X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפני הוועדה הוצג מידע כוזב מכוח החוזה שנכרת בין אולמרט לבין חברת אלומות רוכש אולמרט דירת גן בשווי של כ- 2 מיליון דולר לפחות ומשלם רק כמיליון דולר
▪  ▪  ▪
הסתמכות על מידע בעייתי:
הוועדה הסתמכה על מידע כוזב ו/או מגמתי מצד דרגים בכירים בעיריית ירושלים, ובהם: מהנדס העיר, אורי שטרית; סגניתו, מנהלת האגף לתכנון העיר אדריכלית, אסנת פוסט; וממונה על רישוי הבניה, רות ביקסון.

ועדת הערר לתכנון ובניה מחוז ירושלים דחתה (יום ג', 9.5.06) ארבעה עררים שהוגשו נגד מתן ההיתרים לפירוק והרכבה, ובנייה מחדש, של המבנה הטמפלרי (ברחוב כרמיה בירושלים), שבו רכש ראש הממשלה, אהוד אולמרט, דירת גן. בפני הוועדה הוצג מידע כוזב ו/או מגמתי. חברי הוועדה ידעו היטב, כי מדובר בפרויקט שבו מעורב אולמרט.
בכך מאפשרת הוועדה, למעשה, לאולמרט ולשותפיו, לממש את "חוזה השוחד", במסגרתו מקבל אולמרט שוחד כספי בהיקף של כמיליון דולר מחברת אלומות, שבראשה איש העסקים גיל מסטיי. על-פי החוזה, רוכש אולמרט דירת גן בשטח 310 מ"ר (אליה צמוד 140 מ"ר של שטח פרטי ושתי חניות, 15 מ"ר כל אחת), ומשלם תמורתה רק כמיליון דולר, בעוד שווי דירת הגן בעת הרכישה (אוקטובר 2004) הינו כשני מיליון דולרים לפחות.
לדחיית העררים חשיבות מיוחדת, שכן עד כה טענו אולמרט ובעלי אלומות כי העסקה טרם יצאה אל הפועל - ומכאן, כביכול, שאין לדבר על טובות הנאה - מאחר שההיתרים טרם ניתנו. עתה, עם הינתן ההיתרים, יוצאת לכאורה עסקת השוחד אל הדרך.
הוועדה, ובראשה אהרן ברוכין - פעיל פוליטי מוכר וידוע בירושלים, קיבלה החלטה המכשירה את ההיתרים שניתנו על-ידי ועדת השימור של עיריית ירושלים, וכן ועדת התכנון המקומית של עיריית ירושלים, למרות ששתי אלה קיבלו את ההחלטות על-בסיס מידע כוזב שהועבר אליהן מצד דרגים בכירים בעיריית ירושלים, ובהם: מהנדס העיר, אורי שטרית; סגניתו, מנהלת האגף לתכנון העיר אדריכלית, אסנת פוסט; וממונה על רישוי הבניה, רות ביקסון.
מבדיקה שערכנו מתברר, כי ראשי הוועדה לא טרחו לבקש ו/או לקבל מגורמי בדיקה ו/או חקירה את המידע הרלוונטי, בנושא זה, קודם שקיבלו החלטה להכשיר את ההיתרים עליהם הוחלט.
בעררים שהוגשו נטען, בין היתר, כי אין להתיר פירוק והרכבה של המבנה בכרמיה בירושלים, שכן מדובר במבנה בשימור. כמו-כן נטען, כי יש לפסול את החלטות ועדת השימור בעיריית ירושלים ואת החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה, שכן אלה חרגו מסמכותן כאשר העניקו היתר בניה והיתר לפרק ולהרכיב מחדש את המבנה, וזאת באופן הנוגד את סמכותן, שכן מדובר באזור (המושבה הגרמנית) שיש לגביו תוכנית בניין ערים (תב"ע) - דבר המצוי רק תחת סמכותה של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה. בערר אחר נטען, כי ניתנו ליזם זכויות בניה עודפות, דבר העלול לפגוע בדיירים בבתים סמוכים.

הוועדה דחתה ארבעה עררים שהוגשו

"פרשנות העוררים, לפיה לא ניתן לפרק בניין לשימור, איננה מקובלת עלינו..."

