X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בבית הלבן אישרו הלילה כי התקבל מכתב מנשיא אירן אך אין בו התייחסות ישירה לתוכנית הגרעין האירנית שרת החוץ האמריקנית: המכתב אינו משנה את עמדת ארה"ב סין הביעה התנגדות נחרצת להטלת סנקציות על אירן
▪  ▪  ▪

סין הביעה אמש התנגדות נחרצת להטלת סנקציות על אירן ועל תקיפתה ודרשה כי ההתייחסות לכך תורד מהטיוטא שנוסחה על-ידי האו"ם. שגריר סין באו"ם, וונג גואנגיה, שוחח עם עמיתיו ברוסיה, בריטניה, צרפת, ארה"ב וגרמניה והביע את התנגדותו לסעיף 7 בהחלטה, העוסק בכל זאת. ארה"ב, צרפת ובריטניה עומדות על קיומו של הסעיף. עם זאת, לפני מספר שעות הודיע שגריר סין באו"ם, וונג גואנגיה, כי ארצו לא מתכוונת להטיל וטו במועה"ב על הטלת סנקציות על אירן. ואולם, השגריר הדגיש כי ארצו מתנגדת להטלת סנקציות או לפעולה צבאית באירן כפתרון למבוי הסתום סביב תוכנית הגרעין האירנית. כך כנראה תעשה גם רוסיה, דבר שייאפשר את אישור ההחלטה.
שגריר בריטניה באו"ם, אמיר ג'ונס פרי, אמר כי אם השרים יסכימו "כי ההקפאה (של העשרת האורניום) תהיה מנדטורית", שגרירי האו"ם יוכלו לפתור את עניין האמצעים שינקטו נגד טהרן במידת הצורך.
ארה"ב, בריטניה וצרפת מביעות לאחרונה דאגה מפני ניסיונותיה של אירן להעשיר אורניום, לטענתן, למטרות פיתוח נשק גרעיני. השלוש לוחצות להטלת סנקציות, בין אם כלכליות ובין אם אחרות, על אירן ואילו רוסיה וסין עדיין מתנגדות לכך בתוקף. נזכיר, כי השתיים הן בעלות וטו במועה"ב.
אירן טוענת עדיין כי מדובר בתוכנית אזרחית וכי היא מתבצעת מתוקף זכותה לכך במסגרת האמנה לאי-הפצת נשק גרעיני, שעליה היא חתומה. באירן מדגישים, כי בסבא"א אמרו כבר בעבר כי אין הוכחות לכך שאירן מפתחת נשק גרעיני.

המכתב של נשיא אירן

דובר ממשלת אירן הודיע אמש (ב') כי הנשיא האירני ישגר מכתב לנשיא האמריקני ג'ורג' בוש ובו "פתרון חדש לבעיות הנוכחיות ולמצב הקיים בעולם".
בבית הלבן אישרו הלילה כי המכתב אכן התקבל אך הוסיפו, כי במכתב אין התייחסות ישירה לתוכנית הגרעין האירנית. סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, אמרה הלילה, כי המכתב ששיגר נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, לנשיא ארה"ב, איננו פתח לחידוש המו"מ במשבר הגרעיני. לדברי רייס אורכו של המכתב 17 או 18 עמודים.
עוד אמרה רייס, כי "אין שום דבר במכתב שמצביע על כך שאנחנו הולכים בנתיב אחר מזה שהיינו בו לפני המכתב", וכי אירן יכולה לעסוק בפיתוח גרעיני כל עוד היא מצליחה להוכיח לקהילה הבינ"ל כי מדובר אכן בפעילות אזרחית בלבד.
"שום דבר במכתב אינו עוסק בנושא שבין אירן והקהילה הבינ"ל", כך מסר פרדריק ג'ונס, דובר המועצה לביטחון לאומי. עוד אמר, כי המכתב אינו מדאיג את הממשל וכי הבית הלבן לא יפרסם את תוכנו.
על-פי דיווחים הציע נשיא אירן במכתבו לבוש "דרכים חדשות" לפתור את הקונפליקט בין וושינגטון וטהרן, אך ג'ונס תיאר את המכתב ככזה המגן על עמדתה של אירן בנושא הגרעין, באופן נרחב אך כללי.
לוושינגטון אין קשרים דיפלומטיים עם אירן מאז אפריל 1980, בעזבות המצור על שגרירות ארה"ב בטהרן ב- 1979 בה הוחזקו 52 אמריקנים כבני ערובה במשך 444 יום.

מה תהיה עמדתה של שרת החוץ הבריטית

שרת החוץ הבריטית החדשה, מרגרט בקט, תצטרף לשיחות בניו-יורק בנושא הגרעין האירני. שרי החוץ של חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם - בריטניה, ארה"ב, רוסיה, סין וצרפת וגם גרמניה ישתתפו בארוחת הערב הפרטית שמטרה להגיע לפתרון משותף בנושא טהרן.
יש הטוענים, כי סטרו הוחלף בבקט בשל דעותיו על אירן שלא תאמו את עמדתו של בוש. הגרדיאן הבריטי מדווח, כי משקיפים יצפו בבקט כדי להחליט עם עמדותיה מייצגות תזוזה במדיניות כתוצאה מלחץ מצד הנשיא בוש.
ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, הבהיר ואמר כי כשהתייחס לרעיון תקיפה גרעיני של ארה"ב בטהרן השתמש במילה "אַבְּסוּרְדִּי" (מגוחך או לא סביר). שר החוץ לשעבר, ג'ק סטרו, תיאר את התוכנית האמריקנית כתוכנית "משוגעת".

תאריך:  09/05/2006   |   עודכן:  09/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מניבוי מחלות לב, סוכרת ולידה בטרם עת, ועד לגילוי לוקמיה, הפרעות אכילה וחוסר בוויטמינים - השיניים והחניכיים מספרות 'בפה מלא' על הבריאות שלכם
יפעת גדות
כל תחושה של כאב או לחץ במרכז החזה - כולל תחושה של צביטה, מלאות או חוסר נוחות - הנמשכת יותר מכמה דקות, יכולה להיות סימן להתקף לב
יפעת גדות
דנה אינטרנשיונל מגיעה למקום הראשון ומייצגת את ישראל בכבוד    היה גם מי שחשב כי זו בושה לשלוח דווקא את הזמרת השנויה במחלוקת לייצג את המדינה
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון טרור חדש ברצועת עזה: "צבא ירושלים" הכפוף לארגון אל-קאעידה    היעד המוצהר של הארגון: ג'יהאד בלתי מתפשר נגד היהודים והנוצרים    ארגון אל-קאעידה משקיע מאמצים רבים בפיתוח תשתית טרור ברצועת עזה ובגדה המערבית
עומר שיקלר
כוח מיוחד של מג"ב עצר שלושה מבוקשים בהם בכיר בתנזים האחראי לרציחת חמישה ישראלים    נעצרו בדירת מסתור בחלחול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il