X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המפקח על הבנקים: הרכיבים העיקריים והעקרוניים של ההסדרים, שנקבעו בעסקת החבילה, אינם נושאים אופי ארעי, ואין סיבה שיבואו לידי סיום מבהיר: לפיקוח על הבנקים לא הגיעה כל פניה לשינוי בעמלות, ולא ידוע לנו על כוונה כזאת
▪  ▪  ▪

המפקח על הבנקים, יואב להמן, הבהיר (יום ב', 22.5.06) בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת, כי לפיקוח על הבנקים לא הגיעה כל פניה לשינוי בעמלות לאחר תום תקופת "עסקת החבילה", וכי לא ידוע לו על כוונה כזאת של הבנקים.
המפקח הוסיף, כי למרות שעסקת החבילה נקבעה על-מנת לתת מענה זמני בלבד לבעיות שעלו בקשר לעמלות ניהול חשבונות העו"ש, הרכיבים העיקריים והעקרוניים של ההסדרים, שנקבעו בעסקת החבילה, אינם נושאים אופי ארעי, ואין סיבה שיבואו לידי סיום: ההסדרים שנועדו להקל על הלקוחות במעבר מבנק לבנק עוגנו בהוראות הפיקוח על הבנקים, והם מהווים תשתית חשובה ומתמדת לחיזוק התחרות בין הבנקים לטובת הלקוחות.
גם העלות המופחתת של העמלות הכרוכות במעבר היא רכיב חשוב, על-מנת שעלויות המעבר לא יהוו גורם המרתיע את הלקוחות, וכובל אותם לבנק שלהם.
באשר לעמלות ניהול החשבון, נמסר, הפיקוח על הבנקים רואה כעיקרון לשמר את המסלול הבסיסי המאפשר ללקוחות לשלם על פעולותיהם בחשבון לפי צריכת השירותים הבנקאיים (ולא רק במסגרת "חבילות" שעלותן הקבועה גבוהה יחסית). העלות המופחתת במסלול זה ללקוחות הממעטים לבצע פעולות היא רכיב חיוני, בעיקר ללקוחות דלי אמצעים, על-מנת לאפשר להם לממש את הזכות הבסיסית לנהל חשבון בבנק.
המפקח הזכיר, כי חלק מעמלות אלה הוכנסו לפיקוח, ושינוי בהם מחייב אישור המפקחת על המחירים במשרד המסחר והתעשיה. "חבילת ועדת הכספים" וחבילות אחרות, שמציעים הבנקים, מתאימות ללקוחות שונים בהתאם לדפוסי צריכת השירותים הבנקאיים שלהם. לדברי להמן, חבילות אלה כדאיות גם לבנקים, ולכן מניחים בפיקוח על הבנקים, שהבנקים ימשיכו להציע ללקוחות חבילות שירותים במסגרת התחרות ביניהם על פלחי הלקוחות השונים.
המפקח על הבנקים ניצל את ההזדמנות בהופעתו בוועדת הכלכלה כדי לקרוא ללקוחות הבנקים להסדיר את מסגרת האשראי בחשבונם, ולבטל כל אפשרות לחריגות ממסגרת זו. המפקח התריע, כי נותרו שבועות ספורים בלבד עד למועד בו לא יכבדו הבנקים משיכות בחריגה ממסגרת האשראי. "עדיף להסדיר זאת מבעוד מועד, תוך בדיקת ההצעות בבנקים שונים, מאשר להגיע למצב של 'אין ברירה' ברגע האחרון, שוודאי יאלץ את הלקוח לבחור בחלופות יקרות יותר להסדרת החריגה", מדגיש להמן.

תאריך:  22/05/2006   |   עודכן:  22/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
זהו עידכון כלפי מעלה לעומת התחזית שפורסמה בחודש פברואר, שהייתה 4.1%    השר הירשזון: הצמיחה לה אנו עדים היום הינה תוצאה של יישום מדיניות כלכלית ברורה ועקבית
רונן ליבוביץ
חברי הכנסת ממשיכים לעבוד ומגישים הצעות חוק רבות    הנה לדוגמא מספר הצעות חדשות שהונחו על שולחן הכנסת
אריאל שמידברג
זאת על-מנת לתקן במעט את הנזק שנגרם בעקבות פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד בעיתון דני והמשבר שהן עוררו
ברוך לוי
חברות ענק מכל רחבי העולם תגענה לישראל לקראת שבוע "ביומד ישראל" במטרה ליצור שיתופי פעולה עם חברות מתעשיית מדעי החיים הישראלית    ברבע הראשון של השנה גדל יצוא ענף מדעי החיים ב- 31%, והסתכם ב- 950 מיליון דולר
אריאל שמידברג
כך אמר אדוארד פרסקוט, חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2004, בהרצאה שנשא בכנס שנערך בז'נווה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il