X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר אדוארד פרסקוט, חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2004, בהרצאה שנשא בכנס שנערך בז'נווה
▪  ▪  ▪

"הכלכלה האירופית חולה, כי האירופים בני 16 עד 64 עובדים מעט מדי - בממוצע 18.3 שעות בשבוע, בעוד שהאמריקנים עובדים בממוצע 25.4 שעות בשבוע. במילים אחרות: האירופים עובדים כשליש פחות מהאמריקנים". כך אמר אדוארד פרסקוט, חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2004, בהרצאה שנשא בכנס של SAS, חברה המתמחה ב"אינטליגנציה עסקית", בז'נווה.
ואם לא די בכך, הרי הפער בשעות העבודה הולך וגדל משני עברי האוקיינוס. בראשית שנות ה-70' עדיין עבדו האירופים בממוצע 23.8 שעות שבועיות, אך בהדרגה הם צמצמו את היקף עבודתם, עד שהגיעו לממוצע העכשווי העומד על 18.3 שעות. לעומת זאת, האמריקנים עבדו בממוצע 23.5 שעות שבועיות בראשית שנות ה-70', והאריכו את שעות העבודה עד שהגיעו לממוצע החדש: 25.4 שעות שבועיות.
בנוסף, הסביר פרסקוט מדוע לדעתו עובדים האירופים כל כך מעט: כי זה לא משתלם להם. לדבריו, עומדים שיעורי המס באירופה על 60%-40%, בעוד שבארה"ב תקרת המס עומדת על 40%. התרופה שהוא רושם לכלכלת אירופה היא קיצוצי מיסים ורפורמה בשוק העבודה, דהיינו: להקל על חברות ועל ארגונים לפטר ולשכור עובדים (כידוע ניסתה ממשלת צרפת ללכת בכיוון הזה, אך נאלצה לחזור בה בגלל הפגנות המונים ומהומות שעוררה הרפורמה).
לדברי פרסקוט, יכולים האירופים להנהיג שיעורי מס שיהיו נמוכים אף מאלה שבארה"ב בלי לסבול כתוצאה מכך מאובדן הכנסות. הפטנט שהוא מציע כדי להשיג זאת: לבטל את הפנסיות התקציביות ולעבור לפנסיות צוברות.
"אם אירופה תבלע את התרופה ששמה קיצוצי מיסים, יביא הדבר לזינוק של 20% בתפוקות בתוך חמש שנים וייווצר 'בום כלכלי'", אמר פרסקוט והוסיף כי אירופה תוכל אז להדביק אז את ארה"ב.
למרות דבריו הקשים על הכלכלה האירופית הדגיש פרסקוט שלא הכול בה שחור. הוא אמר כי התפוקה של האירופים - למרות שעות העבודה המועטות - מגיעה ל-90% מהתפוקה של האמריקנים. לדבריו, התפוקה הגבוהה הזאת נובעת מהאיחוד האירופי שמייעל מאוד את כלכלותיהן של המדינות החברות. פרסקוט גם הוסיף כי צירופה של טורקיה לאיחוד האירופי יקדם אותו עוד יותר.

תאריך:  22/05/2006   |   עודכן:  22/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
חולי הסרטן השובתים בגן הוורדים בירושלים מרגישים כי הם נלחמים על חייהם כמו גם על חייהם של חולים נוספים הנמצאים מחוץ לסל התרופות
אריאל שמידברג
ח'אלד א-רדאידה, עוזרו האדמיניסטרטיבי של שגריר ירדן בעזה, נהרג בצהריים בחילופי אש בין חמושים    ירדן דורשת חקירה מיידית    צפוייה הידרדרות נוספת ביחסים בין ירדן לממשלת החמאס
ברוך לוי
צפויות להרוויח כ-6.35 מיליארד דולר משירותים שונים, שיינתנו על-ידן במהלך המונדיאל, כגון שירותי חדשות ועדכונים בזמן אמת, רינגטונים ואף הימורים
ברוך לוי
מנכ"ל STKI: הגידול בפרויקטים ובתקציבי ה-IT ינבע מהרגולציות המחייבות חברות בתחום השירותים הפיננסיים להשקיע משאבים ומאמצים כדי לעמוד בתקנות השונות
מתי טוכפלד
בעוד השר חיים רמון מכריז כי בקרוב יפונו עשרות מאחזים, מודיע עתניאל שנלר כי המהלך לא מקובל עליו לחלוטין    שנלר: "הדברים של רמון גורמים להקצנה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il