X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השבוע החליט האיחוד האירופי שרומניה בשלה להצטרף לאיחוד, בינואר 2007 ההחלטה מגיעה לאחר רפורמה משמעותית במערכת המשפט הרומנית, ובמאבקם נגד השחיתות אך האם הרומנים עצמם, ערוכים להצטרפות שכזו?
▪  ▪  ▪

אנה פופה, צעירה מרומניה (23), זכתה לתארים בגרמנית ובאנגלית באוניברסיטת בוקרשט, וכעת היא עוסקת בתרבות אירופה באוניברסיטה. אולי זהו איננו תיאור מדויק של כלל הצעירים ברומניה, אך הצעירים שם בהחלט משתבחים במוטיבציה הגדולה שלהם, היותם דוברים מספר שפות, והחינוך שהם מקבלים.
זה אולי יפתיע אתכם, אך הצעירים ברומניה, מתנגדים דווקא להצטרפותה של רומניה לאיחוד האירופי. הלך רוח זה, אם תמהתם, כלל אינו חלקו של הצעירים בלבד, אלא של רוב המדינה. על-פי הנתונים האחרונים, כשמונים אחוזים מאזרחי המדינה אינם מעוניינים שרומניה תצטרף לאיחוד האירופי בשנה הבאה. אומנם, גם הצעות לדחיית הצטרפות רומניה בשנה, לא עולים על הפרק.
בשלישי האחרון ההמתנה הסתיימה. האיחוד האירופי מקבל את רומניה ואת בולגריה לאיחוד, כאשר הצטרפותם הסופית תתקיים בינואר 2007. עד אז יעסקו שתי המדינות בהכנות לתהליך המסובך הזה. בשבועות שקדמו להכרזת האיחוד האירופי השבוע, ההחלטה בהחלט היתה צפויה בעיני רבים - עקב מלחמתה של רומניה בשחיתות ועקב הרפורמות שביצעה בתחום המערכת המשפטית.
"איננו ערוכים לכך"
רומניה, פוליטית, כנראה מוכנה להצטרפות לאיחוד האירופי. אך מה לגביי האוכלוסיה הרומנית?
אנה פופה כלל לא בטוחה. "הרומנים", אומרת אנה, "אומנם מדמיינים דברים בגדול, אך הם צפויים להיכנס לשוק לאחר ההצטרפות, אפילו בשלבים הראשוניים שלה". אנה מתכוונת להעלאת מחירים בשוק הרומני, וירידה בסטנדרטים של הדיור- תוצאות הגיוניות לאחר הצטרפות שכזו לאיחוד האירופי. העלאת המחירים כבר החלה, נוכח הפרסומים על ההצטרפות לאיחוד האירופי, ומרבית הרומנים היום מודעים לעובדה כי הצטרפות סופית תאיץ בצורה משמעותית את התהליכים הללו. אנה פופה מסכמת: "איננו ערוכים לכך".
יותר ויותר רומנים מודעים להשלכות הכלכליות של הצטרפות לאיחוד האירופי. יש אומרים כי הצטרפות שכזו בהחלט תשפר את הסטנדרטים של המגורים לסטנדרטיים מערביים, ומהלך שכזה צפוי גם לתת זריקת עידוד אדירה לכלכלה. אך, למעשה, מעטים הם אלו שבאמת יודעים מהי ההשפעה של הצטרפות כזו לאיחוד.
הבדלים ניכרים בין האיזורים הכפריים לאיזורים העירוניים
ארגנטינה טראכיו, מנהלת סוכנות הידיעות רומפרס, אומרת כי מעטים הם אלו שיכולים לקבוע מהן ההשלכות ומהו המחיר להצטרפות שכזו לאיחוד. ברומניה, ישנם גם הבדלים ממשיים בין המחייה בערים לבין האיזורים הכפריים. "בעוד אנשי העיר מעורבים במתרחש, הרומנים באיזורים הכפריים כלל לא יודעים על מה המהומה". פעילת זכויות האדם מירסה דינסאו אומרת כי "זה כאילו שתי 'רומניות' שונות מצטרפות לאיחוד באותו הזמן. בעוד האיזורים העירוניים כבר קרובים מאוד לסטנדרטיים אירופיים, נדמה כאילו האיזורים הכפריים עדיין נמצאים בימי הביניים".
גבריאל ג'ורג'יו, האחראי מטעם ממשלת רומניה לנושא ההצטרפות לאיחוד, טוען במהלך ראיון לתחנת הטלוויזיה הרומנית TVR כי "לרומנים יש המון ציפיות מההצטרפות לאיחוד האירופי, אך יש סכנה גדולה של אכזבה מצד הרומנים. רבים שם חושבים כאילו ההצטרפות לאיחוד היא סוג של סנטה קלאוס, ושרק אפשרי להרוויח מזה כלכלית. זוהי חד-משמעית טעות".
כאמור, אם הכל יתנהל כשורה, בראשון לינואר 2007 צפויה רומניה להצטרף לאיחוד האירופי. מומחים ליחסים בינלאומיים ממשילים את הצטרפות רומניה לאיחוד, לזריקת חיסון: 'בתחילה זה כואב, אבל אח"כ זה מתחיל לעבוד".

תאריך:  18/05/2006   |   עודכן:  19/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
תערוכות בנושא צפויות להזמין למקום עד כ- 600,000 מבקרים בשנה הראשונה של המרכז שיפתח בטרוקדרו שבכיכר פיקדילי
מחלקה ראשונה
מחבלים ירו הלילה ליד צומת תפוח    הפצועים הם בני זוג מתומר
הדר פרבר
בצהרי היום בוצעה בהצלחה החרמה נוספת של חמור רתום לעגלה
טל בן יוסף
האם אתם אחד מהבעלים של 640 לנד קרוזרים (פראדו) משנת 1999? אם כן בקרוב תקבלו זימון לתיקון במוסך היבואן
שלומי דיאז
משטרת ירושלים עצרה שניים העומדים על-פי החשד בראש הרשת    נתפסו 3 ק"ג סם מסוג קוקאין    צפויים מעצרים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il