X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משמש כמנכ"ל נטפים, בעבר שימש כמנכ"ל קריאו-סאיטקס מומחה בניהול, תקשורת, היי-טק וטפטפות - אך לא בנדל"ן התפטר מסאיטקס משום שסירב להיות "יס מן" של הבעלים
▪  ▪  ▪

הפתעה: לב לבייב החליט למנות את אל"מ (מיל) ארז מלצר, 49, למנכ"ל הבא של אפריקה-ישראל, במקומו של פיני כהן שיפרוש בתוך 4 חודשים. מלצר מכהן כמנכ"ל חברת נטפים, ליצוא ציוד חקלאי, וקודם לכן היה מנכ"ל קריאו-סאטיקס. המינוי יובא לאישור פורמלי של הדירקטוריון. לבייב הוא בעל 79% באפריקה ישראל ונציגיו שולטים בדירקטוריון.
מלצר הוא מומחה בתחומי היי-טק, ניהול, יצוא חקלאי ותקשורת, אך לא בנדל"ן. עם זאת, הוא ידוע כאיש ארגון וניהול בולט. לבייב אמר היום כי החליט על המינוי המפתיע "משום שמלצר הוכיח בתפקידו האחרון מנהיגות, נחישות וניסיון רב". מקורות בענף מעריכים, כי לבייב חיפש מנכ"ל עם ניסיון בפעילות בחו"ל, תחום הפעילות העיקרי של נטפים, כמפורט בהמשך.
מלצר, יליד ניו-יורק, גדל בבית דתי, סיים את ישיבת נחלים, התגייס לחיל השריון והגיע לתפקיד מפקד חטיבה ואלוף-משנה. לאחר שחרורו מצה"ל למד כלכלה ומינהל עסקים באוניברסיטה העברית ובבוסטון, ועבר קורסים בניהול מתקדם בהרווארד.
עם כניסתו לעולם העסקים, היה מלצר שותף ומנהל של חברת סטארט-אפ בתחום המוליכים למחצה. אחר כך ניהל את חברת אדיר שירותי תקשורת, וכן היה מנהל כספים באינטל ישראל. לפני 9 שנים הצטרף לקבוצת סאטיקס, ולאחר זמן קצר מונה למנכ"ל החברה, תפקיד שבו כיהן עד מרס 2001.
בסאיטקס, היה מלצר אחראי למיזוג עם קריאו, להבראת החברה ולהגדלת היקף פעילותה. מצד שני, החליף את רוב חברי ההנהלה. הוא פרש במרס 2001 בשל חילוקי דעות עם בעלי החברה. על-פי פרסומים מאותה תקופה, אמר מלצר בשיחות פנימיות כי "איננו מוכן להיות יס-מן של הבעלים". השקפתו זו בנושאי ניהול עשויה להיות רלוונטית בעתיד ליחסיו עם לבייב.
במאי 2001 מונה מלצר למנכ"ל חברת ליפמן. אולם הוא פרש מתפקידו לאחר חצי שנה, כדי להתמנות למנכ"ל נטפים, וזאת על-פי המלצתו והצעתו של יו"ר החברה דאז, עמי אילון, כיום ח"כ בכיר במפלגת העבודה. מלצר שיפר מאוד את מצבה של נטפים והביא להכפלת יצואה, שהוא עיקר פעילותה, מ- 200 ל- 400 מיליון דולר לשנה.
נטפים, שנוסדה ב- 1965, ונמצאת בבעלות הקיבוצים חצרים, יפתח ומגל שבנגב, היא החברה התעשייתית הגדולה ביותר במיגזר הקיבוצי, ויצרנית חממות וטפטפות בקנה מידה עולמי. החברה מייצאת ל- 112 מדינות, והקימה מפעלים ב- 12 מדינות, בהן ברזיל, צ'ילה ואינדונזיה. החברה מעסיקה 4,000 עובדים.
זוהי חברת-ענק, הידועה מעט יחסית בישראל משום שעיקר עסקיה הם יצוא. מלצר גם פעל להכנסת קרן מרקסטון כשותף ב- 20% לחברה. בתוקף תפקידו עסק מלצר, בין היתר, במו"מ עם ממשלות שאין להן יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ובמו"מ עם בכירים בממשלות שונות. היום ומחר הוא יושב בראש כנס מקצועי של נטפים, במלון של קיבוץ נוה אילן.
עיסקת נדל"ן בבני ציון
בתפקידו כנשיא קריאו-סאטיקס, הוביל מלצר ב- 2001 עסקת נדל"ן גדולה: הוא החליט שלא להאריך את חוזה השכירות עם גב-ים בהרצליה, ולהעביר את החברה למבנים בשטח 10,000 מ"ר ויותר בבני ציון. בשיחה עם כותב שורות אלו אמר אז מלצר, כי החליט על המעבר משום שדמי השכירות בבני ציון נמוכים בהרבה, ומשום שיש אפשרות לבנות ליד המפעל בבני ציון שכונת קוטג'ים לעובדים.
מלצר מכהן בין היתר כנשיא לשכת המסחר ישראל-ירדן וכיו"ר עמותת בית לוינשטיין. ב- 2004 היה בין מועמדי חברת ארנסט יאנג ל"יזם השנה" של כלכלית ישראל. יתכן, שהקשר בינו לבין לבייב נוצר באמצעות פעילותו הציבורית של מלצר בכלל, ובבית לוינשטיין בפרט. מלר נשוי ואב לארבעה.
זו פעם שלישית ברציפות שלבייב ממנה למנכ"ל אפריקה-ישראל אדם שאינו עוסק בנדל"ן, אך הוא בעל כושר אירגוני וניהולי גבוה. ב- 1198 מינה לבייב את אביגדור קפלן, שהיה אז מנכ"ל קופת חולים כללית; קפלן פרש לאחר 3 חדשים, בשל מחלוקות עם לבייב. ואז מינה לבייב את פיני כהן, שהיה קודם לכן מנכ"ל רב-בריח, אויס וחברת הביטוח אררט. כהן, כיום בן 55, הצליח מאוד.

תאריך:  14/05/2006   |   עודכן:  14/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
סלונים הינו בעל תואר שני במינהל עסקים (התמחות במימון) מאוניברסיטת תל אביב ובעל תואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) מאוניברסיטת תל אביב
מירב לוי
ניר אבל הוא המבקר הפנימי הראשי של בנק אוצר החייל    ימשיך לכהן בתפקידו במקביל לתפקיד החדש בבינלאומי
מתן פריידין
בית הדין הרבני חייב אישה להתגרש מבעלה משום שבגדה    בג"צ ביטל את פסק הדין כיוון שהראיות הושגו בניגוד לחוק הגנת הפרטיות
מירב לוי
הזוכה - פרופ' משה צימרמן מהאוניברסיטה העברית בירושלים    פרס לסינג הוא אחד משלושת הפרסים החשובים ביותר הניתנים בגרמניה לאנשי מדעי הרוח והוא מוענק אחת לשנתיים
מירב לוי
איתור המועמדים יערך ביריד התעסוקה של אוניברסיטת תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il