X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
אבו מאזן יוצא לביקור בירדן ובמוסקבה

המטרה: אופוזיציה בינ"ל נגד ההתכנסות

גורמים מדיניים בשיחה עם Nfc: אבו מאזן מנסה לגייס את רוסיה נגד תוכנית ההתכנסות ייפגש עם פוטין ביום שני הקרוב ברקע: קריאה ל"כספי חירום"
▪  ▪  ▪
"ראוי לזכור כי רוסיה הייתה הראשונה להכיר בממשלת החמאס. הם היו היעד הראשון לביקורם הרשמי של בכירי התנועה".

יהונתן דחוח-הלוי
אלחיאת: התוכנית - חיסול אבו מאזן ודחלאן

   עומר שיקלר
אבו מאזן: מוכן לחזור באופן מיידי למו"מ

מחפשים גלגל הצלה: יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, החל לאחרונה לתגבר את פעילותו הדיפלומטית בערוצים בינלאומיים, על-רקע החששות מיישומה של תוכנית ההתכנסות. בשיחה עם Nfc אומרים גורמים מדיניים כי "למרות המצוקה האמיתית שיש בשטחים, אבו מאזן מעוניין "להעצים" את המשבר ההומאניטארי, כדי להעלות למודעותם של מנהיגי אירופה וארה"ב את תוכניתו המדינית של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ובכך לבסס אופוזיציה בינלאומית כנגד התוכנית".
בשבת יוצא אבו מאזן לירדן, כדי לתאם מהלכים משותפים בין הרשות לבין הממלכה. ביום שני הקרוב (15.05.06) יגיע היו"ר הפלשתיני לביקור רשמי במוסקבה וייפגש עם הנשיא, ולאדימיר פוטין. מקורות רשמיים בממשל הרוסי אמרו כי מטרת הביקור היא "למנוע את המשך המשבר בשטחי הרשות".
רוסיה הוכיחה עצמה לאחרונה כחברה נאמנה של הממשל הפלשתיני. למרות ההתנגדות הישראלית לסיוע כלכלי לממשלת החמאס, עוד בטרם שינוי המדיניות הרשמית, הודיעה רוסיה כי תעביר "כספי חירום" בסך 10 מיליון דולר לחשבון הרשמי של הנשיאות הפלשתינית. במקביל, פנו בכירים בממשל פוטין למדינות אירופה ודרשו להגביר את הסיוע הכלכלי לרשות לנוכח המשבר ההומאניטארי בשטחים.
גם מקורות רשמיים ברשות מספרים (שישי, 12.05.06) כי לצד הדיון במשבר הכלכלי, יבקש אבו מאזן לגייס את רוסיה בהתנגדותו לתוכניתו של אולמרט. "המטרה שלנו היא להביא את הקהילה הבינלאומית להבנה, כי יישום ההתכנסות יפגע קשות בעם הפלשתיני וירחיק את תהליך השלום".
בשיחה עם Nfc הדגישו הגורמים המדיניים כי "הפלשתינים רואים ברוסיה את המקור הבינלאומי הגדול היחיד, שיכול לצאת נגד התוכנית המדינית שתזכה לתמיכה האמריקנית". לדבריהם, "ראוי לזכור כי רוסיה הייתה הראשונה להכיר בממשלת החמאס. הם היו היעד הראשון לביקורם הרשמי של בכירי התנועה".
האסירים לאבו מאזן: רוצים מדינה במזרח ירושלים
אסירים ביטחוניים המשתייכים לתנועת החמאס וגדודי אל-אקצה, פנו במכתב רשמי ליו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, וקראו לו לחדש את המשא-ומתן מול ישראל. היעד שהם מציבים: הכרזה על מדינה פלשתינית בשטחי מזרח ירושלים, הגדה המערבית ורצועת עזה.
אבו מאזן מצידו, קיבל בברכה את הקריאה להביא לסוף המשבר הדיפלומטי בין ישראל והרשות. "המסמך הזה בעל חשיבות עליונה", אמר אבו מאזן בשיחה עם כתבים ברמאללה. "אני מאמץ את עמדתם של הלוחמים האמיצים", הוסיף בהתייחסו לאסירים הביטחוניים המרצים מאסרי עולם על ניסיונות פיגוע ומעורבות בפעולות טרור. לדבריו, "המסמך מספק נקודת מבט עמוקה ומציאותית, מבחינה פוליטית, אשר רבדים רבים בחברה הפלשתינית רואים בה כנכונה".
מכתבם של האסירים הביטחוניים אינו קורא להכיר במדינת ישראל, תנאי הכרחי שהציבה הממשלה לחידוש המשא-ומתן עם הרשות. ואולם, הפרשנים הפלשתינים טוענים כי "המכתב ששוגר על-ידי נציגי החמאס והפת"ח בבתי הכלא, משקף עמדה מתונה בהרבה מזו שהציגה ממשלתו של איסמעיל הנייה ומחמוד א-זהאר".

תאריך:  12/05/2006   |   עודכן:  13/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
האתר השמיט את הקרדיט של כתב הספורט, רונן דורפן, מ- 12 כתבות שכתב    הפיצוי: 3,000 שקלים עבור כל כתבה
מחלקה ראשונה
"היום האומה תומכת בנו בכסף, מחר בנשק ובאנשים"; חכמי דת מוסלמים: מותר לפלשתינים בחו"ל לבצע ג'יהאד    משעל, לפת"ח ולחמאס: "אנחנו בשוחה אחת"
מתי טוכפלד
על-פי ההסכם לש"ס מגיע חבר אחד, אלא שעל-פי המפתח שקדימה קבעה, מגיע למפלגה החרדית שני חברים בקבינט    גורמים בשס: "חבל שעננה שחורה מרחפת בין הצדדים כבר בתחילת הדרך"
מתי טוכפלד
היום ובמוצאי שבת ייפגשו חברי הכנסת של יהדות התורה עם גדולי התורה. גפני נוטה לקבל את הצעת קדימה, ואילו ליצמן דוחה אותה    במפלגה מביעים חשש כי הרבנים יכריעו באופן לא אחיד, מה שעשוי להביא לפיצול הסיעות
שלומי דיאז
המשטרה חושדת שהנער התחרה במירוצי כביש במעלה אדומים    בן 17 נעצר בגין חשד לגרימת המוות    המשטרה החלה להחרים כלי רכב של עברייני תנועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il