X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת על-מנת לתקן במעט את הנזק שנגרם בעקבות פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד בעיתון דני והמשבר שהן עוררו
▪  ▪  ▪

דנמרק מתכננת לפתוח שגרירויות נוספות במדינות ערביות, במטרה לתקן במעט את הנזק שנגרם בעקבות פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד והמשבר שהן עוררו. כך אמר (יום ב', 22.5.06) שר החוץ הדני.
"על דנמרק לתפוס מקום משמעותי יותר, ועל-כן עלינו לפתוח כמה שגרירויות באזור", אמר שר החוץ פר סטיג מולר, לעיתונאים בבירה קופנהגן. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
מולר נמנע מלפרט באילו מדינות דנמרק מתכננת לפתוח שגרירויות, ואמר כי על הממשלה לדון בכך לקראת גיבוש התקציב לשנת 2007. כשהוא נשאל על-ידי העיתונאים בדבר האפשרות לפתוח שגרירות במרוקו, מדינה בה אין לדנמרק שגרירות לעת עתה, ענה מולר: "זהו ניחוש טוב מאוד".
דנמרק הפכה למוקד לביקורות קשות מכל העולם המוסלמי מוקדם יותר השנה, כשעיתון דני פרסם 12 קריקטורות של הנביא מוחמד, ובעקבות הרעש הגדול שהקריקטורות עוררו בעולם המוסלמי, הן פורסמו גם כן בעיתונים נוספים בעולם, דבר שהכפיל את זעמם של המוסלמים. מוסלמים רבים תבעו כי הקריקטורות מעליבות את האיסלאם וביקרו את ממשלת דנמרק על-כך שהיא לא נקטה בצעדים חמורים כנגד אותו עיתון.
הממשלה הרחיקה את עצמה מהמהומות בעקבות פרסום הקריקטורות, וסירבה להתנצל על האירוע היות ודנמרק מקדשת את חופש העיתונות.
עם זאת, שר החוץ הדני הכחיש כי כוונותיה של המדינה לפתוח שגרירויות במדינות ערב נובעות מהמהומות ומהפגיעה ביחסים עם אותן מדינות מוסלמיות, וטען כי מזה זמן רב דנמרק רוצה לקדם רפורמות בעולם הערבי.
"הניתוחים שבידינו מצביעים על כך שבמדינות ערב עדיין מעוניינים בתוכניות שאנו חושבים לקדם. אולם בגלל המהומות בעקבות הקריקטורות החלטנו להוריד פרופיל למשך תקופה קצרה".
התוכנית הדנית, המכונה "היוזמה הערבית", החלה את דרכה במזרח התיכון בשנת 2003. לתוכנית הוקצו למעלה מ-15 מיליון דולרים, אשר מטרתם לקדם זכויות אזרחיות, חופש עיתונות ושוויון בין המינים במדינות העולם הערבי. תוכנית זו אמורה לפעול במרוקו, ירדן, מצרים, תימן ולבנון.
מולר הדגיש כי דנמרק רק נותנת את חסותה על תוכנית וכי המדינות עצמן הן אלה שרוצות לקדם את הרפורמות. "איננו נותנים כספים למדינות מושחתות. אירן איננה נמצאת ברשימה. גם ערב הסעודית וסוריה לא תזכו לחסות".

תאריך:  22/05/2006   |   עודכן:  22/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
חברות ענק מכל רחבי העולם תגענה לישראל לקראת שבוע "ביומד ישראל" במטרה ליצור שיתופי פעולה עם חברות מתעשיית מדעי החיים הישראלית    ברבע הראשון של השנה גדל יצוא ענף מדעי החיים ב- 31%, והסתכם ב- 950 מיליון דולר
אריאל שמידברג
כך אמר אדוארד פרסקוט, חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2004, בהרצאה שנשא בכנס שנערך בז'נווה
רונן ליבוביץ
חולי הסרטן השובתים בגן הוורדים בירושלים מרגישים כי הם נלחמים על חייהם כמו גם על חייהם של חולים נוספים הנמצאים מחוץ לסל התרופות
אריאל שמידברג
ח'אלד א-רדאידה, עוזרו האדמיניסטרטיבי של שגריר ירדן בעזה, נהרג בצהריים בחילופי אש בין חמושים    ירדן דורשת חקירה מיידית    צפוייה הידרדרות נוספת ביחסים בין ירדן לממשלת החמאס
ברוך לוי
צפויות להרוויח כ-6.35 מיליארד דולר משירותים שונים, שיינתנו על-ידן במהלך המונדיאל, כגון שירותי חדשות ועדכונים בזמן אמת, רינגטונים ואף הימורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il