X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
כך נודע ל-TheMarker מקורות צורכת 5%-4% מהחשמל שמייצרת חברת החשמל בין החלופות שהוצגו בפני הדירקטוריון: תחנות הכוח של דוראד, כי"ל ודליה אנרגיות יו"ר מקורות בוקי אורן יפרוש תפקידו
▪  ▪  ▪

חברת מקורות בוחנת רכישת חשמל מיצרני חשמל פרטיים - כך נודע ל-TheMarker. באחרונה הוצגו בפני דירקטוריון מקורות כמה אפשרויות לרכישת חשמל פרטי במטרה להוזיל את עלויות החשמל של החברה. מקורות היא אחת מצרכניות החשמל הגדולות במדינה; היא צורכת 5%-4% מהחשמל שמייצרת חברת החשמל, כ-500-400 מגה-וואט.
בין החלופות שהוצגו בפני דירקטוריון חברת מקורות כמה תחנות כוח שהקמתן מתוכננת: תחנת הכוח של קבוצת דוראד, דרומית לאשדוד, בעלת כושר ייצור של 800 מגה-וואט; תחנת הכוח של כי"ל שבאזור ים המלח, בעלת כושר ייצור של 400 מגהוואט; תחנת הכוח של דליה אנרגיות ליד בת שלמה, בעלת כושר ייצור של 500 מגהוואט; וזו של חברת OPC שבמישור רותם שבנגב, בעלת כושר ייצור של 400 מגה-וואט.
אחת הבעיות המרכזיות של יצרני החשמל הפרטיים היא היעדר חוזים עם לקוחות שיאפשרו תזרים מזומנים וישמשו בטוחה לקבלת אשראי להקמת פרויקטים, שעלותם נאמדת בכ-250 מיליון דולר לתחנה בעלת כושר ייצור של 400 מגה-וואט. עד היום רק מעטים מיצרני החשמל הפרטיים חתמו על חוזים עם לקוחות. על-פי פרסומים, דוראד חתמה על חוזה לחמש שנים עם משרד הביטחון ועל כמה הסכמים בהיקף קטן יותר. OPC חתמה ככל הידוע על חוזים לכ-200 מגה-וואט.
מקורות במשק האנרגיה העריכו כי אם אכן תחליט מקורות על רכישת חשמל פרטי זו תהיה מכה קשה לחברת החשמל, שמקורות נחשבת לאחת הלקוחות הגדולים שלה. מבחינת שוק החשמל הפרטי זו תהיה רוח גבית חזקה, מכיוון שמקורות נחשבת ללקוח גדול ויציב מבחינה פיננסית. לדבריהם, הסכם כזה יכול להפוך פרויקט של תחנת כוח פרטית לכלכלי ובר יישום.
בכירים במקורות ציינו כי לא ברור מדוע העניין עלה כרגע לבירור, והוסיפו כי לפי שעה לא התחדש דבר. מחברת מקורות נמסר בתגובה כי העניין אכן נמצא בבדיקה אבל עדיין לא התקבלו החלטות.
בתוך כך הודיע אתמול יו"ר חברת מקורות בוקי אורן לשר התשתיות בנימין בן-אליעזר על רצונו לסיים את תפקידו בתום הקדנציה, בספטמבר הקרוב. אורן הודיע על רצונו לפרוש בפגישה אישית שקיים עם בן-אליעזר.

תאריך:  23/05/2006   |   עודכן:  23/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
סדאם חוסיין צחק למשמע עדותו של אחיו-למחצה במשפטו שבבירה העירקית כשהשווה את ההתקפה האוירית של צבא ארה"ב בפלוג'ה ב- 2004 לטבח ב- 1982
יפעת גדות
נשים שהעלו יותר מ-27 קילוגרמים במהלך הבגרות היו בסיכון גבוה כמעט פי שניים לסבול מגידולים מסוגים שונים של סרטן השד
הדר פרבר
"יש בי חשש מסוים, כיוון שתמיד עלול להיות שם איזה פנאט... שיחשוב 'אם אהרוג את ברלוסקוני אעשה לכולם טובה ואכנס לספרי ההיסטוריה'"
מירב לוי
הוועדה חייבה את משרד החינוך ואוניברסיטת ת"א להגיש בתוך חודש הצעות לפתרון המשבר    נשיא אוניברסיטת ת"א לא נכח בישיבת הוועדה
אורון חדי
שני מקרי אונס מובילים בוודאות כמעט מוחלטת לגזרי דין שונים בחומרתם    נאשמים בעבירות חמורות זוכים לרחמי ביהמ"ש ונפטרים בעונשים קלים    האם "חוק עונשי מינימום" יביא את הסוף לעונשים המגוחכים והבלתי שוויוניים? כנראה שכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il