X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר ראש התנועה האיסלאמית וחבר הכנסת השייח איברהים צרצור במפגש הידברות בהשתתפות עשרות רבנים, קאדים וכמרים מארגון קד"ם
▪  ▪  ▪

ראש התנועה האיסלאמית, השייח איברהים צרצור, הודיע (ה', 11.5.06) כי יתמוך בהישארותם של יהודים שיחפצו לגור בשטחי המדינה הפלשתינית. "אם המתנחלים יחליטו שהם רוצים להישאר בבתיהם כחלק אינטגרלי ממדינת פלשתין זה חיובי ואף יוכלו למלא תפקיד חיוני", אמר.
את הדברים אמר ח"כ צרצור, המכהן בכנסת מטעם רע"ם-תע"ל בכנס הידברות מיוחד בהשתתפות עשרות רבנים, קאדים, כמרים ואמאמים החברים בפרויקט קד"ם - קול דתי מפייס, שהתכנס (ה', 11.5.06) בבית סוקולוב בת"א.
המתנחלים יכולים להיות חלק אינטגרלי ממדינת פלשתין
השייח צרצור הבהיר גם כי חלומו להקמת כליפה מוסלמית אינו כולל את ישראל ואינו מאיים על קיומה. "כעיקרון אני מתנגד בכל תוקף להמשך קיומן של ההתנחלויות בגדה המערבית ובירושלים המזרחית ואני בעד הקמת מדינה פלשתינית בגבולות ה- 4 ביוני 67'".
הרב שלמה ברין, תושב אלון שבות, דחה על הסף את דבריו של צרצור. "כאדם ערכי ולא פוליטי, אינני יכול להסכים בשום פנים ואופן להצעה זו. אני בעד שהיהודים ימשיכו לחיות שם בריבונות ישראלית. כפי שאני מתנגד למגורי יהודים בכל מדינה אחרת בעולם כך לא עולה בדעתי שיהודים יגורו תחת ריבונות פלשתינית. יהודים צריכים לחיות במדינה יהודית תחת ריבונות יהודית", אמר הרב ברין והוסיף "אינני מתכחש לעובדה כי שאלת גבולות המדינה הולכת לקראת הכרעה. אני יודע שיהיה ויתור כואב, השאלה היא מה יהיה מחירו. אין ספק שהמתיישבים יעדיפו לחיות רק בגבולות מדינת ישראל".
הרב סתיו: רוצים לחיות לצידכם אך לא על הגריל
הרב דוד סתיו, ראש ישיבת ההסדר בפ"ת ורב היישוב שהם, מתח בדיון ביקורת על השייח צרצור בגין התבטאויותיו החריפות בעד הקמת מדינת הלכה איסלאמית בראשות כליפה בירושלים. "אנו בקד"ם מאמינים כי כל אחד חייב לכבד את דת זולתו, אך השאיפה להקים אימפריית הלכה איסלאמית, תופעת המתאבדים בשם האיסלאם והאלימות הם הם הגורמים לתחושת האיום שאנו היהודים חשים. לא בכדי למעלה מ- 60% מהיהודים בישראל תמכו בסקר המכון לדמוקריה בעידוד הגירת ערבים. אנו רוצים לחיות לצדכם, אנו רוצים לחייך אתכם, אבל לא על הגריל ולא בתוך הים. איננו מתכוונים לאבד עצמנו לדעת", אמר הרב סתיו.
גם רבנים נוספים מארגון קד"ם הביעו בדיון את דאגתם מהמסרים הכפולים הנשמעים במגזר הערבי בישראל.
האם אינך זאב בעור של כבש?
הרב עמית קולא, מקיבוץ עלומים אמר לשייח צרצור: "דבריך מפייסים, אך האם אינך זאב בעור של כבש? איך אתה רוצה שאשאר רגוע כשאתה מכריז, כאיש פוליטי, על הקמת מדינה איסלאמית שבירתה ירושלים?".
הרב רונן לוביץ' מניר עציון הטיח בצרצור כי הקריאות להרג ערבים הסוחרים בקרקע עם יהודים, גל האלימות הגואה והלאומנות שפשתה בקרב ערביי ישראל הינם תוצר מבית המדרש של התנועה האיסלאמית. "איך ייתכן שהאיסלאם המבוסס על האמונה באל הרחום והחנון מובילה לאלימות ובנשימה אחת קוראת לחיים בדו-קיום?".
