיקלר
המטרה ללוחמה בטרור פרסם הלילה התרעה חמורה המזהירה ישראלים מיציאה לחצי האי סיני    המטה מזהיר מחטיפת ישראלים    קובע: האיום הוחמר
עידן יוסף
עו"ד פרופ' מיכאל קורינאלדי, לעורכי העיתונים "הארץ" ו"ידיעות אחרונות", בדרישה לפרסם התנצלות
עומר שיקלר
כך עולה ממדד הדמוקרטיה לשנת 2006 שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה    רק 22% מהציבור רוחשים אמון למפלגות    הרוב לא מאמינים להבטחות הפוליטיקאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il