X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעוד השר חיים רמון מכריז כי בקרוב יפונו עשרות מאחזים, מודיע עתניאל שנלר כי המהלך לא מקובל עליו לחלוטין שנלר: "הדברים של רמון גורמים להקצנה"
▪  ▪  ▪
שנלר תוקף את תוכנית רמון

ראש הממשלה בחו"ל והח"כים של קדימה כבר מתקוטטים. יושב-ראש ועדת השרים לענייני המאחזים ביהודה ושומרון, חיים רמון, הודיע (יום ב', 22.5.06) כי בתוך שנתיים יפונו 20 מאחזים בלתי חוקיים, ועורר את חמתם של כמה ח"כים ממפלגתו. עתניאל שנלר אמר בכנסת, כי "בבית הזה אסור שתהיה התלהמות שעלולה לגרור אלימות".
חילוקי דעות בקדימה על-רקע סוגיית פינוי המאחזים
השר חיים רמון, האמון על יישום דוח המאחזים של עו"ד טליה ששון, הודיע היום בראיון כי בתוך שנתיים תפנה הממשלה כ- 20 מאחזים לא חוקיים ביהודה ושומרון.
אלא שהדברים אינם מקובלים על כמה מחברי מפלגתו של רמון. חבר הכנסת עתניאל שנלר, אומר כי דברי רמון בעיתוי הזה בעייתיים ומוטב היה שלא היו נאמרים. "אנחנו עומדים בפני מערכה גדולה מול אנשי יש"ע וארץ ישראל. איך בדיוק אמירות מסוג זה בעניין המאחזים משרתת אותנו?".
הדברים שרמון אמר גורמים רק נזק
לדברי שנלר, קדימה נמצאת בתקופה בה היא צריכה לדבר עם המתנחלים ולא לעודד רבנים וקיצוניים לומר אמירות ולעשות מעשים נגד המדינה. "הדברים שרמון אמר גורמים רק נזק", אומר שנלר.
אלא שהמחלוקת לא נעצרת רק בעניין העיתוי, אלא גם מבחינת המהות. לדברי שנלר, ניתן חלק מהמאחזים להכשיר ולהפוך לחוקיים. חלק נוסף ניתן לפנות בהסכמה. לדבריו, חלק מהפתרונות לבעיית המאחזים יכולים לבוא דווקא מכיוון של רכישת קרקע על-ידי המדינה ואילו את המאחזים ש"נגזלו", ניתן יהיה לפנות אולי במהלך יישום תוכנית ההתכנסות.
"למה צריך למהר ולהכריז הכרזות ריקות מתוכן", הוא תוהה, "הרי ניתן להגיע לפתרונות. בחלק מהמקרים ניתן להכשיר את המאחזים. ניתן לקדם גם עניין של גאולת אדמות על-ידי המדינה. הרי חלק מהמאחזים, אין כל סיבה שלא יישארו. הבעיה היא במאחזים שלא ניתן להכשיר, או לקנות את הקרקע. במקרה כזה ניתן לנסות ולהגיע לסיכום עם המתיישבים. במקרים אחרים, בהם המאחזים יושבים על שטחים שיפונו במסגרת ההתכנסות, ניתן לפנות במסגרת פינוי היישובים. מדוע לפנות אותם בנפרד קודם לכן?".
שנלר אף עושה קישור בין אמירותיו של חיים רמון בנושא המאחזים, לבין הדיון שהתקיים במליאה בנושא האלימות. "צריך להפסיק את ההתלהמות בפוליטיקה", אמר, "התלהמות מביאה לאלימות". לדבריו, הוא וחברי הכנסת החדשים מקדימה מביאים איתם בשורה חדשה בכל הקשור לשיח הפוליטי.
"אנחנו מדברים במושגים אחרים שאולי חברי הכנסת הוותיקים לא יכולים להבין", הוא אומר, "לנו פחות חשוב אייטם בתקשורת ויותר חשוב שיהיה שיח אמיתי ושפה אחרת".

תאריך:  22/05/2006   |   עודכן:  22/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
זכתב במכרז למכירת חנקת אשלגן לפרויקט חקלאי לגידול שקדים בדרום אוסטרליה בשווי של 12 מיליון שקלים בשנה
אלעזר לוין
אדגר, בשליטתו, הרוויחה מהעיסקה 71 מיליון שקל    החברה מכרה את כל ארבעת בנייני המשרדים שלה בלונדון, ברווחים גדולים, ונכנסה להשקעות בקנדה
אלעזר לוין
תשקיע 150 מיליון שקל    קיבלה היום את החזקה על המגרש
אריאל שמידברג
המגעים בין המדינות יחלו בתחילת יוני בוושינגטון    לפי הערכות, ההסכם אמור להיחתם עד יולי 2007
עומר שיקלר
צנחן רחיפה התקרב לשטח האסור לטיסה בקרבת הכור בדימונה    מטוסי צה"ל אשר הוזנקו למקום סימנו לטייס לשנות את הכיוון ולנחות בשטח העיר ירוחם    המשטרה חקרה את הטייס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il