X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בחבילות הדקות שמוכרת פלאפון במבצע, היא מחייבת את הלקוח במקטעי זמן המעוגלים ל-60 שניות, במקום 12 שניות במסלולים הרגילים האם זו עליית מדרגה ביצירתיות החיוב של חברות הסלולר?
▪  ▪  ▪

באחרונה עלתה פלאפון עם מבצע כמעט חסר תקדים בהיקפו, במסגרתו היא מציעה ללקוחות חדשים וותיקים כאחד מכשירי חינם. על פניו המבצע מצטייר כמבצע אידיאלי: מכשיר חדיש חינם, עלות דקת זמן אוויר אטרקטיווית בחלק מהמקרים, וגם חבילות שימוש הוגנות. במדור "קצינת מבצעים" שפורסם ב-TheMarker לפני כמה שבועות, כתבנו כי המבצע נראה משתלם.
טעינו. קריאה מדוקדקת יותר של האותיות הקטנות מעלה כי בחבילות הדקות שמוכרת פלאפון במבצע, היא מחייבת את הלקוח במקטעי זמן המעוגלים ל-60 שניות, במקום 12 שניות במסלולים הרגילים. האם זו עליית מדרגה ביצירתיות החיוב של חברות הסלולר?
לפני יותר משנה פירסמנו ב-TheMarker כי אורנג' מפעילה בלון ניסוי בו היא מנסה במסלול נידח לחייב את לקוחותיה בחיוב מינימום לדקה ראשונה. בלון הניסוי הצליח מעל המשוער ובשנה החולפת חיוב המינימום לדקה הראשונה נהפך נפוץ מתמיד.
בדיקת TheMarker שפורסמה ב-23 בפברואר 2006 חשפה כי חיוב המינימום על דקה ראשונה מייקר את חשבונות הסלולר בכ-22%. אם חיוב מינימום לדקה ראשונה בלבד מייקר כל כך את החשבון, בכמה מתייקר החשבון כאשר כל החיוב נעשה על-פי מקטעי זמן של דקה? הרי רוב השיחות שאנחנו מנהלים, לא מסתיימות בחלוף דקה מלאה.
עלות דקה אפקטיווית: 110 אג' במקום 78 אג'
כדי להדגים את המניפולציה הזו ניקח את חבילת ה-50 דקות: עלות החבילה היא 39 שקל, היא כוללת 50 דקות כשעלותה של דקה שלמה היא 78 אגורות. ואולם, בהתחשב בכך שהחיוב נעשה על-פי מקטעים בני 60 שניות, ובכך שמהחבילה מנוכות דקות שלמות ולא אורך השיחה בפועל, העלות האפקטיווית של כל דקה בחבילת 50 הדקות היא 1.11 שקלים. ובמלים אחרות, כדי שהלקוח יוכל לצרוך את 50 הדקות במלואן, הוא ייאלץ לשלם כ-17 שקל נוספים שהם 56% נוספים ממחיר החבילה.
האם כל זה שווה מכשיר חינם? לא בטוח. את מגוון המכשירים שניתנים "חינם" במסגרת המבצע, אפשר לקבל במחירים נמוכים יחסית במסלולים ורשתות אחרות. זאת ועוד, המבצע כובל לשלוש שנים תמימות, ולקוח שימצא כי המבצע לא מתאים לצרכיו, לא יוכל לצאת ממנו. שימו לב שחברת פלאפון לא מציינת בהודעת המבצע את העובדה שניכוי זמן האוויר מחבילת הדקות מעוגל לפי דקה שלמה.
מפלאפון נמסר בתגובה: "החיוב במסלולים שבמבצע הוא על-פי דקה שלמה, דבר המפורט בכל פרסומי החברה בנושא, וכן מצוין בעת השיחה עם נציגי שירות הלקוחות. מסלולים עם חיוב לפי דקה מקובלים בשוק הסלולר, ופלאפון מציעה מבחר מסלולים נוספים לפי שיטות חיוב אחרות לבחירת הלקוח.
"בניגוד לחברות אחרות, המציעות מבצעים הכרוכים בתוספת דמי שימוש חודשיים של כ-19 שקל, מבצע זה אינו כרוך בתשלום דמי מנוי חודשיים, כך שמעבר למכשיר במתנה, לקוח פלאפון נהנה מדקות שיחה בשווי 20 שקל נוספים".

תאריך:  18/05/2006   |   עודכן:  18/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
המרכז בצומת עד הלום    משתרע על שטח של 5 דונם    הוקם על-רקע הגידול במכירות החברה והתרחבות פריסתה הארצית
נתן ליפסון
השוק בורח לעיתונות הדפוס האמריקנית כבר כמה עשרות שנים    מספר הקוראים, התפוצה ושיעור הקוראים - בירידה    המו"לים פונים לאינטרנט באמצעות הקמת אתרים או רכישה של חברות אינטרנט קיימות    אחר כך מגיעים השינויים במודל העסקי
יפעת גדות
בתחילת שנת 1968, אחרי מלחמת ששת הימים, התאחדו מפא"י, אחדות העבודה-פועלי ציון ורפ"י למפלגה אחת - מפלגת העבודה
יפעת גדות
ניתוח הוא בדרך כלל הטיפול המומלץ לבקע
מירב לוי
הצהיר כי מעתה התלמידים ישתתפו באופן פעיל בישיבות הוועדה    הוסיף כי בכוונתו להדגיש נושאים הומניסטיים, דמוקרטיים וערכים יהודיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il