X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הארכיון הגדול ביותר לתקופת מלחמת העולם השניה נפתח לשימוש חוקרים בארכיון, בין היתר, מסמכים מקוריים המתעדים את תנועתם וגורלם של כ- 17 מיליון אסירים במחנות הריכוז
▪  ▪  ▪
מתוך נאום הפתיחה של התובע, היועץ המשפטי לממשלה, גדעון האוזנר במשפט אייכמן:
"במקום זה בו אני עומד לפניכם... אין אני עומד יחידי... עימדי ניצבים כאן, בשעה זו שישה מיליון קטגורים"

יונתן אוריך
גרמניה פותחת את ארכיון השואה

הנהלת הארכיון הגדול ביותר לתקופת מלחמת העולם השנייה החליטה לפני שעה קלה (ד', 17.5.06) לפתוח אותו לראשונה להיסטוריונים ולחוקרי שואה.
את ההחלטה על פתיחת הארכיון, הנמצא בעיירה הגרמנית בד ארולסן, קיבלו נציגי 11 המדינות המפקחות על ניהולו.
בעקבות ההחלטה, מסר ישראל זינגר, יו"ר המועצה המדינית של הקונגרס היהודי העולמי ונשיא ועידת התביעות (שהיה מעורב במאבק למען פתיחת הארכיון), בתגובה: "אנחנו שבעי רצון ש- 60 שנה אחרי השואה, מיליוני מסמכים ובהם הוכחות כתובות המתעדות את הרצח ההמוני של יהודים על-ידי הנאצים, יועמדו לרשות חוקרי ההיסטוריה. זוהי מכה למכחישי השואה באשר הם".
"מתן גישה למסמכים הוא צעד חיוני, שיאפשר המשך מחקר של אחת התקופות החשוכות בהיסטוריה האנושית. חיוני לשמר את העבר כדי שהדורות הבאים יוכלו ללמוד את הלקח ממנו".
הקונגרס היהודי העולמי (WJC): הוא ארגון יהודי בינלאומי המאגד למעלה מ- 100 קהילות יהודיות ממדינות שונות ב- 6 יבשות ברחבי העולם ומשמש בפועל כזרוע הדיפלומטית של העם היהודי לקידום הצרכים והאינטרסים של יהודים וקהילות יהודיות ברחבי העולם. הארגון נוסד בשנת 1936 בז'נבה ומיד הפך לקול המוביל בעולם במאבק נגד האנטישמיות ובהגנה על זכויותיהם של יהודים.
הארכיון נוסד על-ידי כוחות הברית בשנת 1955 כדי להחזיק במסמכים שנתפסו בארכיונים בכל גרמניה. לאחר נפילת מסך הברזל, התווספו לו מסמכים שנתפסו על-ידי הצבא האדום. הארכיון מנוהל על-ידי שירות המעקב הבינלאומי (ITS), בחסות הוועידה הבינלאומית של הצלב האדום.

גישה ל-50 מיליון תיקים

ברגע שהגישה למסמכי הארכיון אושרה, ההחלטה מעניקה לציבור גישה לכ-50 מיליון תיקים, כולל רישום כל אסירי מחנות הריכוז על-פי המספר שהוטבע על זרועם, תעודות הזהות של האסירים, ומסמכים שנשמרו בקפדנות של הוצאות להורג.
הנאצים תיעדו כל דבר - ממספר הכינים על ראשם של האסירים ועד לרגע המדוייק בו הוצאו להורג. בארכיון קיים מידע אישי ביותר כמו שמותיהם של משפי פעולה, הומוסקסואליים וזונות.
המסמכים יהיו מעתה זמינים לניצולי השואה ולמשפחות הקורבנות שגורלם לא ידוע. עד כה יכלו הניצולים לבקש מידע אך נאלצו להמתין שנים עד לקבלתו.
מומחים אומרים כי פתיחת הארכיון יכולה לספק מבט מעמיק על המנגנונים של מחנות ההשמדה של הנאצים ולעזור לאנשים לגלות מידע ספציפי על מה שאירע לקרוביהם.

תיעוד גורלו של כל אסיר ואסיר

הארכיון מכיל כ-50 מיליון דפים במיקרופילם, כמו גם מסמכים מקוריים המתעדים את תנועתם וגורלם של כ-17 מיליון אסירים במחנות הריכוז ובמחנות העבודה, יחד עם אלו שאולצו לעבוד במפעלים ובחוות במהלך המלחמה.
ממשלת גרמניה, שהתנגדה עד כה לפתיחת הארכיון, התחייבה לתמוך בצעד. בשבוע שעבר, שר הפנים הגרמני, וולפגנג שאובלה הודיע לישראל זינגר כי גרמניה תומכת בפתיחה מיידית של הארכיון. "הממשלה הפדרלית מסכימה עם הרעיון כי תינתן לחוקרים המתעניינים במסמכי הארכיון גישה למסמכים מוקדם ככל האפשר, בין יתר הסיבות לאפשר מחקר בנושא השואה", כתב שאובלה.

תאריך:  17/05/2006   |   עודכן:  17/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים הגיעו למסקנה כי חולים שנטלו את הרמיקייד (Remicade) ואת היומירה (Humira) נמצאו בסיכון כפול לפתח דלקות רציניות    ניתוח הנתונים החדש מביא את הראיות המוצקות ביותר עד כה לכך שהתרופות מעלות את הסיכון לממאירויות
עומר שיקלר
בפעילות רחבה למעצר מבוקשים התפתחו חילופי אש בשכונת רפידיה    הפלשתינים מדווחים על שני הרוגים, פצוע אחד באורח בינוני עד קשה וכן על מבוקש שנעצר
יפעת גדות
בין ממצאי מחקר חדש: כל עליה של 20 נקודות ברמות הכולסטרול לפני גיל המעבר נמצאה קשורה להתחלה מוקדמת יותר ב-0.14 שנים של גיל המעבר
יפעת גדות
דלקת הלחמית לעיתים קרובות נגרמת מווירוס, אך עשויה גם להגרם מחיידק, פטרייה, או במקרים נדירים מטפיל
יפעת גדות
את המילה "מהפך" הצמיד לאירוע שדרן הטלוויזיה חיים יבין, בעת שדיווח ביום הבחירות על ניצחון הליכוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il