X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
היה בין המזרחנים הראשונים שהתריעו על האיום הנשקף מהאיסלאם הקיצוני כתב עד כה 10 ספרים ומרבה להופיע במשדרי אקטואליה ובהם גם באל-ג'זירה
▪  ▪  ▪

חוקר האיסלאם והפרשן האמריקני רב-המוניטין, ד"ר דניאל פייפס, יזכה לקבל את פרס "שומר ציון" מטעם מרכז אינגבורג רנרט ללימודי ירושלים באוניברסיטת בר-אילן.
בטקס שיתקיים במלון "המלך דוד" בבירה יישא ד"ר פייפס את ההרצאה המרכזית בנושא: "תביעתו של האיסלאם על ירושלים".
ד"ר דניאל פייפס, מומחה להיסטוריה של האיסלאם, הוא אחד מן המזרחנים הבולטים בארצות הברית ופובליציסט רב-השפעה שטוריו מתפרסמים דרך קבע בעיתונים כמו New York Sun, Philadelphia Evening Bulletin ו- Jerusalem Post.
ספרו האחרון Miniatures: Views of Islamic and Middle Eastern Politics ראה אור בשנת 2003 וזכה לתפוצה רחבה. אתר האינטרנט שלו (www.DanielPipes.org) מהווה מקור עשיר וייחודי של מידע מוסמך על אודות המזרח התיכון והאיסלאם.
ד"ר פייפס רכש את השכלתו האקדמית באוניברסיטת הרווארד, והשלים בה לימודי דוקטורט בהיסטוריה (1978). הוא למד שש שנים נוספות בחו"ל, בהן שלוש שנים במצרים.
מאוחר יותר הפך למרצה באוניברסיטת שיקאגו, באוניברסיטת הרווארד ובקולג' של הצי האמריקני. כמו כן עבד
בתפקידים שונים במחלקת המדינה ובמחלקת ההגנה של הממשל האמריקני, ובין היתר שימש כחבר "המכון האמריקני לשלום" (המתמנה על-ידי נשיא ארצות הברית) ומכהן כמנהל מכון המחקר "פורום המזרח התיכון".
ד"ר דניאל פייפס היה בין המזרחנים הראשונים שהתריעו על האיום הנשקף למערב מהאיסלאם הקיצוני. העיתון "בוסטון גלוב" טען, כי "אם היו אזהרותיו של פייפס זוכות לתשומת הלב הראויה, ייתכן שאפשר היה למנוע את פיגועי ה- 11 בספטמבר 2001".
ד"ר פייפס פרסם עד כה שנים-עשר ספרים: ארבעה מהם עוסקים באיסלאם, שלושה מוקדשים לסוריה, עוד ארבעה נדרשים לנושאים מזרח-תיכוניים וספר נוסף עניינו הוא תיאוריות קונספירטיביות באירופה ובאמריקות המודרניות. בנוסף לכך הוא עורך-שותף באחד-עשר ספרים אחרים.
ד"ר פייפס מרבה להופיע כפרשן ברשתות הטלוויזיה המובילות ובמשדרי האקטואליה המרכזיים בארצות הברית ובעולם, בכלל זה בתחנת אל-ג'זירה. הוא נחשב כמרצה מבוקש המוזמן לעתים תכופות לכנסים ולאירועים בארצות רבות.
חתני פרס "שומר ציון" עד כה הם: הסופר אלי ויזל, הסופר הרמן ווק, העיתונאי א"מ רוזנטל, ההיסטוריון סיר מרטין גילברט, הסופרת סינטיה אוזיק, ד"ר צ'רלס קראוטהאמר, פרופ' רות רוסקיס ווייז, המפיק ארתור כהן והעיתונאי ויליאם ספייר.
מרכז אינגבורג רנרט ללימודי ירושלים, הקרוי על-שם אינגבורג רנרט, רעייתו של תורם הפרס, הוא מרכז אקדמי בין-תחומי לחקר ירושלים, הפועל במסגרת אוניברסיטת בר-אילן. מטרתו לקדם את חקר ירושלים ואת המודעות לה, הן במסגרות של פעילות אקדמית-מחקרית והן בציבור הרחב באמצעות מיגוון של סיורים, קורסים ופעילויות. עד כה נטלו חלק בפעילות זו עשרות אלפי בני-נוער, חיילים בשירות חובה, מבוגרים וסטודנטים.
הפעילות האקדמית של המרכז מתבטאת בשיתוף פעולה מחקרי בשורה של נושאים עם מוסדות מחקר בעולם. המרכז מארגן ימי-עיון וכנסים ובמסגרת זו נערכו אף מפגשים משותפים עם חוקרי ואנשי האוניברסיטה התיאולוגית הקתולית באוטרכט בנושאים "מבטים היסטוריים על מרכזיותה של ירושלים"; קידוש אדמה ומרחב בירושלים וארץ-ישראל"; "קדושה וטהרה"; "קדושים". במסגרת שיתוף פעולה מחקרי זה יצאו עד היום לאור שמונה ספרי-מחקר בהוצאת הספרים ההולנדית ליידן, שהיא מן המובילות בעולם בתחום ספרות מדע ומחקר. המכון אף מוציא לאור כתב-עת מדעי בשם "ירושלים וארץ-ישראל".
בראש מרכז רנרט עומד כיום פרופ' יהושע שוורץ, דיקן הפקולטה למדעי היהדות באוניברסיטת בר-אילן, שתחום מומחיותו הוא גיאוגרפיה היסטורית של ארץ-ישראל בתקופת הבית השני.

תאריך:  21/05/2006   |   עודכן:  21/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
כלל תעשיות מדווחת על רווח של 76 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2006    החברה מודיעה על חלוקת דיבידנד במזומן בסך של 108 מיליון ש"ח
גלית יצחק
חוקרים וסטודנטים מהטכניון פיתחו את מערכת "סופרלינק-אונליין" המזהה את מיקומו המשוער של גן המחלה ובכך עשויה לסייע במציאת תרופות למחלות גנטיות שונות
עומר שיקלר
מפקד חיל האוויר מנסה להתמודד עם הפרשיות הרבות בחיל ומכריז: נחקור את כל הפרשות
הדר פרבר
תשעה חודשים לאחר האסון - פחות ממחצית מ- 500 אלף התושבים שבו לעיר
אלעזר לוין
המפקח על הביטוח הורה לחברות להציע למבוטחי הבריאות גם מסלול חלקי, המכסה את ההפרש בין הפוליסות של החברות וקופות החולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il