מחקרים חדשים מראים שבבריטניה יותר אנשים מאי פעם מורידים מוזיקה לטלפונים הסלולריים שלהם. לפי ה- OCC, קרוב ל- 7% מהמוזיקה שבמצעדי הפזמונים הבריטים נרכשה בשנת 2005 דרך מכשירים ניידים, ובראשם מכשירים סלולרים. קרוב ל- 70,000 סינגלים של שירים ממצעדים באנגליה נרכשים מדי שבוע באמצעות מכשירים ניידים. משתמשי הדור השלישי אחראים ליותר ממחצית הרכישות.
שוק המוזיקה הסלולרית, כולל רינגטונים, מוערך ב- 3.2 מיליארד ליש"ט. הצמיחה הנמשכת של התחום משקפת היטב את המגמה של מעבר מהפורמטים המוזיקליים הקיימים (ה- CD וה- DVD) למוזיקה דיגיטלית. בחברת הייעוץ הבינ"ל 'דלויט' מעריכים כי עד סוף שנת 2006 חמישית ממכירות המוזיקה תיעשה באופן דיגיטלי.
מאז אפריל 2005 משולבים נתוני רכישות המוזיקה הדיגיטאלית דרך קבע בדירוג מצעדי השירים הבריטיים. השיר Crazy של Gnarls Barkley עשה היסטוריה כאשר דורג במקום הראשון במצעדים בבריטניה בהתבססו אך ורק על מכירות של הורדות דיגיטליות.
לדברי גיל וייט, מנהל חטיבת התוכן בטיפקום, המתמחה באספקת שירותי תוכן בסלולר, מגמת צריכת המוזיקה הדיגיטאלית - המתחזקת גם בישראל - מצביעה על כיוון ההתפתחות של השוק לכדי "תוכן רב פלטפורמה" - מצב שבו יוכל המשתמש להוריד שיר באורך מלא למכשירו הסלולרי, לשלם עבורו ולצרוך אותו גם באמצעות נגן ה- MP3 הנייד שלו וגם באמצעות מחשבו האישי בבית. טיפקום נערכת לקראת התפתחות זו בכל הסכמי התוכן שהיא חותמת וכן ברמה הטכנולוגית - תשתיתית.