הרב שלמה ברין תבע מהשייח צרצור להבהיר האם קיים קשר בין התנועה האיסלאמית בישראל לבין החמאס. בתשובה לדברי הרבנים אמר צרצור: "בואו לא נטיף מוסר איש לרעיהו. לא כבש ולא זאב. בואו נהייה פרגמאטיים ועסוק בפרויקטים של הידברות. שפטו אותי לפי מעשיי ואת כוונותיי תשאירו לאלוהים" ביקש צרצור.
אם אכריז שאני מכיר בישראל תגחכו
"אם אכריז שאני מכיר בישראל תגחכו. אם אכריז שאינני מכיר בה תזעקו עד לב השמיים, אז די עם הטפת המוסר ההדדית. אני מכיר בזכותם של היהודים למדינה, על אף שהיא נבנתה על גבינו. אבל אני מציע שאיש מאיתנו, רבנים, שייחים וכמרים לא נסכים לאמירות הפאשיסטיות הקוראות לגרש אותנו מכאן והרואות בנו אויב", הוא הוסיף.
צרצור: לא מקיימים קשר ארגוני עם החמאס
בהתייחסו לקשר של התנועה האיסלאמית עם החמאס, אמר צרצור, כי "אין שום קשר ארגוני בינינו לבינם. הם שם, אנחנו פה. עם זאת אני קורא לאזרחי ישראל להכיר בהכרעה הדמוקרטית של העם הפלשתיני, שבחר בחמאס ככוח המוביל. החמאס יכול להביא לשלום יותר מאחרים. החמאס כבר מכיר בישראל דה-פקטו. אם ישראל תתעשת ותכיר בחמאס כנציג הלגיטימי של העם הפלשתיני, היא תופתע מיכולת ממשלת החמאס להביא לשלום אמיתי ויציב".
בהתייחסו להתבטאותו לעניין הכליפות האיסלאמית אמר צרצור, כי "זהו עניין שאין לו כל קשר עם מדינת ישראל והוא נועד לתקן מצב עגום בו שרוי העולם הערבי האיסלאמי, מצב קשה מכל הבחינות. המושג נוצר לפני 1,400 ואינו מחייב פוסקי הלכה מודרניים. בדורנו, בדיוק כמו סין, הודו וארה"ב, הייתי רוצה שתקום רפובליקה כלל מוסלמית, שתשרת טוב יותר את תושביה. מדינה כזאת תחייה לצד ישראל תהווה איום על קיומה".

תוכנית קד"ם היא ניסיון חדשני להשמיע קול מוסרי ומתון של אנשי דת יהודים, מוסלמים ונוצרים מהזרמים המרכזיים בישראל. היא מורכבת מלמעלה משלושים אנשי דת מרכזיים משלוש הדתות הגדולות. חבריה פועלים למען השמעת קול מתון של אנשי דת, ומנסים להוכיח כי שלוש הדתות יכולות להיות מקור של אור ופיוס למאמיניהן.
תאריך:  11/05/2006   |   עודכן:  11/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
מטרתה של חברת הענק הפינית היא ליצור שיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתחום תקשורת נתונים    לראשונה מזה עשר שנים תגיע לארץ משלחת של אנשי עסקים מובילים מפינלנד
אלעזר לוין
5 חדרים באשדר-ר"ג - 360 אלף דולר    5 חדרים בהוד השרון - 296 אלף דולר    קוטג' בטבעון - 310 אלף דולר    דירת גג בהרצליה - 245 אלף דולר    דירה בהר חומה ירושלים - 252 אלף דולר
אריאל שמידברג
אחד העצורים אמר בעדות ששודרה בטלוויזיה הירדנית, כי אחד מתפקידיו היה לעקוב אחר קצין מודיעין ירדני
אורון חדי
בני המשפחה שניסו "להדליק" את כנסיית הבשורה בנצרת זכו לתשומת הלב לה קיוו    בית המשפט לנוער קיבל את בקשת ההורים והחזיר לרשותם את בנם    האב חיים חביבי אמר בתום הדיון "20 שנה בתי המשפט לא קיבלו החלטה לטובתי" ופרץ בבכי
ברוך לוי
ראובן צבאג, מנכ"ל לאומי למשכנתאות, הודיע על פרישה בתום 9 שנים בתפקיד    יובל גביש, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה הבנקאית של לאומי, ימונה למנכ"ל במקומו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il