X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
אולמרט: ישראל מוכנה לסייע במימון רכישת תרופות ומזון אך לא תעביר כסף שישמש את אנשי החמאס שר החוץ הצרפתי: לא ניתן לאנשי החמאס אשרות כניסה
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, מבצע תפנית. בפגישה שקיים אחר-הצהריים (יום ד') עם שר החוץ של צרפת, פיליפ דוסט בלזי, התחייב אולמרט "לעשות הכל", כדבריו, לקיום מו"מ עם הרשות הפלשתינית, ואף ציין כי מו"מ הינו "מפתח להתקדמות באזור".
בנוסף הביע אולמרט את הסכמתו להיפגש בקרוב עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, על-אף שממשלת החמאס מונעת, כידוע, מאבו מאזן, לקיים מו"מ עם ישראל. יחד עם זאת ציין אולמרט, כי כל עוד החמאס שולט למעשה ברשות הפלשתינית, תתקשה ממשלת ישראל לקיים מו"מ מדיני.
בפתח הפגישה הודה ראש הממשלה לשר החוץ הצרפתי על מופע הזיקוקים שנערך (יום ג') בתל אביב בחסות השר. במופע השקיעה ממשלת צרפת כמה מיליוני שקלים, והוא נועד להביע את הערצתה של צרפת לישראל.
השיפור: בזכות שרון
השר הצרפתי אמר, כי מאז ביקורו של ראש הממשלה, אריאל שרון, יש שיפור גדול ביחסים וצרפת עומדת לימינה של ממשלת ישראל. אולמרט הסכים כי מאז ביקורו של שרון השתנו היחסים בין המדינות והפכו לקרובים הרבה יותר. אולמרט אמר כי ברצונו להמשיך בכך ולקדם עוד יותר את יחסי ישראל-אירופה.
ראש הממשלה הדגיש כי הוא רואה במשא-ומתן עם הפלשתינים מפתח להתקדמות באזור. כל התפתחות אחרת היא פחות טובה שכן היא אינה בהסכם: "אנו נעשה הכל כדי שיהיה משא-ומתן. חשוב לישראל שצרפת תבין כי התנאי לכך הוא קבלה של עקרונות הקוורטט ובזה לא נתפשר. אני מחויב למשא-ומתן עם הפלשתינים, מכיר במעמדו של אבו מאזן ומכבד אותו, אבל חשוב לזכור שהוא מייצג את הרשות ואינו אדם פרטי. כל עוד הרשות נשלטת הלכה למעשה על-ידי החמאס, אנו נתקשה לקיים משא-ומתן מדיני".
אולמרט אמר, כי בכל הנוגע לנושא ההומניטרי ישראל "תעשה הכל כדי להקל על האזרחים הפלשתינים. אם יוקם מנגנון כלכלי שמיועד לצריכה הומניטרית ולא לתשלום משכורות ישראל תוכל לתמוך בה. אנו בעד מתן תחליפי כסף - תרופות ומזון. אנו מוכנים לקנות בכסף תרופות ולהעביר לבתי החולים. תרופות אינן יורות באזרחי ישראל. כסף למשכורות לא נעביר".
ראש הממשלה הוסיף כי ישראל מאוד מעריכה את מאבקו של הנשיא שיראק וממשלת צרפת באנטישמיות.
שר החוץ הצרפתי: שיפור בנושא האנטישמיות
שר החוץ הצרפתי אמר, כי יש שיפור גדול בנושא האנטישמיות וזאת בזכות החוקים החדשים שחוקק הממשל הנוכחי בצרפת. השר ציין כי צרפת לא תפגוש מנהיג חמאס כלשהו: "לא ניתן להם אשרות כניסה ואנו לוחצים גם על מדינות אחרות בנושא זה. החמאס צריך להשתנות, עמדת העולם לא תשתנה ולא צריכה להשתנות. אני לא אפגוש איש מהם. אם האוכלוסיה הפלשתינית לא תקבל סיוע היא תהפוך לקיצונית יותר ויותר. אסור שהמצב ידרדר וחשוב שהאמון הדדי בינך לבין אבו מאזן יתקיים. אנו נשמח מאוד שתהיה פגישה כזאת. לפני שיוחלט על פתרון חד-צדדי, חשוב למצות משא-ומתן עם אבו מאזן".
אולמרט אמר, כאמור, כי הוא מוכן לפגוש את אבו מאזן, אבל הוא ציין את דרישתו: אבו מאזן צריך להילחם בטרור שיוצא מהרשות. "הוא צריך להתחיל לעבוד ולקיים את ההתחייבויות שהפלשתינים נטלו על עצמם במסגרת מפת הדרכים".
בנושא האירני אמר שר החוץ הצרפתי כי היה במפגש הקוורטט בניו-יורק וברור שצריך מסר אחיד ונחוש, ולכן ישב שעות עם הסינים והרוסים. "ברור שהאירנים חייבים לעצור את כל הפעילות שלהם, כולל העשרת האורניום למטרות אזרחיות".

תאריך:  17/05/2006   |   עודכן:  17/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בעבר הודלף הווידאו ואף הופץ, אך הפעם פורסמו התמונות באופן רשמי
מחלקה ראשונה
השרה הודיעה על כך מעל בימת הכנסת וזאת לאחר שמכתבי פיטורין כבר החלו להישלח אליהם
גלית יצחק
כך אמר שר האוצר    פנה לראשי המועצה להסדר הימורים בספורט במטרה לסייע לכלל הציבור בפתרון סוגיית שידורי המונדיאל 2006
הדר פרבר
במשחק תמונות מזירת הטבח, אם כי לא של קורבנות
יפעת גדות
מחקר חדש קובע, כי תינוקות גדולים עלולים לגרום לאם לסבול מצירים קשים וארוכים    נטילת תרופות לזירוז צירים מעלה את הסיכון לפתח זיהום קרומי השפיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il