X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יפגש עם הנשיא האמריקני היום בשעה 22:00 בניסיון לקדם את תוכנית ההתכנסות השניים ידונו בגרעין האירני ויצאו בהצהרה משותפת בנושא דובר הבית הלבן: אני לא מצפה לשום דבר רשמי
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, יפגש הערב (ג', 23.5.06) עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בניסיון לקדם את תוכנית ההתכנסות. זוהי פגישות הראשונה של אולמרט עם בוש מאז כניסתו לתפקיד. בתום הפגישה צפויים שני המנהיגים לפרסם הצהרות בהן יביעו דאגה משותפת מהאיום הגרעיני האירני ויקראו לעצירתו. בנוסף, צפוי הנשיא האמריקני לחוזר על מחוייבותו הפומבית להגנת ישראל מפני אירן.
דובר הבית הלבן, טוני סנואו, אמר כי "אני לא מצפה לשום דבר רשמי, אבל שניהם (אולמרט ובוש, ה.פ) כנראה עומדים לשוחח על דרכים להמשיך ולהתקדם" בתהליך השלום. לפני כשנתיים נתן הנשיא בוש לרה"מ דאז, אריאל שרון, אור ירוק להתחיל בתהליך שאולמרט ממשיך כעת, אך כבר אז הבהיר, כי כל הסכם טריטוריאלי טעון אישור המנהיגים הפלשתינים. כעת, לדברי שגריר ישראל בארה"ב דני איילון, הפכה תנועת החמאס, מאז שנבחרה לעמוד בראשות הממשלה הפלשתינית, לבעיה.
במהלך היום (ג') נפגש אולמרט גם עם שר ההגנה האמריקני, דונלד רמספלד, ומחר ייפגש עם סגן הנשיא, דיק צ'ייני ועם גורמים נוספים בבית הלבן ובקונגרס האמריקני. משמר כבוד המתין במיוחד לראש הממשלה שהגיע לפנטגון לפגישת עם שר ההגנה רמספלד.
בפגישת רה"מ עם רמספלד, שוחחו אומנם השניים על התנהלות של ישראל למול ארגוני הטרור, אך על-פי דיווחים ניסה אולמרט להתרכז בתוכנית ההתכנסות. בשלב זה לא הביע הממשל את דעתו בנוגע לתוכנית.
עם זאת דנו השניים גם בסוגיות ביטחוניות ובראשן בטרור האיסלאמי הקיצוני, הגרעין האירני החיזבאללה והחמאס.
ארה"ב לוחצת - לקיים שיחות עם הפלשתינים
ארה"ב תנסה לגרום לישראל לקיים "שיחות רציניות" עם הנשיא הפלשתיני, אבו מאזן, כאלטרנטיבה לחמאס. כך פרסם דובר הבית הלבן, טוני סנואו, בטרם פגישתו של אולמרט עם בוש. "אנחנו מעוניינים לוודא שראש הממשלה יקיים שיחות רציניות עם עמיתו הפלשתיני", דבריו.
במהלך הפגישות השונות שמקיים אולמרט בוושינגטון הוא מנסה לשמוע מהן עמדות הנשיא האמריקני בנוגע לתוכנית ההתכנסות בכלל ולהבין האם בוש יעמוד על כך שכל תוכנית לקבוע את גבולות הקבע של המדינה תצריך את אישורם של המנהיגים הפלשתינים.
אולמרט: מחויב לחזונו של הנשיא בוש ולמפת הדרכים
הבוקר שוחח אולמרט עם מזכירת המדינה, קונדוליזה רייס ועם יועץ הנשיא לביטחון לעומי, סטפן האדלי. בפגישה עם רייס אמר אולמרט, כי הוא מחויב לחזונו של הנשיא בוש ולמפת הדרכים. רייס, מצדה, לא הגיבה על תוכניתו של רה"מ.
בפגישה נדונו שלושה נושאים מרכזיים, שצפויים לעלות לשולחן השיחות בין אולמרט לבין הנשיא האמריקני בהמשך: התחמשותה הגרעינית של אירן, המצב ברשות הפלשתינית והמאבק בין הפתח לחמאס. כמו כן דנו בתוכנית ההתכנסות.
גורם בכיר בממשלה בישראל אמר בראיון לסוכנות הידיעות AP כי ישראל "תהיה מוכנה למו"מ בילטרלי", במידה ואבו מאזן יתחיל למלא אחר מחויבותיותיו עליהן הצהיר לפני הבחירות. "הוא אמר אחרי הבחירות שהוא יפרק את ארגוני הטרור מנשקם", אמר הגורם.
הפרשנים בארה"ב מעריכים, כי הממשל האמריקני ילחץ על אולמרט לחדש את המו"מ ולדבר עם אבו מאזן, תוך התעלמות מהחמאס.

תאריך:  23/05/2006   |   עודכן:  23/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בוצע איחוד יחידות מנהל הגיוס ובסיס הקליטה והמיון ליחידה מאוחדת ששמה - "מיטב"    תהיה אמונה על הקשר הרציף של צה"ל מול המועמדים לשירות ביטחון, על תהליך המיון, הגיוס והחיול
מירב לוי
במקום השני חברת אל-על עם 38% מכלל החריגות; הסיבה לחריגות מסף הרעש - שימוש במטוסי בואינג מהדור הישן; אחוז החריגות הכללי בשנת 2005 הסתכם ב- 1.3%
שלומי דיאז
השר דיכטר זימן אליו אחה"צ את המפכ"ל קראדי לדון במכתבי האזהרה    לאחר מכן שוחח קראדי עם הקצונה הבכירה ועידכן אותם בפרטי הפרשה    המפכ"ל הודיע: אני לא מתפטר
רונן ליבוביץ
בוועדת הכלכלה של הכנסת שדנה בנושא סוגיית התשלום למונדיאל הוחלט להקים ועדה נוספת לגיבוש פיתרון לעניין
ענבל אביב
ההכנסות גדלו בכ- 17% והסתכמו ל- 1,536.7 מיליון ש”ח    גידול של 25.3% ברווח התפעולי לכ- 66.0 מיליוני ש”ח    רווח נקי של 29.1 מיליון ש"ח - גידול של 32.9%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il