X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דובר החמאס נלכד כשניסה להבריח סכום של כ- 639,000 אירו לדברי הפלשתינים, מדובר בתשלום משכורות העבודים דובר הפקחים האירופים: הוא ניסה להבריח כסף לרצועה
▪  ▪  ▪

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית וכן פקחי האיחוד האירופי המוצבים במעבר הגבול ברפיח החרימו (שישי, 19.5.06) מידיו של דובר החמאס, סמי אבו-זוהרי סכום של כ- 639,000 אלף אירו. עם זאת התפרסם דיווח אחר, אשר לא זכה לאישור, כי מדובר בכ- 900,000 אירו.
יושב-ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, הודיע כי סכום הכסף יועבר לפרקליטות הרשות וכן דרש כי תפתח חקירה נגד בכיר החמאס.
עשרות חמושים, פעילי חמאס, אשר שמעו על התקרית, נזעקו והגיעו למעבר הגבול בדרישה לשחררו. בשלב ראשון דווח כי במקום לא נערכים עימותים. אחרי מספר שעות דווח כי אבו-זוהרי עזב את המקום מבלי שקיבל את הכסף.
גורמי ביטחון פלשתינים סיפרו לסוכנות הידיעות AP, כי אבו-זוהרי נתפס כאשר ביקש לעבור ממצרים אל תחומי הרצועה לאחר ביקור בקטאר. ממשלת קטאר התייחבה להעביר לפלשתינים סכום של כ- 50 מיליון דולר כסיוע כלכלי. בעקבות מציאת סכומי הכסף סירב אבו-זוהרי לעזוב את המקום ודרש להשיב לו את הכסף. בהמשך, כאמור, עזב את המקום.
לדברי גורמים פלשתינים, מדובר בכסף אשר נועד לשלם משכורות לחלק מהשכירים בשירות הציבורי ברצועה. עם זאת לא התקבל לדבר אישור מגורם רשמי.
בראיון לרשת הטלוויזיה הערבית אל-ג'זירה אמר אבו-זוהרי, כי הכסף שהוחרם נתרם על-ידי גורם פרטי במהלך ביקורו במדינות ערב. "אנחנו כועסים שעלינו לעסוק בנושאים שכאלה ובצורה שכזו כאשר העם הפלשתיני סובל ממצור ורעב", הוא ציין בראיון.
ניסה להבריח את הכסף
ג'וליו דה-לה גאוורדיה, דובר צוות הפקחים האירופים המוצבים במעבר סיפר, כי על החוצים את המעבר לדווח על כל סכום כסף הגבוה מ- 2,000 דולר אותו הם מבקדים להעביר וכן להצהיר על מקור הכסף. "הוא (אבו זוהרי, ע.ש.) לא הצהיר על הכסף. הוא ניסה להבריח אותו", הסביר הדובר.
על-פי ההסכם שהושג בתיווך ארה"ב, לפתיחת המעבר, על הפלשתינים לדווח מראש, לפחות 24 שעות קודם, על כל העברת סכומי כסף גדולים. על מעביר הכסף להציג לפקחים האירופים המוצבים במקום מסמכים המעידים על מקור הכסף. המנגנון הזה נועד לוודא כי לא יוברחו לרצועה סכומי כסף אשר מיועדים לממן פעולות טרור או פעילות אסורה אחרת.

תאריך:  19/05/2006   |   עודכן:  19/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הפוסק החרדי אמר את הדברים לקבוצת אברכים לנוכח שורה של אסונות שגרמו למות אנשים בדמי ימיהם ממחלת הסרטן    הרב היישיר מבטו אל הפונים ואמר: "אתם יודעים מה פירוש אין לו רפואה למכתו? עושים טיפולים, עושים השתלות, עושים הקרנות. ושום דבר לא עוזר. המחלה חוזרת"
עומר שיקלר
שרת החוץ והמשנה לראש הממשלה יפגשו ביום א' עם יו"ר הרשות בשארם א-שייח'    בישראל מבקשים לשגר איתות לארה"ב על המשך המשא-ומתן עם הפלשתינים
אלעזר לוין
המחיר - 860 דולר למ"ר    רווח הון של 4.5 מיליון שקל
שלומי דיאז
השניים תושבי אום אל-פאחם    החשד הוא כי התחרו מול רכב אחר ואיבדו שליטה במהלך הנסיעה    התנגשו בתחנת אוטובוס    בשבוע שעבר נהרג במקרה דומה צעיר מירושלים
אהובה אליהו
כך אומר חבר מועצת עירית נתניה, עופר אורנשטיין, שחשף כי בעשרות בניינים בנתניה מותקנים צוברי גז ללא היתר בנייה כחוק    טוען: "זוהי שערורייה ורשלנות פושעת. אבדוק אפשרות להגיש תביעה משפטית"    אגף ההנדסה: "עדיין לא הוצא היתר בניין לצוברי גז"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il