X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא בוש שינה עמדתו יומיים לפני שצפוי להתחיל הדיון בבקשת הנשיא למנות את מייקל היידן לראשות ה- CIA
▪  ▪  ▪

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הסכים לאפשר פיקוח מלא ומקיף מצד ועדות המודיעין של הסנאט ובית הנבחרים האמריקני על תוכנית האזנות הסתר של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA). זאת, יומיים לפני שצפוי להתחיל הדיון בבקשת הנשיא למנות את מייקל היידן, ראש ה- NSA לשעבר, לראשות ה- CIA. עד-כה התנגד הנשיא לפיקוח מסוג זה.
מדובר בתוכנית ממשל בוש ליירט שיחות פנים של אזרחי ארה"ב ללא צו משפטי. בבית הלבן טענו, כי מדובר בתוכנית אשר קיבלה את כל האישורים הדרושים מהקונגרס.
לאחרונה נחשף כי במסגרת תוכנית זו יורטו שיחות פנים של אזרחי ארה"ב ללא צו משפטי ובניגוד לחוק. הבית הלבן הכחיש האשמות אלה וטען, כי תוכנית ההאזנות קיבלה את כל האישורים הנחוצים מן הקונגרס.
בוש עומד מול הביקורת הקשה על זכות הממשל לבצע מה שנקרא: ריגול פנימי וסודי. הוא נימק זאת בהכרח בהתקפות הטרור שאירעו ב- 11 בספטמבר 2001. את התוכנית כינה בעבר "קריטית כדי להציל את חיי האמריקנים" (17.12.05).
הנשיא חשף תוכנית של האזנות סתר בארה"ב, שפועלת ללא צו בית משפט. בוש אמר אמש כי רפובליקנים ודמוקרטים מכירים את התוכנית. כמה מהם העלו שאלות אודות כוונתו של בוש. לדברי בוש, גורמים רשמיים במחלקת המשפטים ובסוכנות לביטחון לאומי בחנו את התוכנית וחתמו עליה באופן אישי עשרות פעמים.
מאז אוקטובר 2001 צותתה הסוכנות לביטחון לאומי לשיחות בינלאומיות ולדוא"ל של אנשים בארה"ב בלי צו בית משפט. החשיפה של הדברים נעשית בזמן רגיש לנשיא האמריקני, כשהממשל נמצא כבר "תחת אש" בשל פרשת בתי הכלא הסודיים לכאורה שמחזיק ה- CIA באירופה. גורמים בקונגרס האמריקני טוענים, כי מדובר בניצול כוחו של הנשיא.
חשיפת התוכנית על-ידי הנשיא האמריקני באה בעקבות הפרסום בניו-יורק טיימס בדצמבר 2005, לפיה הנשיא אישר את התוכנית, במסגרתה צותתו לשיחות טלפון ולאמצעי תקשורת של מאות אנשים בארה"ב, לצו בית משפט כאמור. זאת, בהתייחס למה שביסס הקונגרס ב- 1980 כשבית המשפט הוא הפוסק הבלעדי אשר יכול לאשר איסוף מודיעין פנימי. בעקבות הפרסום גם בעיתונים אחרים, אמר הנשיא, כי המידע הועבר לאמצעי התקשורת בדרך לא נאותה וכי כעת "האויב למד מידע שלא היה צריך ללמוד".

תאריך:  17/05/2006   |   עודכן:  17/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
מסביר: הפחתת שיעור המס על חברות ויחידים תגדיל מידי שנה את תוצר המשק בכמחצית האחוז, תוסיף כעשרת אלפים מקומות עבודה חדשים, ותגדיל ההשקעות הזרות בכ- 500 מיליוני דולרים    טוען: צעד זה עדיף על הפחתת שיעור המע"מ
ברוך לוי
ברבעון הראשון של 2006 חלה עלייה של 15.4% בתנועת המכולות לעומת הרבעון המקביל אשתקד
ברוך לוי
מנכ"ל קליל: מחירי האלומיניום נוסקים בגלל ביקושים גבוהים במדינות מזרח אסיה ובשל העלייה במחירי האנרגיה והדלק המשמשים בהליך הייצור של חומר הגלם
ברוך לוי
בי.אס.פי, העוסקת בניטור ואבחון מחלות לב, גייסה 24 מיליון שקלים בהנפקה לציבור
ברוך לוי
יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים מתעלמת לחלוטין מהתאחדות קבלני השיפוצים, ומעולם לא זימנה את נציגה    הדבר גורם לגופים שהיא מייצגת להתפס כאליטיסטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il