הוועדה דחתה את ארבעת העררים, וזאת בכפוף לכמה שינויים עליהם הורתה בפרויקט, בהם: פירוק המדרגות החיצוניות תוך 4 שנים; הגבלת בניית מרפסת לעומק מקסימלי של 2.5 מ'; ובניית מעקה בגובה 1.2 מ' במקום זה שנקבע בתוכניות.
בהחלטתה קובעת ועדת הערר, כי היא סומכת את ידיה על החלטות ועדת השימור והוועדה המקומית לתכנון ובניה, וכן על חוות דעתו של האדריכל, גיל גורדון, שהובא על-ידי חברת אלומות. נאמר בהחלטה, בין היתר:
"פרשנות העוררים, לפיה לא ניתן לפרק בניין לשימור, איננה מקובלת עלינו, שכן פרשנות זו מובילה אותנו למצב כי כל אימת שכתוב על בניין שהוא לשימור, לא ניתן בעצם לגעת בבניין זה כלל, ואם לא יוכלו לבצע כל בניה בבניין זה כלל, בכל מצב, הרי שסופם של בניינים שכאלו יהיה גסיסה איטית וכליה מוחלטת של כל בנייני השימור".

ועדת הערר התבססה על דיווחים כוזבים

עוצמים עיניים: "אנו סומכים על שיקול דעת זה ובטוחים כי הוועדות המקצועיות האלו, דהיינו: ועדת השימור ואחראית האגף, תדענה לפקח גם על שלבי הפירוק וההרכבה מחדש"

הוועדה התבססה בהחלטה בעיקר על החלטות ועדת השימור והוועדה המקומית בעיריית ירושלים, מבלי לברר האם הדיווחים שנמסרו ו/או הובאו בפני ועדות אלה הם דיווחי אמת. להלן כמה מהדברים שנכתבו בהחלטה:
- "אנו סומכים על שיקול דעת זה ובטוחים כי הוועדות המקצועיות האלו, דהיינו: ועדת השימור ואחראית האגף, תדענה לפקח גם על שלבי הפירוק וההרכבה מחדש";
- "בנוסף לוועדת השימור, בקשה להיתר זו עברה גם את חוות דעתו של המומחה לשימור, אדריכל גיל גורדון, אשר עשה עבודה יסודית ותומך כמעט במלוא הבקשה להיתר";
- "לפיכך, אנו סבורים כי אין מקום שאנו נתערב בהחלטות האנשים האמונים על השימור, למעט הוספת התנאים בהחלטה זו".
ממידע שהובא ל- Nfc עולה, כי בפני הוועדות הנ"ל הוצגו נתונים כוזבים, כאמור, מתוך מגמה להכשיר את הפרויקט שבו מעורב אולמרט. בזאת עסקו כמה אישים, ובראשם אורי שטרית. למרות כל זאת, ומבלי לברר את העובדות ו/או מבלי שידעו זאת, אישרו חברי ועדת הערר את ההיתרים שניתנו, תוך התבססות מוחלטת על ועדת השימור ועל הוועדה המקומית.
איציק שווקי, המנהל את הרשות לשימור מבנים ואתרי התיישבות (אחת העוררות), אמר בתגובה, כי מדובר בהחלטה שגויה הנוגסת בחובת השימור ופוגעת בנכסים בירושלים. לדבריו, הרשות לשימור בוחנת עתה דרכים משפטיות נוספות לפעולה, ובהם הגשת ערעור בפני הוועדה המחוזית לתכנון ובניה.

תאריך:  12/05/2006   |   עודכן:  12/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
החשוד, תושב בני ברק, נמלט עם הכסף לקנדה    חזר לארץ ונעצר
שלומי דיאז
שניהם פונו במצב קשה לבית החולים סורוקה    ששת ילדיהם היו ככל הנראה עדים למעשה    בנצרת דקרו בעל ואישה זוג חברים שהתארח אצלם
מחלקה ראשונה
נפטר ביום ה' ממחלת הסרטן    ביקש שלא יערכו טקסים ולא ינשאו הספדים לזיכרו    אולמרט: מדינת ישראל איבדה אחד מענקי התרבות שלה
עומר שיקלר
משלחת של הקונגרס היהודי העולמי נפגשה במוסקבה עם מנהיג המוסלמים במדינה    המנהיג הדגיש את החשיבות בדיאלוג עם היהודים
מחלקה ראשונה
עיתון הצופה מדווח כי במגעים סגורים שקיים אבו-מאזן עם גורמים מדיניים ממדינות המערב, הם הופתעו לשמוע ממנו בקשה לא שיגרתית: לא לשלם משכורות לעובדי הרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il