X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת פינג'אן פירסמה את ממצאיו של מחקר שנערך על-ידי מרכז המחקר לקוד זדוני ממצאי המחקר - האיומים המובילים הינם תוכנות Anti-Spyware מזויפות, תוכנות כופר ו-Rootkits
▪  ▪  ▪
מפחידים את המשתמשים
התוכנה משאירה הודעת טקסט במחשב של הקורבן המסביר מה נעשה ומזהיר את הקורבן שלא לדווח למשטרה אלא פשוט לשלם את הכופר.

חברת פינג'אן, המספקת פתרונות פרו-אקטיביים לאבטחת מידע באינטרנט עבור עסקים וארגונים, פרסמה היום (ג', 16.5.06) ממצאי מחקר שערך מרכז המחקר לקוד זדוני MCRC (Malicious Code Research Center) בנושא המגמות האחרונות בתחום איומי הרשת ואבטחתה.
מהדוח לרבעון הראשון של 2006, עולה כי איומי הרשת המובילים הם תוכנות Anti-Spyware מזוייפות, תוכנות כופר (Ransomware) ו-Rootkits המהווים איום ממשי למשתמשי אינטרנט.
תוכנות Anti-Spyware מזויפות
מהדוח לרבעון הראשון של שנת 2006 עולה איום חדש וממשי בתחום תוכנות ה- Anti-Spyware. משתמשים מקבלים הצעה להוריד למחשביהם ללא תשלום תוכנת Anti-Spyware אשר תבצע סקירה וניקוי של המחשב מפני תוכנות זדוניות. בהצעה הכוזבת נטען כי התקנת היישום תאפשר להסיר תכנות זדוניות לא רצויות ואף לסרוק את המחשב "ולאתר" תכנות ריגול קיימות. אך למעשה, בהורדת התוכנה המשתמשים מדביקים את מחשביהם בתוכנות ריגול או פרסום.
בנוסף, לאחר שהמשתמשים מתקינים את התוכנה המזוייפת ומעוניינים לנקות את התוכנה הזדונית "שנמצאה" בסריקה, הם מופנים לאתר אשר מחייב אותם לרכוש את הגרסא המלאה של תכנת ה- anti-spyware.

תוכנות כופר (ransomware)

לאחרונה התגלה מקרה על-ידי חברת האבטחה LURHQ Security Company ובו נדרש כופר על-ידי האקרים שהצליחו להתקין תוכנת ריגול, בשם CryZip, במחשב של משתמש. תכנת הריגול מחזיקה קבצים אישיים כבני ערובה עד שמשולם כופר כספי (במקרה זה הסכום המבוקש היה 300$). תוכנת הריגול משתמשת בתכנת ארכיב (בדומה ל-Zip) ומייצרת ארכיב המוגן על-ידי סיסמא ובו כלולים הקבצים האישיים של הקורבן. התוכנה משאירה הודעת טקסט במחשב של הקורבן המסביר מה נעשה ומזהיר את הקורבן שלא לדווח למשטרה אלא פשוט לשלם את הכופר. לאחר תשלום הכופר, הקורבן מקבל את סיסמת הגישה לארכיב הקבצים.
ROOTKITS
מגמה נוספת שמתהווה היא השימוש ב- ROOTKITS, המאפשרים לתוקף גישה שוטפת למחשב של הקורבן ללא ידיעתו. ROOTKIT הוא סט של כלים בהם משתמשים תוקפים לאחר תפיסת שליטה על מחשב הקורבן. כלים אלה מסתירים מתוכנות האבטחה את הפעלתם של עיבודים, קבצים, ספריות, מאגרי מידע ועוד, בנוסף להסתרת הימצאותו של התוקף במחשב הקורבן. ישנם שני סוגים של ROOTKITS, מצב משתמש ומצב מערכת הפעלה.
ROOTKITS במצב משתמש עושים מניפולציות במרכיבים חיוניים של מערכת ההפעלה על מחשב הקורבן. התוקף יכול להשתמש בתוכנת סוס טרויאני שמוסוות כתוכנת מערכת הפעלה (עם יכולות מוסוות) ובכך להשתלט לחלוטין על מחשב הקורבן.
ROOTKITS במצב מערכת ההפעלה מאפשר לבצע מניפולציות בקריאות פונקציה, וקשה במיוחד לאתרם באמצעות תכנות אנטי וירוס או Anti-Spyware.
על-פי דוח מעבדת קספרסקי “Malware Evolution 2005”, במהלך 2005 הייתה עליה של 413% במספר התכנות הנוהגות כ-ROOTKITS.
לצפייה בדוח המלא - “Web Security Trends Report” - של MCRC, ולקבלת הסברים מפורטים על איומי הרשת העדכניים, ניתן לבקר באתר MCRC.

תאריך:  16/05/2006   |   עודכן:  16/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
חברת האבטחה קומטאץ' הודיעה על פיתוחה של טכנולוגיה לסינון ספאם (דואר זבל) מבוסס תמונות, אשר מהווה את הטרנד האחרון בעולם הספאם
מתן פריידין
כך נטען בעתירת מחצבת מדן נגד תוואי הגדר שאושר בממשלה בחודש שעבר    לדברי העותרים, ראש מנהלת המעברים במשרד הביטחון הינו בעל מניות במחצבה מתחרה
שלומי דיאז
צעירה בת 18 נמצאה ללא רוח חיים ליד מכללה בעפולה    בן זוגה נעצר לחקירה    גופת צעירה התגלתה גם ביער בן שמן    גופת גבר נמצאה בדירה באופקים
אלעזר לוין
למ"ס מדווחת על התייקרות הדירות ב- 10% ב- 2005
רונן ליבוביץ
ח"כ ביילין טוען כי הכנסת מעסיקה עובדי קבלן ודורש להעסיק עובדים אלו כעובדים מן המניין    דובר הכנסת: אינה מעסיקה עובדים באמצעות חברות כוח אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il