חברות הכבלים והלוויין נמצאות במגעים מחודשים לכניסה לוועדה למדרוג. המגעים אמנם ראשוניים, אך בוועדה מקווים כי חברות הטלוויזיה הרב ערוצית יוכלו לתרום מידע משלים למדידת הרייטינג. זאת, באמצעות רכיב טכנולוגי שיותקן בממירים הדיגיטליים, ויוכל לתת תמונה מלאה יותר על שיעור הצפייה. בנוסף, יתבקשו חברות הכבלים והלוויין לשלם לוועדה עבור הנתונים, ועל גובה הסכום מתנהל בימים אלה משא ומתן.
כיום נתוני הרייטינג של ערוצי הטלוויזיה הרב ערוצית נמדדים במערכת הפיפל מיטר, אך YES ו-HOT אינן זכאיות לקבלם כיוון שהן אינן חברות בוועדה ואינן משלמות תמורתם. החברות סירבו עד כה לשלם את התשלום שנדרש מהן - כחצי מיליון דולר לשנה מכל אחת - וטענו כי הסכום גבוה מדיי עבור מי שממומן בעיקר מדמי מנוי ולא מפרסומות. לשם השוואה, כל אחת מזכייניות ערוץ 2 ו-10 משלמות כ-250 אלף דולר בשנה תמורת הנתונים.
"למרות שהטכנולוגיה קיימת כבר מזה זמן, התפתחה אפשרות להכניס לוועדה את YES ו-HOT על בסיס קבלת מידע משלים על הרייטינג באמצעות הממירים", אמר מנשה סמירה, מנכ"ל הוועדה למדרוג. "YES ערוכים לעניין והם יכולים להתחיל במדידה תוך זמן קצר, ואילו ב-HOT נדרש עדיין יישור קו בין כמה סוגים של ממירים".
בתוך כך הצטרף שלשום ערוץ המוסיקה הישראלי, ערוץ 24, לוועדה למדרוג. הערוץ הצטרף לוועדה כ"חבר ייעודי", מעמד המקנה לו קבלת נתוני הרייטינג תמורת מחצית התשלום מזכייני הערוצים הכלליים - כ-125 אלף דולר בשנה. סמירה מסביר את המעמד החדש כ"מעמד שניתן לערוצי נישה ישראליים בלבד, שממומנים ממכירת זמן אוויר לפרסום". לפיכך, קיבל ערוץ 9, הערוץ הרוסי, השוואת תנאים והנחה ניכרת בתשלום השנתי.
מדגם המדידה של הוועדה למדרוג כולל היום 580 משקי בית, בהם כ-1,800 איש - שבבתיהם מותקן מכשיר הפיפל מיטר, הבודק איזה ערוצים נצפים בכל רגע ומי הצופים בהם, בעזרת כפתור בשלט מיוחד שיש לכל אחד מפני הבית. הוועדה למדרוג נערכת למכרז מחודש על שיטות המדידה ועל המפעיל שיבצע עבורה את איסוף הנתונים.