X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אישר בנייה של כ-600 ק"מ גדר תלת-שכבתית בגבול מקסיקו, אשר עוררה את זעמם של מיליוני מהגרים לא-חוקיים במדינה
▪  ▪  ▪

הסנאט האמריקני אישר אמש (ד') את בנייתה של כ-600 ק"מ גדר תלת-שכבתית בגבול מקסיקו, אשר עוררה את זעמם של מיליוני מהגרים לא-חוקיים במדינה. בנוסף, אישרו הסנאטורים ברוב של 83 תומכים מול 16 מתנגדים את הצבתם של כ-800 קילומטרים של מחסומים לאורך הגבול. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
הנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש, תומך בתוכנית "עובדים זמניים" שתאפשר לעובדים זרים לשהות בארה"ב לתקופה מוגבלת, ולהתחיל בתהליך שבסיומו יוכלו לקבל אזרחות. מתנגדי התוכנית, ברובם שמרנים מהימין, טוענים כי מדובר למעשה במתן חנינה למי שעוברים על חוקי ההגירה הקיימים.
הסנאטור ג'ף זשיינז (רפובליקני) מאלבמה אמר, כי "בניית הגדר תשלח מסר ברור, לפיו ימי הגבול הפתוח נעלמו מהעולם", לדבריו, "גדרות טובות יוצרות שכנים טובים. אזורי הגבול בהם כבר ישנם מחסומים משגשגים כלכלית והפשע בהם פחת". מצד הדמוקרטים נשמעים דברים שונים. "מה שנוצר כאן הפך לסמל לפוליטיקה של הימין האמריקני", דבריו של דיק דורבין, דמוקרט מאילינוי. לדבריו, "היחסים שלנו עם מקסיקו יסתכמו במחסומים בין שתי המדינות".

התוכנית של הנשיא בוש

השבוע הודיע הנשיא בוש בנאום לאומה על התוכנית במסגרתה ישלח אלפי חיילים מהמשמר הלאומי שיסייעו לאבטח את הגבול עם מקסיקו. זאת, במסגרת המלחמה בהגירה הבלתי חוקית, אשר עושה כותרות בשבועות האחרונים.
למעשה, מדובר בתוכנית ארוכת טווח, לפיה בכל שבועיים יועברו 6,000 מאנשי המשמר הלאומי לגבול מכסיקו, שם ישהו שבועיים. בתום השבועיים, יחליפו אותם 6,000 חיילים אחרים. סיכומו של דבר, במשך שנה אחת ישמרו על הגבול כ-156 אלף חיילים שיתחלפו ביניהם.
בנוסף הודיע בוש כי יבקש מהקונגרס תקציב מיוחד של 1.9 מיליארד דולרים לשליחת החיילים, ובנוסף לבניית תאי מעצר ל6,700 איש, כדי להגדיל את כמות המעצרים של מבריחי הגבול. לדברי הנשיא האמריקני, הכסף נחוץ בכדי לגרום "לשיפור דרמטי בכוח האדם ובטכנולוגיה בגבול". הוא אף הבהיר כי "חיילי המשמר הלאומי יעזרו למשמר הגבול בהפעלת מערכות פיקוח, בניתוח מידע מודיעיני, בהצבת גדרות, בניית דרכי סיור והדרכה".

כ- 7.2 מיליון מהגרים

כ- 7.2 מיליון מהגרים בלתי-חוקיים עובדים בארה"ב, כלומר 4.9% מכוח העבודה הכללי. מנתונים של מחקר של Pew Hispanic Center עולה מהמחקר, כי עובדים שאינם רשומים מהווים כ- 24% מכוח העבודה ומחזיקים ב- 14% מעבודות הבנייה. נתונים אחרים מצביעים על 11 מיליון מהגרים בלתי חוקיים שעובדים בארה"ב.
האמריקנים אינם מרוצים מטיפול הנשיא בוש בנושא ההגירה. על-פי סקר של הניו-יורק טיימס ורשת CBS, עולה כי רק 25% מהאמריקנים תומכים באופן שבו מטפל בוש בנושא.

תאריך:  18/05/2006   |   עודכן:  18/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הקונים ביקשו 750 אלף דולר    4 חדרים בהרצליה: 280 אלף דולר    קוטג' בקריית טבעון: 195 אלף דולר    דירת 3 חדרים ברמת אביב הושכרה ב-1,350 דולר לחודש
הדר פרבר
נמנע כעת מלנקוב בתאריך לנסיגת הכוחות האיטלקים מעירק ואמר, כי יש צורך שכל הצדדים המעורבים יסכימו על "מסגרת זמן טכנית"
אלעזר לוין
כך אומר היזם החרדי פינחס זלצמן, הבונה במודיעין, בית שמש ואלעד    "ההוצאות על צ'קים שחזרו מחרדים - רק 450 שקל לשנה"
אלעזר לוין
"מגלגלים הלוואות ונעשים עבדים לדירה"    קונים 3,000 דירות חדשות בשנה    דירה לחרדים עולה בממוצע 140 אלף דולר - 25% פחות מממוצע השוק    עיקר הביקוש - דירות בערים חרדיות    חפציבה: הלוואות גמ"ח של 30 אלף דולר לדירה
גלית יצחק
כך עולה מנתונים של האגודה הישראלית לאפילפסיה    ועדת סל התרופות הכניסה את הקוצב המיועד לחולי אפילפסיה קשים לסל    מנכ"ל אי"ל: 20 חולים ממתינים עם מכתבי הפנייה לקביעת תור לביצוע הניתוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il