המונדיאל בפתח, והעולם כמרקחה. מי תזכה בגביע? ברזיל, ארגנטינה, ואולי הולנד? לא ברור. אבל על המרוויחות הגדולות של טורניר הספורט הפופולארי בעולם אפשר בהחלט להמר.
על-פי חברת המחקר העולמית visiongain, המיוצגת בישראל על-ידי אדקיט, צפויות חברות הסלולר בעולם, המספקות שירותי דור שלישי, להרוויח כ-6.35 מיליארד דולר משירותים שונים, שיינתנו על-ידן במהלך המונדיאל. הכסף יגיע משירותי חדשות ועידכונים בזמן אמת, רינגטונים ולוגואים, הורדות משחקים ואף הימורים.
חברות סלולר כבר משקיעות כיום בקבוצות כדורגל במתן חסויות במיליוני דולרים. וודאפון מפרסמת על-גבי חולצות השחקנים של מנצ'סטר יונייטד עבור 62 מיליון דולר, סימנס - על-גבי חולצות שחקני ריאל מדריד ב-14 מיליון דולר, וסמסונג מפרסמת על חולצות שחקני צ'לסי, וגם נותנת חסות עבור 88 מיליון דולר.
"הדינמיקה של השוק, ללא ספק, תתרום לאסטרטגיה שחברות הסלולר ינקטו בה. חברות ממדינות שהעפילו לגביע העולם יבחרו באסטרטגיות אחרות בכל הנוגע להזדמנויות לרווחים ממזכרות", אומר העיתונאי אדם ווקדן, שמסקר את המונדיאל מהבחינה הכלכלית. "בכל זאת, אני מאמין שהרווחים יעלו גם במדינות שלא העפילו לגביע העולם".
חזי לביא, מנכ"ל אדקיט, מעריך, כי חברות הסלולר והספקים ינסו לקדם במהלך המונדיאל את מכירות ניידי הדור השלישי ולעניין יותר משתמשים פוטנציאלים ביתרונות המכשירים, בייחוד כאשר בפתח יש אירוע "חם" כמו המונדיאל. "אני מאמין שגם בארץ נראה עלייה בשימוש בסלולרי למטרות שאינן שיחות", אומר לביא. "גם בישראל יש טירוף סביב המונדיאל, ואני מאמין שזה יבוא לידי ביטוי ברווחים של חברות הסלולר".