X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רובוט שמשחק כדורגל זכה בתחרות הרובוטיקה באוניברסיטת חיפה הרובוט משחק על המגרש כחלוץ ופעולותו מורכת ממספר משימות
▪  ▪  ▪
העבודה הקשה השתלמה

רובוט שמשחק כדורגל זכה במקום הראשון בתחרות הרובוטיקה שהתקיימה (ד', 10.5.06) באוניברסיטת חיפה. הרובוט, המכונה "בליפ", זכה בקטגוריית בתי הספר והוא תוכנת ונבנה על-ידי שני שמינסטים מביה"ס אורט חרמץ בירושלים - אדם רימון ונדב חורש, שזכו במלגת לימודים מלאה ללימודי תואר ראשון באוניברסיטת חיפה.
הרובוט משחק על המגרש כחלוץ ופעולותו מורכת ממספר משימות. עליו לאתר את מיקומו של הכדור, לתפוס ולבעוט אותו לשער, שבו ניצב רובוט נוסף. "כדי שיוכל לעשות זאת ציידנו את הרובוט במצפן, בנינו מנגנונים רגישים שמחשבים את המרחק מהכדור והתקנו גלגלים הממוקמים בזוויות מיוחדות על-מנת לעזור לו לזהות את הכדור תוך כדי נסיעה", אמרו מתכנניו של הרובוט שציינו שהם מכורים לרובוטיקה ועבדו על יצירתו של "בליפ" במשך מספר רב של ימים ולילות.
העבודה הקשה השתלמה, שכן נוסף לזכייתם בתחרות הרובוטיקה באוניברסיטת חיפה הם ייצגו את ישראל בתחרות כדורגל בין רובוטים עולמית שתתקיים בחודש הבא בגרמניה. "ארגון הבינה המלאכותית העולמי קבע לעצמו יעד לשנת 2050 - שקבוצת כדורגל של רובוטים תצליח לנצח קבוצת כדורגל אנושית", אמר ד"ר ראובן גרנות מאוניברסיטת חיפה שמארגן את התחרות זו השנה השלישית. "בשנת 1950 קבע הארגון שבשנת 2000 ינצח רובוט אדם במשחק מחשב - והדבר אכן קרה", אמר והביע תקווה שבקבוצת הכדורגל הרובוטית יהיה ייצוג לרובוטים מישראל. לדבריו, מדי שנה הולכים הרובוטים שמוצגים בתחרות באוניברסיטת חיפה והופכים למתוחכמים יותר עם רמת תכנות גבוהה יותר.
במקום השני בקטגוריית בתי הספר זכה "Beast", רובוט שמזהה שריפה ומכבה אותה. במקום השלישי זכה רובוט שרוקד לצלילי השיר "Your'e Beautiful". "החלטנו ליצור רובוט שיהיו לו תכונות אנושיות וידע להגיב למוזיקה", אמר יואב גודין, מיוצרי הרובוט. "אנחנו מקווים לשפר את ביצועיו כדי שיוכל לרקוד גם לצלילי שירים קצביים יותר ובעתיד נתכנת רובוטית שתשמש כבת זוגו לריקוד", אמר וסיפר שהוא מתייחס אל הרובוט, שבנייתו ארכה כחצי שנה כאל הילד שלו.
בין הרובוטים הנוספים שהוצגו בתחרות, בה משתתפים בקטגוריות השונות גם תלמידי מכללות ואוניברסיטאות: רובוט שמזהה חפצים ועוזר לסדר את החדר, רובוט שעוקף מכשולים ורובוט שמצלם עצמים.

תאריך:  10/05/2006   |   עודכן:  10/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
נייר עמדה חדש של חברת פורסטר ריסרץ' יוצא נגד הדעה הרווחת בארה"ב, המושמעת על-ידי מנכ"לים ופוליטיקאים, לפיה יש צורך במספר רב יותר של מהנדסים ומדענים, כדי להתחרות בסין ובהודו    בחברה ממליצים על הכשרה רב-תחומית, אשר תשמור על היתרון האיכותי של האמריקנים
יואב יצחק
המכירה תבוצע במסגרת מכרז ותסתיים ביום חמישי
מחלקה ראשונה
שר האוצר: "העלאת תחזית הדירוג הינה ציון לשבח למדיניות הכלכלית של הממשלה ולמשק כולו והבעת אמון בממשלה החדשה"
יפעת גדות
התבוננות בתמונה בלבד יכולה לספק לנשים רמזים בכדי לדעת האם הוא אוהב ילדים ולכן גם בן זוג טוב לטווח הארוך    לבן הזוג המושלם יש פנים סימטריות, עיניים רחבות עמוקות ובעלות הבעה, אף ישר ולסת רכה
עידן יוסף
רבני צהר מגבש פתרון שיאפשר לזוגות צעירים דחיית הבאת ילדים לעולם באמצעות מתן פתרונות הלכתיים פרטניים    מבקרים את הילכת הפילגש: עניין מביש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il