X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש בקביעה תקדימית: חובה לשקול שיקולי שוויון ושיקולים חברתיים בהליכי תכנון שופטת בית המשפט לעניינים מנהליים החליטה לבטל את החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה לבנות חומת הפרדה בין שכונה ערבית בלוד למושב סמוך
▪  ▪  ▪

ביהמ"ש לעניינים מנהליים בתל אביב יפו קיבל השבוע עתירה נגד התוכנית להקים חומת הפרדה בין השכונה הערבית פרדס שניר בלוד, לבין אדמות המושב ניר צבי. בהחלטתה קובעת השופטת שישנו קשר הכרחי בין תכנון לבין הזכות לשוויון ולזכויות אדם נוספות.
העתירה הוגשה על-ידי עו"ד הישאם שבאיטה מהקליניקה לזכויות אדם בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, ומבוססת על חוות דעת מקצועיות של עמותת 'במקום'- מתכננים למען זכויות תכנון.
העתירה המנהלית הוגשה נגד החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבניה אשר דחתה ערר אשר הוגש על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז, לאשר תוכנית מתאר להקמת קיר בין שכונת פרדס שניר בלוד לבין מושב ניר צבי הסמוך. מטרת הקמת הקיר, נטען בתוכנית, היא להגן על תושבי המושב מתופעות עברייניות שמקורן בשכונה הסמוכה. עמותת 'במקום' והקליניקה המשפטית הגישו התנגדות לתוכנית בנימוק שהיא מבוססת על תפיסה של הפרדה ודחיקת התושבים הערבים.
בפסק הדין קובעת השופטת שרה גדות, כי על רשויות התכנון, ובמיוחד על המועצה הארצית לתכנון ובנייה, להתייחס בשיקוליהן להיבט החברתי ולטענות העותרים בדבר אפליה, גזענות, קיפוח, והדרה על-רקע לאומני-אתני - כאל טיעונים תכנוניים מובהקים.
העותרים טענו, כי התוכנית להקמת הקיר בין שכונת פרדס שניר למושב, היא "חלק מתופעה רחבה יותר של דחיקת התושבים הערבים לגטאות המוקפים בחומות ובגדרות". ההפרדה הפיזית, נטען, "תגרום לתחושות קשות בקרב תושבי השכונה ותמחיש באופן הבוטה והסימבולי ביותר את תחושות הקיפוח, הנחיתות, ההפליה וההדרה".
בדחיית ההתנגדויות לתוכנית, השיבה המועצה הארצית לתכנון ובנייה לטענות המתנגדים, כי הטיעון לפיו הקיר מהווה חומת הפרדה בין האוכלוסיה היהודית לערבית, כאשר בבסיסו עומדת תפיסה גזענית, אינו טיעון תכנוני כלל.
על כך ענתה השופטת כי "טיעוני העותרים לפיהם הקיר יוצר "אפקט של גיטואיזציה של השכונה הערבית" מהווים שיקול תכנוני". עוד אמרה השופטת כי "תחושת תושבי השכונה, ויהא זה כל שכונה, לפיה הקיר המוקם בשכנותם גורם לתחושה של גטו, הוא שיקול תכנוני, ואינו שונה במהותו, מטענה של הסתרת אור, אויר, וכו' וכי גם את טענות העותרים בעניין תחושות הקיפוח, הגזענות, ההפליה וההפרדה על-רקע לאומני אתני, היה על המועצה הארצית לתכנון ובנייה לשקול במסגרת שיקוליה".
בית המשפט הורה למועצה הארצית לתכנון ובניה לשוב ולשקול את טענות התושבים, לרבות בחינת המידתיות של הפגיעה בעותרים, ואת קיומם של אמצעים חלופיים להגנה על מושב ניר צבי.

עתמ 1253/05
תאריך:  09/05/2006   |   עודכן:  09/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
רשות החברות הממשלתיות העבירה לידיעת הגורמים הרלוונטים את עמדת הממונה על הגבלים עסקיים בנוגע להתמודדות חברות הדלק הארציות על רכישת בז"ן
הדר פרבר
הורשע שוב, לאחר שערער על פסק הדין האחרון ודרש משפט חוזר    ארמין מייווס רצח את הקורבן, הקפיא את בשר גופו ואכל חלקים ממנו במשך מספר חודשים
מחלקה ראשונה
זרחי תקבל את פרס עמיחי על מפעל חיים - כתיבת למעלה מ- 50 ספרי שירה וסיפורת לילדים ומבוגרים
הדר פרבר
בליין בילה שבעה ימים בתוך מיכל ענק מלא מים ובסופם ניסה לשבור את השיא העולם לעצירת הנשימה תחת המים העומד על 8 דקות ו-58 שניות    לאחר שבע דקות ושמונה שניות הוא איבד את ההכרה ומאמנו נאלץ למשות אותו מהמים
עומר שיקלר
משרד התקשורת החליט לחלט 7 מיליון שקלים מערבות חברת "בזק" - עקב סירובה של החברה להפסיק את מבצע "אביב בזק" ולהציג למשרד התקשורת את כל המסמכים והנתונים שדרש המשרד בנוגע למבצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il