X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא אירן אמר כי יקיים מו"מ עם כל מדינה מלבד ישראל, וכי לא יכנע ללחץ של הקהילה הבינ"ל
▪  ▪  ▪

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, חיזק את ההתקפות שלו נגד ישראל (ה') כשקרא לה "משטר רודני שיום אחד ייעלם".
הנשיא האירני, אשר אמר בעבר כי יש למחוק את ישראל מהמפה, אמר לקהל אוהד של סטודנטים בג'קרטה, כי הוא מוכן לקיים מו"מ עם ארה"ב בנושא הגרעין רק אחרי שזו האחרונה תפסיק עם "השפעתה הרעה". הסטודנטים בקהל הניפו שלטים האומרים "אירן בלבנו", ו"גרעין לשלום".
"אנחנו לא רק מגנים על זכויותינו", אמר אחמדינג'אד, שטוען כי לאירן הזכות לפיתוח גרעיני למטרות אזרחיות, והוסיף כי "כשאנחנו שומרים על העמדה שלנו אנחנו מגנים על העצמאות שלנו". אחמדינג'אד הגיע לאינדונזיה בזמן שבו דנים באו"ם בעתיד היחסים עם אירן ובתוכנית המציגה לאירן הטבות או סנקציות, בהתאם להיענותה לדרישות הקהילה הבינ"ל בנושא הגרעין.
גורמים בישראל תיארו את תוכנית הגרעין האירנית כאיום על המדינה היהודית, וסגן רה"מ שמעון פרס הזהיר ביום ב' כי אם אירן תמשיך לקרוא להשמדת ישראל, היא מסתכנת בבטחונה שלה. דובר מטעם משרד החוץ, מרק רגב, אמר כי לישראל אין תגובה מיידית לדבריו האחרונים של אחמדינג'אד.
הנשיא האירני אמר בראיון לטלוויזיה האינדונזית הבוקר, כי הוא אינו מודאג מפני האפשרות של סנקציות נגד טהרן והוסיף כי המערב יפסיד מכך יותר מאשר אירן, במידה ויחליט לבודד אותה מהעולם. "אנחנו לא צריכים להיות תלויים באחרים", אמר. אחמדינג'אד והוסיף כי טהרן תהיה מוכנה לשוחח עם כל מדינה מלבד ישראל, שבה היא אינה מכירה.
איומים לא יועילו
נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, אמר (ה') כי הוא מוכן למו"מ עם מדינות המערב בנושא הגרעין האירני, אך הזהיר כי איומים יקשו על השיחות. הנשיא האירני אמר את הדברים לאחר שחברי מועצת הביטחון של האו"ם הסכימו אמש להציג לטהרן את הבחירה: הטבות או סנקציות, בהתאם להחלטה אם להישמע לקהילה הבינ"ל ולהקפיא את תוכנית העשרת האורניום. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
הנשיא האירני אמר בראיון לתוכנית טלוויזיה, כי הוא אינו מודאג מהאפשרות של סנקציות נגד אירן, והוסיף כי המערב יהיה המפסיד אם אכן יטיל את אותן סנקציות ויבודד את אירן מהקהילה העולמית. "אנחנו לא צריכים להיות תלויים באחרים", אמר והוסיף, כי בידוד בינ"ל ישרת רק כמניע למדענים הגרעיניים של המדינה.
אמש אמר הנשיא האירני כי הדאגה העולמית סביב תוכנית הגרעין של ארצו היא "שקר גדול" וכי העם האירני "מסוגל להגן על זכויותיו". את הדברים אמר הנשיא האירני במסיבת עיתונאים בבירה האינדונזית, ג'קרטה. אינדונזיה הציעה לתווך במשבר הגרעין האירני. לדברי דובר מטעם ממשלת ג'קרטה, ההצעה התקבלה בחום רב בצד האירני.
"אנחנו לא רק מגנים על זכויותינו", אמר אחמדינג'אד, שטוען כי לאירן הזכות לפיתוח גרעיני למטרות אזרחיות, והוסיף כי "כשאנחנו שומרים על העמדה שלנו אנחנו מגנים על העצמאות שלנו". אחמדינג'אד הגיע לאינדונזיה בזמן שבו דנים באו"ם בעתיד היחסים עם אירן ובתוכנית המציגה לאירן הטבות או סנקציות, בהתאם להיענותה לדרישות הקהילה הבינ"ל בנושא הגרעין.
עם כולם מלבד ישראל
עוד אמר אחמדינג'אד, כי מדינות מערביות בעלות נשק גרעיני מתנהגות בצביעות כשהן לוחצות על אירן לעצור את הפיתוח הגרעיני שלה, אשר לטענתו מטרתו אזרחית בלבד. כשנשאל מה צריך לקרות כדי שאירן תפתח בשיחות עם ארה"ב, אמר הנשיא האירני כי מדינתו תקיים שיחות עם כל מדינה מלבד עם ישראל, שבה אירן אינה מכירה. "אין גבולות לדיאלוג שלנו", אמר. "אבל אם מישהו יכוון (נשק) בפניך ויאמר שאתה חייב לדבר, תעשה זאת?"
בשעה שוושינגטון אומנם טוענת כי היא מעוניינת בפתרון דיפלומטי למשבר, בבית הלבן לא פסלו את האפשרות לתקיפה צבאית ולוחצים על האו"ם להטיל סנקציות כלכליות על אירן.

תאריך:  11/05/2006   |   עודכן:  11/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
שרת החוץ ציפי לבני הודיעה כי ישראל תפשיר כספים המוחזקים בישראל    גם אירופה תעביר סיוע כספי    התנאי: הכספים יועברו דרך "ציר עוקף חמאס" - באמצעות אבו מאזן, ישירות לפקידות הבכירה בשטחי הרשות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי נשים לסביות מגיבות בדרך שונה לכימיקלים המינייים המשתחררים במוח
אסף רותם, יורם גביזון
אכזבה גם מתחזית 2006 - ההכנסות יסתכמו ב-8.5-8.2 מיליארד דולר    הרווח יעמוד על 1.90-1.82 דולר למניה    הפחתות חשבונאיות חד פעמיות העבירו את טבע להפסד של כמיליארד דולר
יפעת גדות
למרות שנקשר בעבר בדרך כלל למתח ולגורמים תזונתיים, כיום הסברה היא כי רוב האולקוסים נגרמים מחיידק הנקרא הליקובקטור פילורי
יפעת גדות
אייכמן נתפס בארגנטינה והועמד למשפט בישראל דברי התובע הראשי: "... עמי ניצבים כאן בשעה זו, שישה מיליון קטגורים..."
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il